Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 20 van 31)
Moderator(s): Dré
AutSiderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 13
12-3-2007 10:10

p0rn0ster schreef:

misschien leuk om ook gelijk in de nieuwe firmware te plaatsen: een fuctie om je jingles/samples gelijk te laten lopen met je muziek of met een andere sample (bpm match)(automatisch of manual).
Wat me verbaast dat er niet opzit en wel op de 5000fx,is het direct loopen.
als je op de fx loop druk pakt die de eerste 4 beats en herlaald deze fijnloss.
misschien leuke optie voor de volgende firmware update. kunnen jullie mooi op de y axis knop plaatsen want daar doe je nix mee tijdens het sample.
idd, pitchcontrol op de sampeler zou deze pas echt functioneel maken. gemiste kans.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
12-3-2007 15:47

AutSider schreef:

Het is nu maart en ik heb nog geen reactie gekregen op onderstaande posting (en een mail)
Ik wil daar toch even op reageren. Geval is dat we wel DEGELIJK een reactie op de mail hebben gegeven (november vorig jaar). Op de door ons verstuurde mail is echter pas vandaag (einde van de ochtend) een reactie gekomen...

Wel belangrijk om teksten een afspiegeling te laten zijn van de realiteit.

Ook belangrijk te onthouden dat mij aanwezigheid op het forum een privé aangelegenheid is! Problemen dus altijd via Email melden. Een topic erover aanmaken is natuurlijk geen enkel probleem MAAR zie dat wel als een losstaand iets (en niet als een vervanging van service via Email of telefoon).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
13-3-2007 08:36

p0rn0ster schreef:

Marky schreef:

p0rn0ster schreef:

Algemene +/-50% pitch controle in 0.2% stappen
ja en hoe doen we dit dan, staat niet in de handleiding van me smx2
Dit was een onderdeel van het verlanglijstje bij de ontwikkeling. Wegens de grote processorpower die deze functie vraagt moest ze echter geschrapt worden. Op verschillende sites staat deze functie nog steeds vermeld. Nochthans werd er via meerdere kanalen reeds gevraagd om de omschrijving van de SMX-2 aan te passen...
oke bedankt voor de snelle reactie :)
zou de hierboven genoemd functie nog wel terug kunnen komen doormiddel van firmware updates?
kunt u mij toevallig ook de nieuwe data verstrekken van:
nieuwe firmware release
het uitkomen van het sample edit programma; weet jullie de naam hiervoor al?
Mijn tekst aandachtig lezen: er is een tekort aan DSP power om pitch controle te voorzien, kan dus niet met firmware worden opgelost!
Al wie zijn SMX-2 registreert zal automatisch een email krijgen bij de release van de PC-software.
P0rn0sterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2007
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 28
13-3-2007 08:47
1 x bewerkt. Laatst door P0rn0ster op 13-3-2007 09:43
Is er dan een manier om je samples gelijk te laten lopen met je muziek?
Wat doet me sampler met me samples, maakt hij die allemaal gelijk van bpm met het opslaan?
Wat zouden we zoal kunnen verwachten in het nieuwe programma voor de smx2.
Misschien leuk om in dat programma te maken is dat hij alle samples gelijk van bpm maakt, zodat de synq smx2 dat niet meer hoeft te doen.
Want daar heeft hij niet de dsp power voor wink ;)
Firmware updtes word daar ook aan gewerkt?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 430
13-3-2007 09:00
Fijne vent, zou je iets leesbaarder kunnen typen? Ik vind het oprecht een interesant onderwerp wat hier besproken wordt maar het is elke keer weer een ware puzzeltocht om uit te zoeken wat jij nu bedoeld...

Wat meer de juiste leestekens op de juiste plaats zou al erg helpen.
The return of the BoomBap
P0rn0sterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2007
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 28
13-3-2007 09:43

jelmer schreef:

Fijne vent, zou je iets leesbaarder kunnen typen? Ik vind het oprecht een interesant onderwerp wat hier besproken wordt maar het is elke keer weer een ware puzzeltocht om uit te zoeken wat jij nu bedoeld...

Wat meer de juiste leestekens op de juiste plaats zou al erg helpen.
excuseer, heb het verbeterd laugh :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2007 01:25

p0rn0ster schreef:

Misschien leuk om in dat programma te maken is dat hij alle samples gelijk van bpm maakt, zodat de synq smx2 dat niet meer hoeft te doen.
En dan hebben al je samples een gelijk BPM... en dan?

Je hebt er nog steeds niets aan zolang je het BPM niet aan kan passen op de SMX2. Leuk bedacht maar totaal zinloos voor zover ik dat 1-2-3 na kan gaan. Overigens is je zins opbouw nog slechter dan dat van een niet ingeburgerde zuidswahiliaanseroodstaartkuifkakatoemetkrommepoten....
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
P0rn0sterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2007
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 28
14-3-2007 12:27

Reind schreef:

Overigens is je zins opbouw nog slechter dan dat van een niet ingeburgerde zuidswahiliaanseroodstaartkuifkakatoemetkrommepoten....
Je kan het toch lezen? En het is een forum, geen nederlands dictee wink ;) maar dat terzijde.
En als ik het zo bekijk geef ik misschien wel de meeste suggesties, misschien met spelfouten ik probeer tenminste nog wat.
Maar over die samples:
Nou, als je al je samples gelijk maakt kan je 1 sample laten loopen en de 2 er fijnloos overheen gooien.
Ook pas je dan gewoon je cd spelers bpm aan en voila mixxxe die hap. happy :)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-3-2007 01:36

p0rn0ster schreef:

Je kan het toch lezen? En het is een forum, geen nederlands dictee wink ;) maar dat terzijde.
Met moeite, en als je de forum regels had gelezen had je geweten dat een fatsoenlijk stukje tekst niet geheel onbelangrijk word gevonden op dit forum.

Wat betreft je suggestie, als je het wil zoals jij voor stelt is de oplossing nog veel makkelijker... neem gewoon je samples met 1 vast BPM op. Kan heel makkelijk met een stukje pc software en dan de zaak omhoog of omlaag pitchen, recorden op je SMX2, opslaan op je mkaart et voila je bent klaar. Hoeft geen nieuw stukje software voor geschreven te worden en je hebt de mogelijkheid zelf BPM's te bepalen. sim-pel!
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
P0rn0sterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2007
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 28
16-3-2007 07:39
Ik zou toch graag een release date willen horen van dat software programma voor de smx2 happy :)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)