Forum > Geluid

jamo proamp 300?

(41 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
12-3-2007 21:30

DJ Michael schreef:

ik had de volumeknoppen op 2 gezet en ik dacht dat ik al gek werd laugh :D
ik had niet verwacht dat er uit die oude doos nog zoveel lawaai kon komen.
Zoek eens op gain.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ MichaelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 14-2-2010
Berichten: 8
13-3-2007 17:37
ja en? wat wil je daarmee zeggen dat je volumeknoppen ook gain kunt noemen?
maar OK noem ik het voortaan toch gewoon gain wink ;)
my DJ gear: Dateq GPM8.3 2x Pioneer CDJ800MKII 2x Technics SL1210MKII
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
13-3-2007 19:19
Hallo,

DJ Michael schreef:

ja en? wat wil je daarmee zeggen dat je volumeknoppen ook gain kunt noemen?
maar OK noem ik het voortaan toch gewoon gain wink ;)
Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat Tom wat anders bedoelt.

Tom geeft je een hint om maar eens te zoeken naar "gain" op het forum, om er achtervolgens achter te komen dat standje "2" niets zegt.

Zoals eerder uitgelegd hier op het forum, kun je ook véél te hard insturen en zo je versterker al op zijn maximum output laten spelen. Zal overigens voor géén meter klinken, omdat je bij de ingang de zaak al overstuurt.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DJ MichaelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 14-2-2010
Berichten: 8
13-3-2007 20:25
ja dat snap ik ook wel dat standje 2 niets zegt, maar ik stuur (denk ik) niet te hard in gewoon via m'n mixer op 0 DB dat is toch normaal lijkt me, want de muziek vervormd helemaal niets en de peak lampjes lichten ook niet op dus daar ligt het niet aan.
maar goed het is een oud ding en hij werkt goed dus je hoort mij niet klagen laugh :D
my DJ gear: Dateq GPM8.3 2x Pioneer CDJ800MKII 2x Technics SL1210MKII
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
13-3-2007 20:53

DJ Michael schreef:

dus ik heb nu een mooie reserve versterker erbij voor als er eens een stuk gaat
Dus dat voorzie je nu al? Dan had je beter die 60 euro in betrouwbare amps kunnen stoppen. Ik weiger het om met reserve-apparatuur te gaan slepen. Als je alles netjes onderhoudt en zonodig vervangt is dat ook niet nodig.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
14-3-2007 09:15
NIet iedere mixer geeft het zelfde af bij nul Db dat kan varieren tussen de 0,150 tot en met meerdre volts.
Niet iedere versterker werkt op RMS met 0,7 volt, dat kan varieren van 0,150 tot en met enkele volts.
Tis maar net welke combinatie jij maakt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
14-3-2007 09:21

Martijn schreef:

Ik weiger het om met reserve-apparatuur te gaan slepen. Als je alles netjes onderhoudt en zonodig vervangt is dat ook niet nodig.
Niet eens. Ten eerste hoef je met reserve-apparatuur niet te slepen, die kan je ook in het hok laten staan tot het een keer nodig is. Ten tweede kan ook goed onderhouden en zelfs nieuwe apparatuur een keer uitvallen. Dan is het wel handig als je iets achter de hand hebt. Nou zal dat met een versterker minder snel het geval zijn dan met een cd-speler, maar toch.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
14-3-2007 09:29

DJ Michael schreef:

ja dat snap ik ook wel dat standje 2 niets zegt,
Ik vraag me af of je het ECHT snapt. Er is namelijk een verschil tussen denken dat je iets snapt en werkelijk iets snappen. Probleem is dat je DAT verschil pas weet als je het WERKELIJK snapt. En handig daarbij is om toch maar eens de topics over gain te lezen.
maar ik stuur (denk ik) niet te hard in gewoon via m'n mixer op 0 DB dat is toch normaal lijkt me,
0dB wat? Appels, peren, fietsbanden? 0dB betekent niets meer en niets minder dan "hetzelfde". Je geeft dus aan dat je de mixer "hetzelfde" uitstuurt en wil daar belangrijke conclussies aan hangen. En da's verdomd kunstig (zelfs onmogelijk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
14-3-2007 09:32

Victor schreef:

Martijn schreef:

Ik weiger het om met reserve-apparatuur te gaan slepen. Als je alles netjes onderhoudt en zonodig vervangt is dat ook niet nodig.
Niet eens. Ten eerste hoef je met reserve-apparatuur niet te slepen, die kan je ook in het hok laten staan tot het een keer nodig is. Ten tweede kan ook goed onderhouden en zelfs nieuwe apparatuur een keer uitvallen. Dan is het wel handig als je iets achter de hand hebt. Nou zal dat met een versterker minder snel het geval zijn dan met een cd-speler, maar toch.
1 x meegemaakt dat een Carver het loodje legde (en magisch genoeg de speakers NIET met zich meenam het graf in). Aangezien ik horizontaal actief draai kwam het er eenvoudigweg op neer dat 1 van de 2 stacks het niet meer deed (rechts volgens mij). Een touwtje gelegd van de linker top naar de rechter top en doorgedraaid. Rechter subs deden niets natuurlijk (maar niemand die dat merkte).

Als je dus gebruik maakt van horizontaal actief draaien (links voor laag, rechts voor mid/hoog) dan zie ik de noodzaak een reserveversterker mee te nemen totaal niet. Een reserveversterker thuis hebben wel (maar dan wel een die hetzelfde is als de versterkers waarvoor hij als invaller dient)!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-3-2007 09:46

Dré schreef:

Als je dus gebruik maakt van horizontaal actief draaien (links voor laag, rechts voor mid/hoog) dan zie ik de noodzaak een reserveversterker mee te nemen totaal niet. Een reserveversterker thuis hebben wel (maar dan wel een die hetzelfde is als de versterkers waarvoor hij als invaller dient)!
Uberhaupt zie ik het nut van het meenemen van een extra eindtrap niet. Extra kabels om een eventueel "probleem" op te lossen wel.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)