Forum > Licht

led tubes bevestigen

(100 reacties. Pagina 10 van 11)
Moderator(s): Dré
JawaddeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-3-2007
Laatste: 6-6-2007
Berichten: 6
7-3-2007 20:29
Vervoeren in originele kartonnen verpakking is nog zo slecht niet en met wat zorg kan een doos best lang mee gaan.Wat doe ja anders met losse verhuur?Vb.Je hebt cases van 8 stuks en een klant vraagt er 12.Anderhalve case meegeven en overige maar op een hoop gooien?Een idiale oplossing denk ik niet dat die er is.Komt daarbij dat vele klanten dit met een personenwagen komen halen,steek daar maar eens een case in.
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
7-3-2007 21:55
Daar heb je ook weer een punt.
Zal dus maar wat dozen voor de zekerheid bijhouden, je weet maar nooit.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
7-3-2007 22:12
Je kan ook gewoon de ledtubes met doos en al in een kabelkist of iets dergelijks doen. Dan zijn ze dubbel beschermd, hoef je geen hele constructies te maken en kan je er ook nog een flink aantal kwijt in een standaard case.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
7-3-2007 22:53

Martijn schreef:

Tom, waren er geen compactere oplossingen mogelijk of wilde je logische maten voor die cases aanhouden? (Net zo groot als de cases voor de wind-ups bijvoorbeeld) Lijkt me namelijk dat dit toch wel een flink stuk compacter kan.

Pieter, mocht je geen goede oplossing vinden voor de tubes, dan zou je me kunnen mailen.
Compacter kon altijd wel, meer tubes erin ook. Wellicht dat er 10 in hadden gepast maar dat vind ik dan weer geen handig aantal. Je blijft altijd zitten met je shuko stekkers en contrastekkers die tussen de tubes moeten, dus die ruimte moet je altijd vrijhouden. Case korter is geen optie dan zou er geen extra vak zijn. en 5 of 10cm smaller maken tja, wat heeft dat voor zin, dat maakt het laden alleen maar lastiger.
Cases zijn verder qua breedte en lengte wel identiek aan de grote kabelkisten. En qua breedte zowieso aan een hoop andere ook nog (55 intern).

Zoek de led tube kisten, kabelkisten en ledpaneel kisten. Da's nou het voordeel van af en toe een kistje een paar centimeter groter maken dan nodig, laden gaat als een tierelier, met die 5 cm kan je toch niks. Alles 55 intern (dus +- 58 buiten) houden betekent 4 breed in een vrachtwagen en 3 breed + truss erlangs in een bakwagen of BE-trailer (alhoewel ik ook wel es bakwagens heb meegemaakt waarin dat nét niet past).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
16-3-2008 15:55

dj pyro schreef:

Misschien niet echt passend, maar weet er toevallig iemand ook een goede flightcase om LED tubes in te transporteren.
Heb zelf al gekeken naar de octostrip/led tube flightcase, maar ik vind deze nogal groot voor hetgeen er maar in kan.
Had zelf al aan deze en dan zelf een inlay maken.
Iemand hier ervaring mee, of andere alternatieven?
Schopperdeschop. Weet iemand toevallig of in deze case je de halfcouplers kunt laten zitten terwijl alle 8 tubes in de case zitten? of is er te weinig ruimte?
Uberhaupt iemand met ervaring met de kist en evt. wat foto's?
Waar zit de cut op dit apparaat?
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
27-3-2008 12:20
Nog even een kick voor dit topic met een andere vraag:

De showtec basic led tube heeft een stroomkabel en een signaalkabel.

Ik heb hier twee vragen over:
1. De stroomkabel is toch gewoon 220 (of 230 of 240> wat komt er eigenlijk tegenwoordig uit een wcd?)
2. De signaalkabel, is deze bijvoorbeeld om te bouwen naar 5p xlr of bijv 10p multikabel>?
Ik wil deze tubes in gaan bouwen in een meubel maar wil de controler los hebben, en niet in het meubel (hierdoor kan ik meerdere meubels aansturen met 1 controler, Ik wil de meubels dus aan elkaar kunnen linken zodat de signalen en de stroom gewoon doorgegeven worden. Ergens anders kan ik dan de controller neerzetten. Zo hoef ik ook niet te kijken dat ik het juiste meubel meeneem (met controller e.d.)
Mijn idee is dus om links en rechts van ieder meubel een inbouwschoteltje te maken met een powercon in en xlr 5p in en aan de andere kant een powercon uit met een 5p xlr uit. Hiertussen kabeltjes natuurlijk.

Is dit mogelijk?
Alvast bedankt!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
27-3-2008 14:00
Waarom zou je een 5 pin nemen als aan de originele kabel er maar drie zijn?
Kan je ineens met gewone microkabel doorlinken ,vergeet echter niet datje ze met de originele kabel mag buiten hangen.
Tomvz20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
Berichten: 122
27-3-2008 19:18

Victor Junior schreef:

dj pyro schreef:

Misschien niet echt passend, maar weet er toevallig iemand ook een goede flightcase om LED tubes in te transporteren.
Heb zelf al gekeken naar de octostrip/led tube flightcase, maar ik vind deze nogal groot voor hetgeen er maar in kan.
Had zelf al aan deze en dan zelf een inlay maken.
Iemand hier ervaring mee, of andere alternatieven?
Schopperdeschop. Weet iemand toevallig of in deze case je de halfcouplers kunt laten zitten terwijl alle 8 tubes in de case zitten? of is er te weinig ruimte?
Uberhaupt iemand met ervaring met de kist en evt. wat foto's?
halfcouplers kunnen er niet aan blijven zitten in deze kist.
je stapelt de tubes gewoon op elkaar met een laagje schuim ertussen.
intern is verder weinig ruimte over
DJbooths (dot) nl
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
27-3-2008 19:57

tomvz20 schreef:

Victor Junior schreef:

dj pyro schreef:

Misschien niet echt passend, maar weet er toevallig iemand ook een goede flightcase om LED tubes in te transporteren.
Heb zelf al gekeken naar de octostrip/led tube flightcase, maar ik vind deze nogal groot voor hetgeen er maar in kan.
Had zelf al aan deze en dan zelf een inlay maken.
Iemand hier ervaring mee, of andere alternatieven?
Schopperdeschop. Weet iemand toevallig of in deze case je de halfcouplers kunt laten zitten terwijl alle 8 tubes in de case zitten? of is er te weinig ruimte?
Uberhaupt iemand met ervaring met de kist en evt. wat foto's?
halfcouplers kunnen er niet aan blijven zitten in deze kist.
je stapelt de tubes gewoon op elkaar met een laagje schuim ertussen.
intern is verder weinig ruimte over
Oke, goed dat ik hem niet gekocht heb dan... Ben nu zelf een tijdelijke oplossing aan het bouwen. Maar lijkt bijna een lijkenkist zo groot haha laugh :D .
Waar zit de cut op dit apparaat?
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
27-3-2008 20:24
Bestaat er ook geen mogelijkheid om intern iets aan te passen zodat het wel gaat passen?
(Schuim bijsnijden oid)

Ben namelijk niet zo dol meer op het bouwen van vlieg-kistjes razz :p
Twitter mee met @andycobbennl

Terug naar forum Reageer (zonder quote)