Forum > Opmerkingen

Andere webshop gebruikt letterlijk tekst new-line!

(406 reacties. Pagina 30 van 41)
Moderator(s): Dré
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
22-2-2007 15:28
1 x bewerkt. Laatst door Yoghurt op 22-2-2007 22:06

JeroenVDV schreef:

Voor ik inhoudelijk reageer; Als je je niet had willen mengen in een discussie of geen nieuwe had willen aansnijden, had je bovenstaand bericht niet geplaatst. Vrij nutteloze toevoeging dus.

Hierbij denk ik dat je nog steeds het punt hebt gemist van mijn post. Het gaat me niet om voorgaande gebeurtenissen. Het gaat me erom dat je iemand niet zo zwaar kan afvallen voor iets waar je zelf niet volledig onschuldig aan bent.

En als dat niet voldoende is, dan ook mijn inhoudelijke en tevens laatste reactie over dit onderwerp hieronder. ( *lekker herkauwen )

Inhoudelijk: Je hebt me gebeld omdat je er nogal van baalde dat zoekmachineresultaten als "Sneeuwmachine huren almere" bij MIJN website uitkwam in plaats van bij jou website. En, je vertelde, ik had een script van je overgenomen waardoor dat zomaar lukte. Ik zal je (net als ik toen heb gedaan) uit je droom helpen: Een hoop handige keywords en plaatsnamen in je <title> tag plaatsen is GEEN script. Zal ik het nog sterker vertellen? De lijst die in de <title>-tag van mijn Hierwasik.nl-website stond, was NIET klakkeloos overgenomen van jou website. Die was samengesteld uit een plaatsnamenlijst (https://home.planet.nl/~pagklein/almanak.html) en een lijst met eigen keywords op het gebied van discoshows, deejays, uitgaansgelegenheden en verhuur. Daarnaast heb ik nog een grote hoeveelheid feestlocaties in de lijst geplaatst, ook inderdaad waar ik nooit heb gestaan.
Een paar enters, komma's, spaties tussen een tekst zetten maakt het nog geen ander verhaal. Je gaf telefonisch toe inderdaad alle plaatsnamen, aanduidingen, feestlocaties etc. over te hebben genomen ( de plaatsnamenlijst online heb je niet eerder genoemd ) dus ik snap niet waarom je schriftelijk op een forum met een ander verhaal op de proppen komt. Tevens al de feestlocaties die erin stonden waar ik het met je over heb gehad, dat zijn de locaties waar ik heb gestaan. ( Toevalligheidje? ).
Ook zoals ik telefonisch vertelde heb ik een aantal bugs opgenomen in die lap tekst. Juist om te achterhalen of mensen dezelfde tekst gebruikte, deze waren terug te vinden in jouw broncode destijds..

Wat je na het telefoongesprek met de tekst hebt gedaan dat maakt mij ook niet uit, en sterker nog dat is 100% aan jou. Daar had ik het met mijn reactie niet op gemunt. Gaat om het punt dat je iemand anders zwaar afvalt voor iets waar je je zelf ook schuldig aan hebt gemaakt.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
22-2-2007 15:41
De plaatsnamenlijst online heb ik telefonisch zeer zeker wel genoemd. Heb jij die lijst dan zelf getypt?
Gaat om het punt dat je iemand anders zwaar afvalt voor iets waar je je zelf ook schuldig aan hebt gemaakt.
Ik heb nooit iemands website-ontwerp overgenomen voor een eigen website. Waarom zou ik iemand niet mogen aanspreken daarop? Lijkt me nogal los te staan van wat ik zelf (op ander gebied) wel of niet "fout" doe.
Light Image
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
22-2-2007 15:44

JeroenVDV schreef:

Ik heb nooit iemands website-ontwerp overgenomen voor een eigen website. Waarom zou ik iemand niet mogen aanspreken daarop? Lijkt me nogal los te staan van wat ik zelf (op ander gebied) wel of niet "fout" doe.
Doe dat dan persoonlijk en niet via een publiek forum. Als je zelf ook dingen gedaan hebt die niet helemaal eerlijk zijn(in wiens visie dan ook) dan kan je op je vingers natellen dat zoiets ter sprake komt. happy :) Beetje hoog Gregor Salto gehalte hier laugh :D
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
23-2-2007 01:19
Iedereen jat wel eens iets toch.... ik in ieder geval wel. Zolang het maar om kleine dingen gaat zoals een stukje source code e.d en niet om complete websites zal het mij m'n achterste oxideren. Ik ben mijn achtergrond ook al regelmatig tegen gekomen op andere websites, an sich niet zo erg. Zolang ze m'n complete site + content maar niet jatten.

Overigens kun je ook gewoon een webdesign vast laten leggen alszijnde een soort auteurs recht, vraag is alleen of dat uberhaupt de moeite is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
23-2-2007 09:02
we zullen het maar niet hebben over tekst jatten, want dan ben ik toch wel een goede voorziener in het Nederlandse drive-in gebeuren van beginners laugh :D

Enfin, shake hands en zullen we dan nu maar de discussie sluiten?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj SpiderEx Lid
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
25-2-2007 23:52
Hallo Jeroen,

Ik vind jou reactie een beetje uit de hoogte in dit topic. Dat vind ik jammer want je hebt vaak veel zinvolle opmerkingen waar ik veel van leer. Het is jammer dat je de mensen van soundinpulz beschuldigt en er zo van overtuigt bent dat dit jou ontwerp is.

Als je niet wilt dat andere websites op jou site lijken, zou ik persoonlijk wat meer energie steken in het ontwerpen. Een wit vierkantvlak met een grijze verlooptint erachter is natuurlijk niet echt een uniek ontwerp. Ik geef toe dat de website van soundinpulz op jou site lijkt, maar dat ligt ook deels aan jou zelf.

Verder vraag ik mij af als jij ook de licenties van de gebruikte software beschikt. Als dit niet het geval is, lijkt mij de discussie over jatten vrij overbodig.

Nog even een tip voor jou website:

Gooi die afbeelding even in je css en niet keihard in de HTML. Hiermee verkom je dat vervelende IE pop-upje als je met de muis over de afbeelding gaat.
JeroenVDVVIP Lid
26-2-2007 01:28
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 26-2-2007 01:33

Dj Spider schreef:

Het is jammer dat je de mensen van soundinpulz beschuldigt en er zo van overtuigt bent dat dit jou ontwerp is.
Dat is niet alleen mijn mening maar ook van veel anderen die de sites naast m'kaar hebben gelegd.
Als je niet wilt dat andere websites op jou site lijken, zou ik persoonlijk wat meer energie steken in het ontwerpen. Een wit vierkantvlak met een grijze verlooptint erachter is natuurlijk niet echt een uniek ontwerp. Ik geef toe dat de website van soundinpulz op jou site lijkt, maar dat ligt ook deels aan jou zelf.
Zoals gezegd is dit een (zeer) tijdelijke contactpagina die plaats gaat maken voor een nieuwe website, die bijna alle huidige andere sites gaat vervangen. Dit staat op een iets lager pitje dan ik had gehoopt, wat ermee te maken heeft dat ik genoeg ander werk heb. Verandert toch niet dat de gehele layout (die in dit geval dus minder inhoudt dan bij een complete website) van deze tijdelijke pagina gewoon is overgenomen?
Verder vraag ik mij af als jij ook de licenties van de gebruikte software beschikt. Als dit niet het geval is, lijkt mij de discussie over jatten vrij overbodig.
Staat natuurlijk geheel los van het wel-of-niet hebben van de licentie (enkelvoud: Ik gebruik slechts 1 ontwerp-pakket, naast het voor iedereen gratis beschikbare Notepad++) voor de gebruikte software. Als ik ooit een snoepje uit een supermarkt heb gestolen, mag ik dus ook geen aangifte doen als er een inbreker m'n huis heeft leeggeroofd? Vrij kansloze redenering.
Gooi die afbeelding even in je css en niet keihard in de HTML. Hiermee verkom je dat vervelende IE pop-upje als je met de muis over de afbeelding gaat.
Dank voor de tip. Zoals je begrijpt is dit niet een website zoals ik ze normaal maak. Zou ook niet erg verstandig zijn, 1 center-image met contactgegevens erin. wink ;)
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
26-2-2007 01:31

Tom schreef:

Enfin, shake hands en zullen we dan nu maar de discussie sluiten?
Goed plan. Ik begrijp ook dat ik iets te hard van stapel ben gelopen en het beter anders had kunnen regelen.
Light Image
DjpStandaard Lid
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
26-2-2007 23:00
storm in glaasje sap dus.. razz :p
Dj krissieStandaard Lid
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 11-11-2024
28-2-2007 16:41
Ik krijg er de %$#&*% van. Letterlijk is op mijn site de tekst weg gehaalt en iemand heeft gewoon mijn tekst op zijn site neer gezet.

mijn site:

Drive-in ----- beschikt ook voor een mooie lichtinstallatie. Dus op elk feest maken wij er iets moois van. Onze lichtinstallatie maakt gebruikt van bekende merken zoals als: Showtec, American DJ, Antari, Philips en Oem. Al onze lampen zijn beveiligd tegen kortsluiting en overbelasting van de stroom. Ook zijn onze lampen en kabels tijdens het feest of evenement niet op de grond te vinden. Ze zullen verwerkt worden in het dak of statief. Dit heeft niet alleen te maken met de uitstraling maar ook voor de veligheid zodat niemand over kabels kan struikelen.

andere site:

Drive-in ----- heeft ook een mooie lichtinstallatie. Dus op elke feest maken wij er iets moois van.Ook zijn onze lampen en kabels tijdens het feest of evenement niet op de grond te vinden. ze zullen verwerkt worden in het dak of statief. Dit heeft niet alleen te maken met de uitstraling maar ook voor de veligheid zodat niemand over kabels of apratuur kan struikelen.

Kunnen ze zelf geen eigen tekst verzinnen. ( namen maar even weg gehaalt )

Terug naar forum Reageer (zonder quote)