Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 220 van 345)
Moderator(s): Dré
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
13-4-2007 13:26
Thanks!

was iets te weinig plaats over daarvoor. Ik wou de kist zo smal mogelijk houden
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
15-4-2007 17:10
Mijn nieuwe kistje is ook eindelijk binnen.

Kistje wat ik heb laten maken voor mijn SMG Pilot 2000.

foto's

Hij is nog niet helemaal af, zo is er nog geen adapter voor het lampje. Moet er nog een XLR bij voor de audio-in van de stuurtafel, en de blindcapjes zijn nog niet geleverd.
Soms..
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
15-4-2007 17:14

gotmore schreef:

Mijn nieuwe kistje is ook eindelijk binnen.

Kistje wat ik heb laten maken voor mijn SMG Pilot 2000.

foto's

Hij is nog niet helemaal af, zo is er nog geen adapter voor het lampje. Moet er nog een XLR bij voor de audio-in van de stuurtafel, en de blindcapjes zijn nog niet geleverd.
Ziet er goed uit! Erg netjes afgewerkt!
ADD SUV
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-4-2007 17:16
Kistje niet wat erg hoog voor een Pilot 2000? Was schuin rackprofiel niet fijner geweest?
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-4-2007 17:41

JeroenVDV schreef:

Kistje niet wat erg hoog voor een Pilot 2000?
Ik denk dat er rekening is gehouden met het inbouwhandvat.
Tja, dat is een eigen keuze, persoonlijk had ik een straphandle genomen.

Noppenschuim is naar mijn idee in de deksel overbodig.
Tevens is de deksel ook vrij hoog. Vanwaar de keuze vlinder gedeelte in deksel en niet in bodem?

Martin.
kvm entertainment
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
15-4-2007 18:05

KVM schreef:

JeroenVDV schreef:

Kistje niet wat erg hoog voor een Pilot 2000?
Ik denk dat er rekening is gehouden met het inbouwhandvat.
Tja, dat is een eigen keuze, persoonlijk had ik een straphandle genomen.
Is idd rekening gehouden met het inbouwhandvat, en vooral met de joekel van een adapter die ook nog een plekje nodig had. Waarom geen straphandle? Vind dit mooier, en heb een hekel aan uitstekende dingen op kisten..
Noppenschuim is naar mijn idee in de deksel overbodig.
Tevens is de deksel ook vrij hoog. Vanwaar de keuze vlinder gedeelte in deksel en niet in bodem?

Martin.
Noppenschuim was niet mijn idee, deed de kist open en zag t erin zitten. Is natuurlijk wel zo netjes..

De vlindersloten maakte mij niet uit, waarom het zo gedaan is weet ik eigenlijk ook niet. Vind het eerlijk gezegt wel praktisch zo.

Schuin rackprofiel vind ik maar niks, zo is hij mooi vlak. Ik heb alleen wel gevraagt om de rackbevestiging zovermogelijk omhoog te hebben. Zodat alles op gelijke hoogte zit. (anders zou de sturing nog 3cm in de kist vallen)
Soms..
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
17-4-2007 17:51

CyberDance schreef:

Wekelijkse update:
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/productie_zw_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/productie_zw_2.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/productie_zw_3.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/productie_zw_4.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/productie_zw_5.jpg

Productiekistjes met verstelbare schotten. Komen nog bakjes bovenin, voor losse spullen als safeties, dmx boosters, DI's etc etc. Rest kan afgevuld worden met losse troep, afhankelijk van wat nog extra nodig is, of kabels bij kleine klusjes. Echte kabelkisten worden 120 lang ipv 80, verder zelfde idee.
Binnenkort gaan wij onze cases ook vervangen, en willen wij graag richting dit formaat gaan. Nu vraag ik mij allen af wat precies de maten van de cases zijn. De lengte is bekent bij mij (80cm) ik neem aan dat de diepte 60 cm is? Omdat een bak maat van een vrachtwagen 240 cm is. Ik vraag me alleen nog af hoe hoog deze cases zijn?
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
18-4-2007 18:42
Ik heb inmiddels mijn cases voor mijn scans binnen, maar ik moet er alleen nog wat schuim voor zien te fixen. Mijn probleem is dat ik niet echt een idee heb welk schuim ik moet kopen, hoe ik dat mooi snij en hoe ik dat bevestig. Nou heb ik met de zoekfunctie heeeel wat gevonden, ik vrees zelfs dat mijn antwoord ertussen zal staan, maar om o.a. dit hele topic te lezen, zal wat lang duren (ben wel al heel ver gekomen wink ;) ) Nou heb ik wat gelezen over matrasjes of iets dergelijks, is dit ook stevig genoeg voor scans?

Dit is mijn scan en case
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
18-4-2007 19:32
1 x bewerkt. Laatst door Martijn op 25-1-2008 21:01

Emile Schuur schreef:

Ik heb inmiddels mijn cases voor mijn scans binnen, maar ik moet er alleen nog wat schuim voor zien te fixen. Mijn probleem is dat ik niet echt een idee heb welk schuim ik moet kopen, hoe ik dat mooi snij en hoe ik dat bevestig. Nou heb ik met de zoekfunctie heeeel wat gevonden, ik vrees zelfs dat mijn antwoord ertussen zal staan, maar om o.a. dit hele topic te lezen, zal wat lang duren (ben wel al heel ver gekomen wink ;) ) Nou heb ik wat gelezen over matrasjes of iets dergelijks, is dit ook stevig genoeg voor scans?
Het beste kun je een paar stroken hardschuim aan de zijkant lijmen waar de scan tussenvalt. (Op de lange kanten dus) Als er nog ruimte is aan de boven- en onderkant van de scan (links en rechts op de foto) zou je daar ook een paar strookjes schuim kunnen plakken om te voorkomen dat de scan op de knoppen gaat drukken als de kist rechtop gezet wordt. Zachtschuim zou ik sowieso niet doen, is lastig te lijmen en biedt vaak te weinig steun. Als lijm kun je eigenlijk iedere soort gebruiken, zolang je maar zeker weet dat ze ook zulk schuim kunnen lijmen. (Sommige lijmen lossen het schuim namelijk op) Bison Tix is bijvoorbeeld geschikt.

Snijden van schuim is het makkelijkst met een keukenmes. Geen broodmes, maar gewoon zo'n gladde. Daarmee een paar keer langs een geleider (stukje hoekprofiel bijvoorbeeld) trekken en klaar. Zachtschuim is wel redelijk om te doen met een mes, hardschuim gaat ronduit goed. Kreeg het met de zaagtafel niet netter in ieder geval.

Heb zelf ook weer getimmerd de afgelopen dagen. Dit keer 2 cases voor een klant waar 2 Peavey FX24 mixers in moesten. Een kist met vak, en de andere zonder.

Dicht
Open
Schuim in de deksels

Edit: links aangepast.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
18-4-2007 19:41
@ Martijn

Top! Dankjewel! Ga morgen de boel in huis halen, en post hier nog wel even het resultaat. happy :)
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)