Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 46 van 219)Moderator(s): Dré
Dj-tqStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-1-2006 Laatste: 21-12-2012 Berichten: 78 | 23-4-2007 20:53 |
Ziet er goed uit tom!! Als ie een keer bij iko staat kom eens een kijkje nemen | |
ADD SUV | |
Mark_dabombStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-9-2002 Laatste: 21-12-2010 Berichten: 277 | 23-4-2007 22:09 |
Mooi ding inderdaad! En wees blij dat je voor de rappe versie van de motor hebt gekozen! Met de lichte versies zijn deze bakken niet vooruit te branden! Verder een heeeerlijke wagen om mee te rijden en te toeren, zeker met die automaat! | |
Dj NathanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-12-2002 Laatste: 23-1-2013 Berichten: 271 | 23-4-2007 23:17 |
Zeker een erg mooie bus. Neem aan dat het gewoon een B is, hoeveel mag jij hier nou officieel mee laden? Oftewel wat weegt ie van zichzelf. | |
Pearl 2000 in da house!! | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 23-4-2007 23:21 |
Dj Nathan schreef: Zeker een erg mooie bus.Neem aan dat het gewoon een B is, hoeveel mag jij hier nou officieel mee laden? Oftewel wat weegt ie van zichzelf. | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 23-4-2007 23:39 |
Hahaha zoals gewoonlijk valt het laadvermogen van dit soort wagentjes tegen Er mag (niet schrikken ) 520 kg in. Krijg je met een laadklep etc. Het is verder wel een 5-tons chassis dus technisch mag ie dus 2020 kg laden. Das wel een prettig gevoel wetende dat 90% van de bakwagens die er rondrijden overbeladen is. En zeker in onze business zit je zo aan die 520 kg. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 23-4-2007 23:47 |
CyberDance schreef: 520 kg. | |
Light Image | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 23-4-2007 23:53 |
Das de afweging die denk ik iedereen die zo'n ding koopt maakt. Of een paar jaar lang overbeladen rondrijden en dan een fikse boete, of een paar jaar lang een vrachtwagen onderhouden, diesel ervoor dokken, chauffeurs vinden en/of C-rijbewijs sponsoren aan werknemers/freelancers. Tel uit je winst. En jup ik herinner me ook dezelfde persoon die aangehouden is toen (Nee ik was het niet ) Sowiezo gaat een vrachtwagen hier wel redelijk snel volgen, met dat turbosound setje is er amper nog onderuit te komen en transport inhuren ben ik stilaan wel klaar mee Heb mijn oog al laten vallen op een zwarte scania met slaapcabine en 8mtr bak Wat betreft het te vervoeren gewichten verhaal: dat blijft sowieso lichtelijk krom. Er bestaan tegenwoordig ook vaste BE combinaties (zelfde als de sprinter maar dan met dubbele achter as, niet te verwarren met BE-Trailer!!) waarin je 3 ton mag vervoeren met je BE rijbewijsje. Als ik met een C rijbewijs, waarmee je volgens het papiertje een ton of 10 mee mag vervoeren, in 1 van de 2 vorige rijd en 2 ton vervoer heb ik een probleem, ook al is er technisch niks aan de hand en rijdt het identiek. En dan kan ik me nog voorstellen dat het met een B begrijpelijk is, tenslotte zijn er ook 3.5 ton chassis voor bakwagentjes. Maar sinds de vaste BE-bak wordt het wel een beetje gek. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 24-4-2007 01:03 |
De BE combinaties waar hierboven over gesproken is zijn de zogenaamde clickstar constructies (als ik goed geinformeerd ben), Alleen niet te hard over een dempel oid ermee want je bak wordt gelanceerd doordat hij een apparte stel veren heeft maar de bak toch vast zit op het chassis van de trekker. | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 24-4-2007 01:50 |
BE-Rent / Veldhuizen wagenbouw noemt het idd Clixtar. 't is een slim systeem om de wet te omzeilen. Tis niet meer dan een standaard bak maar met een extra stel wielen, en afkoppelbaar dmv trailer-koppeling met als ik het goed heb achteraan nog een extra beugel zodat ie niet kan scharnieren. Vol rijdt het erg fijn, ook met luchtvering etc, leeg vind ik het maar een gerammel en getik als je manouvreert en hobbels of bochten neemt . 't is ook geen af-fabriek optie maar iets wat volledig door de carosseriebouwer gebouwd wordt, naast de chassiscabine af fabriek moet je er dus nog een hele verbouwing achteraf bijbetalen, in tegenstelling tot normaal alleen een bak en laadklep die opgebouwd wordt. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 24-4-2007 10:07 |
Een berugt weegpunt lig bij de A4 bij schiphol, dat ding staat altijd aan... dus daar maar omheen rijden? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |