Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 5 van 51)
Moderator(s): Dré
Dj ThomasStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 29-8-2010
Berichten: 83
26-2-2007 16:36
Bij ons geen problemen met geluid... Alleen hebben we lang aan het sukkelen geweest met de generator... De muziek kregen we zaterdag binnen en hebben dus getest op de generator...krege er geen stroom uit (was redelijk oude generator), dan een andere gaan huren bij een verhuurder (15 kva), wilden we testen en gaf te weinig spanning tussen de fase en de nul, waardoor ik op mijn fasetester slechts 75 volt kreeg op de 380 lijn sad :( Duzzz gebeld naar de verhuurder, generator teruggedaan, nieuwe meegekregen, ondertussen was het al 21 uur,... Dan de andere erop gezet, getest en het werkte... zondag geen problemen gehad, dus alles uiteindelijk nog goed gekomen laugh :D
If House Is A Nation, I Wanna Be President!
Okido4777Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 29-8-2014
Berichten: 167
26-2-2007 16:46
2 x bewerkt. Laatst door Okido4777 op 26-2-2007 19:32
geen grote schade bij mij , en zo moet het ook !! sneaky :V
alleen een speakon-stekker en plug doorgesmolten (slecht contact?)
en de w-bins hebben wat confetti opgezogen , dus veel poetswerk..
en apparatuur is wat nat geworden van het slechte weer de laatste optocht.
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
26-2-2007 17:38
Een handvat van een speaker heeft het begeven, en het stof ligt gedeeltelijk van een speaker. Niet al te grote schade dus.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
26-2-2007 19:14
hier 1 uur lang apparatuur schoon staan maken van die zooi van die spuitbussen.
en jammer genoeg nog wat beschadigingen op men net nieuwe rcf kasten.
nog bergje confettie en dat was het wel.

dit jaar geen verhuur.
geen enkele aanvraag gehad.

mvg coen
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
26-2-2007 22:24
Hier is alles ook heel gebleven dit jaar,alleen zit de hele zooi onder de confetti en onder de stof die van de confetti afkomt,verder bleven de ev rx setjes het perfect doen.

Alleen tijdens de servicedienst had ik zondags een jbl speaker in een kroeg die in brand gevolgen was(men zag kleine vlammen uit de speakers komen)dit heb ik al eens eerder meegemaakt bij jbl.
gevolg: speaker en filter totaal uitgebrand,en daardoor heeft ie ook de bijna nieuwe versterker(crown cts 2200) onherstelbaar mee om zeep geholpen.dure grap dus.
Nou werdt er wel ongelofelijk hard gedraaid in die kroeg,'t klonk helemaal nergens naar zo hard ,kreeg pijn in je oren.
Gelukkig hingen er 8 toppen dus met een andere versterker en 1 top minder ging het ook.
Wat gooi je van de hoogste trap...
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
28-2-2007 16:45

dj pyro schreef:

Wij stonden op de wagens van Vermaak onder ons, De moesenezen, De Kazoe's, De Beerbusters, Kastel 250, De Zwarte Panters en De Kringelingers.
Wie van deze groepen in Aalst meegereden hebben weet ik niet. Was tegelijk in Moerzeke ook carnaval.
Ik geloof dat de kazoe's in Aalst meerijden, maar ben er niet zeker van
.Wat jij hier neerschrijft zijn nonsens,ik ken toevallig al deze groepen en waar zij hun geluid halen.Vermaak onder ons en zwarte panters zijn zelfs niet buiten geweest en de kazoos zijn van Moerzeke wat zouden die dan in Aalst op dezelfde dag gaan zoeken.Gelieve hier geen onzin neer te schrijven.
Marcel1971Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 9-3-2007
Berichten: 4
1-3-2007 19:54
heb in Made en in Hooge-Zwaluwe geluid geleverd aan een groep, geen schade, komt mede doordat alles goed was afgesteld, klonk niet hard maar wel loepzuiver en de bas was van vere te horen.... Denk dat daar de meeste de fout ingaan door maar zo hard mogelijk te draaien, is niet goed voor je spulletjes.......
Dj ThomasStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 29-8-2010
Berichten: 83
1-3-2007 20:37

Marcel1971 schreef:

Denk dat daar de meeste de fout ingaan door maar zo hard mogelijk te draaien, is niet goed voor je spulletjes.......
In de meeste gevallen kun je zelfs niet tè hard gaan, omdat er een limiter overstaat die alles naar beneden haalt als het toch te hard zou worden... In ons geval was het zelfs zo dat als je tè hard zou gaan en de versterker valt uit, je dan een half uur geen muziek meer hebt... wink ;)
If House Is A Nation, I Wanna Be President!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
2-3-2007 09:56
Even over het te hard draaien: de wagen waar ik ook op stond (en af en toe heb gedraaid) had maar liefst 10kW aan muziek mee (zo'n 140dB @ 1M), en de limiting was erg goedkoop (liet pieken meteen door). Gelukkig niets over de zeik gedraaid, wel een versterk en 2 toppen eruit geklapt omdat een of andere idioot de stekker van de aggregaat eruit had getrokken angry
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Dj ThomasStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 29-8-2010
Berichten: 83
2-3-2007 12:24

alleznet schreef:

Even over het te hard draaien: de wagen waar ik ook op stond (en af en toe heb gedraaid) had maar liefst 10kW aan muziek mee (zo'n 140dB @ 1M), en de limiting was erg goedkoop (liet pieken meteen door). Gelukkig niets over de zeik gedraaid, wel een versterk en 2 toppen eruit geklapt omdat een of andere idioot de stekker van de aggregaat eruit had getrokken angry
Altijd er proberen voor te zorgen dat onvoorzichtige mensen niet aan de stroomvoorziening kunnen... en die 140db@1m is echt wel veel shocked 8O Qua limiting hadden wij een Powersoft DIGAM (5000 of 7000, weet ik niet meer...) erover staan. Deze houdt al wel veel tegen, moest je erover spelen... happy :)
If House Is A Nation, I Wanna Be President!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)