Forum > Geluid

Denon DN-S1000 Disc Error

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
18-3-2007 01:33
Hallo,

Ik kom net van een feestje waarbij ik mijn nieuwe DN-S1000 voor het eerst gebruikte.
Tot mijn schrik speelde de speler na anderhalf uur steeds minder CD's af, met name CD R's.
Disc na disc gaf die in eens een "Disc Error"

De CD R's zijn van kwaliteit (Sony/TDK) en gebrand met een maximum snelheid van 4x.
In mijn dubbele DN-2100F doen ze het wel prima, maar in de DN-S1000 niet.
De speler is overigens splinter nieuw, dus aan vieze rollen of lens zal het niet liggen.

Ik ga maandag even contact opnemen met de klanten service, maar zijn er misschien meer mensen met dezelfde ervaring?
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Ik wordt er niet echt vrolijk van in ieder geval... Misschien is Denon niet meer wat het geweest is?
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
18-3-2007 01:37
Gaat het om één speler? Of een setje?
Zijn je cd's smerig of beschadigd?
Wordt de speler warm?
Gebeurt dit alleen met CD-R schijfjes? Of ook met originele cd's?

Mocht je nog garantie hebben, gewoon even terug gaan naar je dealer.

Overigens: de opmerking "Misschien is Denon niet meer wat het geweest is?" slaat natuurlijk nergens op. Je neemt de goedkoopste tabletop die ze maken en je hebt er (waarschijnlijk) toevallig ééntje te pakken die niet goed is. Mocht je 12 van die apparaten hebben (liefst uit verschillende batches), dan kan ik me die opmerking voorstellen. Zeker als het gaat om 12x DN-S5000. Ik geef toe dat het niet leuk is, maar dit lijkt een beetje op "DAP is k*t want ze maken MC-speakers"..
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
18-3-2007 08:16
4 speed is nou niet dat je zegt een geweldige snelheid. Langzamer wil niet zeggen dat je er een betere cd door krijgt. Heb je de problemen ook met originele cd's? Over het branden van cd's is al een hoop geschreven op dit forum.
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
18-3-2007 09:58
Ik heb op denondjforum enkele mensen met de dezelfde ervaring gevonden, die zeiden als oplosssing "Koop geen nieuwe Denon met MP3 ondersteuning", meerdere type's schijnen dit probleem te hebben. Ik vraag me dus af of dit een fabricage fout is of dat dit zo hoort. Vandaar die opmerking wink ;)
Bovendien zou het niet zoveel uit hoeven maken wat ik voor deze Denon betaald heb, de Denon-kwaliteit (die ik met mijn DN2100F gewend ben) zou toch aanwezig moeten zijn, ofniet?

Het probleem doet zich alleen voor nadat de speler 'n uur of twee aanstaat en dan met name met gebrande CD's.
Maargoed, ik weet hoe ik CD's moet branden en het feit dat ze al 5 jaar prima in mijn DN-2100F draaien zegt ook wel wat, toch?

De speler wordt niet warm o.i.d. en zowel bij de wat oudere (vet/lichte krasjes) CD's als bij splinternieuwe CD's (1 dag oud) doet het probleem zich voor. Ook is de laatste firmware op speler aanwezig (die stond er al op toen ik hem kocht). Het gaat om 1 speler.

Misschien is het zo dat als ik CD's van een bepaald type met een bepaalde snelheid met een bepaalde brander met bepaalde software brand, dat het probleem zich minder/niet meer voordoet.. Maar zolang je CD's van kwaliteit koopt (Sony/TDK/Imation/Maxell) en ze op een redelijke snelheid (2x-8x) brand met Nero Startsmart zou een Denon die toch gewoon moeten kunnen lezen?

Gr
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
18-3-2007 10:10
Dat je cdr's het pas na een tijdje niet goed doen wil waarschijnlijk zeggen dat ze qua kwaliteit "op het randje" zijn. Er hoeft dan maar iets te gebeuren en de speler kan ze niet meer lezen.

Een paar vragen om te kijken in welke richting we het moeten zoeken:
- Gaat het om mp3 of cd-audio?
- Hoe oud is je brander?
- Leest de speler ook originele cd's niet of alleen jouw eigen baksels?
- Welke software-revisie zit in je spelers (opzoeken via presetmenu)?

De S1000 gaat prima samen met gebrande cd's. Dat de nieuwere mp3-generatie Denons typische leesproblemen zouden hebben is echt onzin. Mijn S5000's moeten hun eerste disk error nog krijgen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
18-3-2007 11:15

Victor schreef:

Dat je cdr's het pas na een tijdje niet goed doen wil waarschijnlijk zeggen dat ze qua kwaliteit "op het randje" zijn. Er hoeft dan maar iets te gebeuren en de speler kan ze niet meer lezen.

Een paar vragen om te kijken in welke richting we het moeten zoeken:
- Gaat het om mp3 of cd-audio?
- Hoe oud is je brander?
- Leest de speler ook originele cd's niet of alleen jouw eigen baksels?
- Welke software-revisie zit in je spelers (opzoeken via presetmenu)?

De S1000 gaat prima samen met gebrande cd's. Dat de nieuwere mp3-generatie Denons typische leesproblemen zouden hebben is echt onzin. Mijn S5000's moeten hun eerste disk error nog krijgen.
Oké, fijn om te horen dat dat onzin is! happy :) Ik hoop dat de reperateur het daar ook mee eens is wink ;)
Om antwoord te geven op je vragen:
- Het gaat om audio CD's
- Mijn brander is 2 maanden oud (reeds 10 CD's mee gebrand)
- Het gaat om gebrandde CD's
- Firmware versie Sys-1144 (stond er al op toen ik hem kocht)

Verdere info:
De disc error doet zich voor bij verschillende merken CD's gebrand met verschillende CD-branders.
De speler is 2 weken oud.

Maar als de kwaliteit van mijn CD's TDK/Sony/Imation/Maxell op het randje zijn, waarom geven die dan disc error's alléén in mijn DN-S1000 (binnen 2 uur draaien) en niet in mijn DN-2100F (in geen jaren). Bovendien krijg ik ook een disc error bij nieuw gebrandde CD's, mits de cd speler maar 2 uur heeft aangestaan.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
18-3-2007 11:21
Superkees: Het zou super zijn als je (in ieder geval een aantal van) de vele vele vele topics die hierover in ons forum staan er eens op na zou willen lezen. In die vele vele topics zie je namelijk keer op keer dezelfde (drog)redeneringen voorbij komen van mensen met CD-R problemen.

2 mogelijkheden:

1. Je overweegt de gedachte dat je CD-R eindresultaat niet je dat is en kijkt naar mogelijke problemen in je gehele brandproces.

2. Je vindt glashard dat jouw CD-R discs het beste zijn dat je kunt maken (want als een beetje serieuze (semi)pro is natuurlijk alleen het beste goed genoeg).

Die keuze kun je alleen zelf maken (keuze hangt er ook een beetje vanaf hoe belangrijk je het vindt te werken met het best mogelijke gereedschap).

Het forum stroomt in ieder geval over van goede informatie op dit vlak.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
18-3-2007 13:27
Heb wel een vaag mechanisch probleem gehad bij een bijna nieuwe DN-S1000, sommige CD's liepen aan in de speler, sommigen zaten geheel vast. Het probleem bleek gerelateerd aan de precieze vorm van het binnenste gebiedje van de CD.

Een keer terug geweest voor reparatie, klacht kwam terug, weer terug en nieuw loopwerkje in gegaan, werkt nu goed. happy :)

Test en blijf testen totdat je een duidelijk reproduceerbaar probleem hebt gevonden, en stuur dan een probleem-CD mee met de speler. Schrijfbare of niet-CD (copyprotected) media zou ik hierbij mijden, daarbij zijn er te veel andere mogelijke problemen. Schrijf een uitgebreide doch duidelijke klachtomschrijving.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
18-3-2007 13:36
Ook bij de DN-S1000 zit er wel eens een rotte appel tussen (met info in dit topic is niet te bepalen of dit hier het geval is). Echter is zelfs DAN evengoed nog vrijwel altijd de kwaliteit van de gebruikte CD-R discs beneden de maat.

Meer dan eens hebben we meegemaakt dat een klant een probleem had met z'n speler (uiteraard alleen met CD-R discs). Speler naar ons opgestuurd (uiteraard MET een CD-R die het probleem veroorzaakt). Speler speelde dan keer op keer prima onze eigen Mitsui SG discs af (en BER rate van CD-R die door klant meegeleverd werd was erg hoog vergeleken met wat mogelijk is mits energie in gehele proces gestoken wordt).

Loopwerk werd vervangen dus klant vond dat probleem voorbij was. Ik heb dan echter in m'n achterhoofd de "maar je werkt nu nog steeds met sub-optimale CD-R discs" (en dat blijft dan als een zwaard boven je hoofd hangen en gegarandeerd bijt het je nog een keer in je ... als je het NET even niet kunt gebruiken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
18-3-2007 14:51

Superkees schreef:

Oké, fijn om te horen dat dat onzin is! happy :) Ik hoop dat de reperateur het daar ook mee eens is wink ;)
Waar lees jij dat ik zeg dat het onzin is? Ik hoop alleen maar dat je openstaat voor de mogelijkheid dat er meerdere oorzaken zijn voor het probleem. Als je er al bij voorbaat vanuit gaat dat de DN-S1000 (of in ieder geval die van jou) niet met gebrande cd's kan omgaan en dat het in ieder geval niet aan jouw cdr's kan liggen, breng hem dan maar direct naar de reparateur, dan heeft dit topic ook niet veel zin.

Een quote uit de webshop:
ALLE DJ CD-spelers kunnen prima overweg met CD-R discs MITS die discs van een beetje redelijke kwaliteit zijn.
Dit geldt voor alle dj cd-spelers, dus ook voor de S1000. Die van jou kunnen stuk zijn. De kans is alleen groter dat er toch iets mis is in het brandproces of in de combinatie brander-cdr's-speler.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)