Forum > Geluid

DAP concert series

(57 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
1-3-2007 09:49
@ Juul Krapuul: Zoals ik al zij de bassen die ik in mijn post aanhaalde klinken erg goed. Ik denk dat je voor dat geld geen betere actieve kasten kunt krijgen. De bassen klinken gewoon netjes strak en produceren een goed voelbare bas. Overigens ik weet niet of je dicht bij limburg in de buurt woont. Als dit zo is wil ik je wel een adres geven van een bedrijf dat ze heeft staan en dan kun je misschien wat regelen dat je ze kunt gaan beluisteren. Maar met de toppen heb ik geen ervaring, maar de mensen die ik ken die de bassen hebben die zijn allemaal niet echt te spreken over de toppen. En gebruiken daarom ook Lem Poseidon 212 toppen.
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
1-3-2007 13:29

driveinteam schreef:

@ Juul Krapuul: Zoals ik al zij de bassen die ik in mijn post aanhaalde klinken erg goed. Ik denk dat je voor dat geld geen betere actieve kasten kunt krijgen. De bassen klinken gewoon netjes strak en produceren een goed voelbare bas. Overigens ik weet niet of je dicht bij limburg in de buurt woont. Als dit zo is wil ik je wel een adres geven van een bedrijf dat ze heeft staan en dan kun je misschien wat regelen dat je ze kunt gaan beluisteren. Maar met de toppen heb ik geen ervaring, maar de mensen die ik ken die de bassen hebben die zijn allemaal niet echt te spreken over de toppen. En gebruiken daarom ook Lem Poseidon 212 toppen.
Zijn deze Lem Poseidon ook selfpowered.Ik moet er ook rekening mee houden dat ik DAP koop aan groothandelsprijs wat natuurlijk ook meespeelt.
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
1-3-2007 13:42
Heb ondertussen een beetje zoekwerk gedaan en merk dat er hier appelen met citroenen worden vergeleken.Voor de prijs van 1 posseidon koop ik 3 concerts.Het is dus niet meer dan normaal dat deze beter klinken.Het is best mogelijk dat andere bedrijven om comerciele redenen voor deze oplossing gekozen hebben.Het gebeurt soms dat men bepaalde producten likwideert of net wil promoten waardoor er heel gunstige prijzen worden gegeven.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
1-3-2007 18:15
De Lem Poseidon zijn ook self powered. Ja ze zijn inderdaad een stuk duurder, maar nogmaals ik heb de concert series toppen nog nooit gehoord. Als je aan groothandel prijs koopt kun je ook een afspraak maken bij highlite. Het zijn daar de beroerdste niet en ze zullen ze je dan ook ongetwijfeld willen laten horen. En als je naar een Lem dealer gaat en je toont intresse in de Poseidons zal ook deze je ongetwijfeld een nette korting geven. Tenminste dat is mijn ervaring met mijn dealer.
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
1-3-2007 18:49
Ik heb ze inderdaad bij Highlite al gehoord en daar vind ik ze goed klinken maar dat is in showroom met vaste opstelling en waar men weken tijd heeft om de juiste afstellingen en opstelling te zoeken.Dat is heel wat anders dan het kunst en vliegwerk dat soms nodig is in de praktijk.Ik ken showrooms waar men achter de schermen een omnidrive processor staan heeft hiermee klinkt een konijnenkot nog goed,maar eens thuis is het wat anders.
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
1-3-2007 19:08

driveinteam schreef:

De Lem Poseidon zijn ook self powered. Ja ze zijn inderdaad een stuk duurder, maar nogmaals ik heb de concert series toppen nog nooit gehoord. Als je aan groothandel prijs koopt kun je ook een afspraak maken bij highlite. Het zijn daar de beroerdste niet en ze zullen ze je dan ook ongetwijfeld willen laten horen. En als je naar een Lem dealer gaat en je toont intresse in de Poseidons zal ook deze je ongetwijfeld een nette korting geven. Tenminste dat is mijn ervaring met mijn dealer.
Weet je toevallig welke subs je gehoord hebt,er is de CSA-18H(medium )en CSA-18 LH (long horn).De prijs is gelijk maar de karakteristieken en de bouw van de kast zijn wel verschillend.
Groeten
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-3-2007 19:20

juul krapuul schreef:

Ik heb ze inderdaad bij Highlite al gehoord en daar vind ik ze goed klinken maar dat is in showroom met vaste opstelling en waar men weken tijd heeft om de juiste afstellingen en opstelling te zoeken.Dat is heel wat anders dan het kunst en vliegwerk dat soms nodig is in de praktijk.Ik ken showrooms waar men achter de schermen een omnidrive processor staan heeft hiermee klinkt een konijnenkot nog goed,maar eens thuis is het wat anders.
Highlite showroom is een slechte akoestische showroom. Naar mijn idee wordt met name daar het mid-gebied alsook de bassen nogal sterk gedempt. Dit heeft te maken dat de showroom een grote kubus is van pakweg 12 x 12 x 12 meter alsook de volledige bedekking met theaterdoeken. Opstelling van alle luidsprekers is verre van ideaal en er is ook geen geklooi met EQ's e.d. Ook in de DCX-36 processor kon ik geen EQ punten ontdekken. Schakelpaneel is erg ouderwets en van Ohm Industries (TRS-212 en TRS-218 zijn bekende en zeer goed presterende luidsperkers) en daar wordt uitsluitend met relais geschakeld, dus geen verborgen processors etc. Toch kun je met het schakelpaneel stoeien alsook met de EQ en DCX-36 processor en kom je gauw achter waar de sterke en zwakke punten in een luidspreker systeem zitten.

Als het echt om gebreken van geluidsboxen en geluidskwaliteit gaat, dan vind ik die wel in elke set, ook van A-merken. Neem vooral eigen CD's mee waar veel vocals, gesproken woord, akoestische en elektronische muziek op staat, maar ook metal en techno waarmee je high drivers en subwoofers mee over de nek kan jagen. Mijn ervaring is dat veel sets dan niet deugen (relatief gezien dan, werkelijkheid valt vaak wel mee) tenzij je minstens het 10-voudige op tafel legt.

TCMC
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
1-3-2007 22:00

driveinteam schreef:

Dan nog over die speakers in Sound Projects ik laatst gesproken met iemand die meerdere SP4 Sets's in bezit heeft. En die zij inderdaad ook dat er Beyma inzit.

Edit: Heb het overigens over de volgende concert series bassen: DAP SPS-1B

2e Edit: En de volgende toppen: POSEIDON 212 Had me even vergist met dubbel 12 blijkt een enkel 12 te zijn.
Wij spreken hier waarschijnlijk niet over hetzelfde.Ik denk dat jij over de soundblasterserie spreekt.Van deze heb ik hier de SB1-H staan.Zijn nog nieuw en heb ze nog niet kunnen gebruiken omdat ik volop aan het uitproberen ben met welke baskasten ik ze een beetje beter kan laten klinken want tot nu toe is het niet schitterend.Ze gaan wel hard maar de klank staat me niet aan.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
2-3-2007 00:08

KVM schreef:

En het leukste, als je diezelfde PA daarna weer van de hand doet, kun je er zo weer 4000/5000 voor krijgen.
Dream on, een set die je als occasion koopt voor 5000 euro, brengt 5 jaar later never nooit niet hetzelfde bedrag op.
Waar, enkel vergeet je wel dat je dan een stuk minder afschrijving hebt dan dat je er eentje nieuw koopt. ( Het heeft een reden dat veel mensen niet aan een nieuwe auto willen -> teveel afschrijving.. )
Nu brengen we het anders, koop een nieuwe set (die in jou ogen stukken beter is dan DAP) kosten: 8000 euro.
Ook hier mag je je handen dichtknijpen als je er na 5Jaar 4000 euro voor ontvangt. Vraag je je dan ook af waar die 4000 euro is gebleven?
Setjes gelijkwaardig aan mijn SP set gaan nu na een groffe 7a10jaar dienst voor dat bedrag weg, dat noem ik idd netjes. ( SP vind ik dan belachelijk waardevast nog.. )

Laten we het dan nog eens anders brengen:

Een chinees heeft een nieuwe auto staan voor 1000,- Dan kan ik je op een briefje geven dat niemand erin zal durfen te rijden, omdat er dan genoeg aan kan mankeren. ( praktijkvoorbeelden genoeg lijkt me zo )

Waarom dan wel met luidsprekers waar je iemand anders een dienst mee bewijst op zijn/haar mischien wel mooiste dag van haar leven? ( denk aan een trouwfeest.. )

Dan kun je het naar mijn mening niet maken als jij daar staat met een onbetrouwbare set, die er dan uitgerekent nog eens mee ophoud ook.

Ook jammer word het dat als je er iets defect aan hebt, je je werkelijk rot kan zoeken naar spareparts. ( en als je ze hebt gevonden, wat ze al dan niet moeten kosten ) Lijkt mij als je een set 5jr wil gebruiken, in de verhuur. ZEKER geen onbelangrijke factor.

juul krapuul schreef:

Komt daar nog bij dat 99% het verschil zelfs niet hoort.
Ik had laatst een zanger die graag zijn eigen microfoons prefereerde boven mijn AKG D-3700. ( welterverstaan een Shure PG58, welja alles van Shure was goed in zijn ogen )

Niemand zal het verschil horen idd, maar ik sta wel als een gek aan de knoppen te draaien als die knakker weer eens zijn monitor indook om z'n tekst te lezen..
En over gewicht gesproken,al eens een EAW topkast opgetild?hier zitten dan nog geen versterkers in of een SP4 Sound Projects?Ik ken weinik kasten die niets wegen en toch degelijk klinken.
Hmm, grappig. Ik ben iedere week op pad met een SoundProjects SP4 systeem. En voor zijn klank/vermogen vind ik dat hij een scheintje weegt, en al helemaal als je nagaat dat deze set dus WEL in een Fiat Ducato gaat. Wat je van veel andere, vergelijkbare, sets niet kan zeggen.

Waarscheinlijk weegt ie nog wel meer dan m'n (eventueele)schoonmoeder..

Wat ik trouwens wel érg krom vind, is een Posidon top op een Dap baskast.. ( Wat zal die top die bas hard voorbij denderen.. )
Soms..
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
2-3-2007 00:19
Ok, we gaan nu uit van on the road gebruik toch? Dan lijkt het me ook niet gek om naast de aanschafkosten van een 2e hands set alvast rekening mee te houden met de kosten van het reconen / voorzien van nieuwe drivers voor zo'n set. Of vervangen we de boel pas als het echt helemaal dood is?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)