Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 95 van 130)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-2-2007 17:42

Watt-Xtra schreef:

Voor een BR118 is niet perse een dure amp nodig, op dit soort kasten hoeven geen 1000 watt plus!!
Beetje afhankelijk wat er in zit, in mijn BR115 kasten zit een 1000watter van 18 sound.
Maar het grote voordeel is dat je een enkele kast ook zeer goed kunt gebruiken voor de kleinere dingen. Hierdoor ben je dus veel flexibeler.
En alhoewel de Punisher vrij klein is, heb ik hier op het forum veel personen gezien die er vanaf wilden. (juist vanwege de kleinere feesten)
Voor dergelijke feesten is een BR kast prima. (hetzij enkel of dubbel)

Het ligt eraan wat je doet en wat je wil, uitsluitend een BR kast geeft mij ook geen voldoening, vandaar dat ik ook bandpass kasten gebruik.

Martin.
kvm entertainment
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
25-2-2007 09:55

KVM schreef:

Het ligt eraan wat je doet en wat je wil, uitsluitend een BR kast geeft mij ook geen voldoening, vandaar dat ik ook bandpass kasten gebruik.

Martin.
Bandpass kasten doen in feite hetzelfde als BR kasten. De afstraling is ongeveer hetzelfde, ofwel voor kort bij.

Leuke van bandpass kasten is dat deze haast geen vervorming hebben en dat de bas vaak wat droger en ook iets dieper klinkt. Ook kun je in 6e orde bandpass kasten speakers gebruiken met een zeer sterke aandrijving/lage Qts. Hierdoor kun je boxen maken die 2x zoveel vermogen kunnen verdragen dan een BR box van ongeveer dezelfde afmetingen.

TCMC
MikeYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-3-2006
Laatste: 3-4-2020
Berichten: 20
25-2-2007 12:19
Ik heb een Vraagje
ik ben van plan om met een vriend van me binnekort ook 2 punishers te bouwen.
Mss is het handig ( ook voor andere mensen )
als iemand die al 1 of meer punishers gebouwd heeft.
een stappenplan / werkvolgorde / plan of wat dan ook maakt.
zodat ik zeker weet dat ik geen foute maak wat naderhand fataal kan zijn!
Laat iets wete als je een wil maken voor mij happy :)

Gr Mike.
Hardcore Till I Die
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-2-2007 12:49
mikeY mag ik je vragen waarom je ervoor hebt gekozen om punishers te bouwen en niet een standaard BR118 kast of een dubbele 15 BR kast?

Ik heb namelijk nog steeds niet het idee dat deze kast zo ideaal zou wezen.
Er zijn toch meer mensen met deze kasten? waarom zijn ze door jullie gebouwd en wat zijn de ervaringen?

een stappenplan zou wel erg makkelijk wezen, maar ik meen dat er al ergens een handleiding is geschreven, anders in dit topic ook veel bouw ervaringen en foto's te vinden.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MikeYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-3-2006
Laatste: 3-4-2020
Berichten: 20
25-2-2007 13:57
over de punisher heb ik veel goeds gehoord.
en met onze carnvals wage 1 gehuurd.

ik heb me eigenlijk niet verdiept in de BR118 kast en de dubbele 15 BR kast
kies jij voor die kasten dan , waarom?
het gaat mij om een hele goede voelbare bas.
heb je dat bij die kaste ook dan ?
en hoe zit het met het prijskaartje van die andere kast?

( @ Speakerstore.nl kan ik geen fotos. meer bekijken.
of ligt dat aan mij ? razz :p )
Hardcore Till I Die
DevotionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 93
25-2-2007 15:44
BR Kastjes komt meer bass uit dan uit een punisher. Alleen deze dragen niet zo ver als een punisher kast.
Gisteren heb ik hier een H5000 van dynacord op m'n punishers gehad, nou 't ding ging helemaal open op de punishers (2500w/punisher !!Let op goede processing!!). Toen begonnen de punishers ook goed hun werk te doen.

De punishers heb ik hier gebouwd om wat grotere zaaltjes te doen en de lokale tentfeesten die een aantal keren per jaar plaatsvinden. Wel heb ik al gemerkt dat de x-tro's niet heel erg geschikt zijn voor deze klusjes als de zaal/tent niet langwerpig is maar meer vierkant. Hiervoor zou je dan een extra topje nodig hebben voor de spreiding.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de klant en zuiverheid van de set.
MikeYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-3-2006
Laatste: 3-4-2020
Berichten: 20
25-2-2007 17:52
dus je zou zeggen , als ik een feest in een groote zaal heb of buite dan liever de punishers.

en voor disco-feestje / grote fuif liever br-kastjes
of zie ik dat vekeerd ?
Hardcore Till I Die
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
25-2-2007 18:18
Punishers > Buiten
De rest van de klussen een ander systeem....
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-2-2007 18:20
MikeY zoals ik al heb geschreven ik heb nu een aantal (8) jbl 18" speakers, hiervoor zullen zeer binnenkort 8 enkele BR kasten gebouwd worden.
Daarnaast had ik 4 18" kasten met een B&C speaker erin. En heb 2 dubbele 18" kast, ook BR.

Het voordeel wat ik dus uit de punisher zou kunnen halen is het ver dragen van de bass?
Maar waarom bouwen er hier dan zoveel jongens deze kasten en gebruiken ze die vervolgens op kleine feestjes met een klein topkastje erboven?

Devotion: je topkast speelt dus wel ver maar heeft een beperkte spreiding? Moet je dan al niet 2 kasten per kant neerzetten? En over welke afmetingen hebben we het dan van de feestzalen, tenten waar je de "grote" set gebruikt? punisher plus xtro. (hoeveel per kant)?
lengte en breedte van de locatie en het aantal bezoekers?

MikeY waar wil jij de bassen mee gaan combineren en waarvoor gebruiken?

Ivo schrijft, de punisher alleen voor buiten. Maar in Nederland regent het de helft van het jaar, zoveel opdrachten hebben jullie toch niet buiten?

Ik heb verder ook nog een 2 tal CV kasten, hoornbassen welke ik maar zeer weinig gebruik per jaar, eigenlijk helemaal niet rendabel om te hebben maar heel soms nog wel eens makkelijk voor idd buiten of in een lange/ grote feesttent, dan worden ze gebruikt om het sub ook achterin te krijgen en de bass een beetje aan te dikken.

Maar deze zijn puur als aanvulling en zouden nooit goed stand alone werken, zeker niet met 1tje per kant.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MikeYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-3-2006
Laatste: 3-4-2020
Berichten: 20
25-2-2007 18:48
nou.. in de zomer denk ik dat wij zeker een paar feesjes gaan hebben ( buiten )
en hij zal zeer zeker denk ik op een carnvals wagen komen..

ik denk voor binne idd niet zon goed idee.
ik weet nog niet waar ik hem wil mee gaan combineren
heb je tips?

btw ik zag iemand die een baskist had gebouwd die sprekend lijkt op die wat wij op de carnvals wage hadden.
https://www.speakerstore.nl/index.php?l=nl&pg=12&prjID=6
hij spreekt me ook wel erg aan.
mer kan er nergens wat over vinden?

er zijn tog nog wel meer baskisten voor feestjes of grotere fuif te vinde.. dan een BR-kast of zijn die gewoon het populairste of juist het beste..?

punihser lijkt me dus wel handig voor buiten ja.. dan wil ik ook op 10 meter afstand nog goeiie bas hebben.

raad je me voor binne alleen BR-kasten aan of?
heb je nog andere kaste waarvan je denkt dat doet ut goed voor een fuif?
Hardcore Till I Die

Terug naar forum Reageer (zonder quote)