Forum > Newbie Forum

Crossfader probleem

(38 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
1-2-2007 22:43

renevanh schreef:

Een instelling die je een soort faderstart laat gebruiken wat ook bij de crossfader werkt??!

Zo klinkt het (ik ken het pakket overigens niet, maar misschien helpt het je op weg...).

René
dank je wel René voor je reactie.. maar ik begrijp het nog steeds niet sad :(
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
1-2-2007 22:47

Darbe schreef:

Dj pacific schreef:

of ben je aan het opnemen en zodra je de fader dichtschuift is er geen geluid meer te horen op de computer?
klopt.. ik hoor ook geen geluid als ik niet aan het opnemen ben.. ik heb ook de timecoded platen van virtual dj geprobeerd om met mp3's te scratchen.. daar hoor ook geen geluid als ik de fader dichtshuif.
Als je werkt met tijdcodeplaten dan werk je dus met een digitaal systeem. Enne... Dan is het zeker aan te raden je daar in te verdiepen (vooral in de werking). In zo'n geval gaat er namelijk geen audio meer door je mixer (maar alleen een "datastroom").

Probeer de combinatie eens met NORMAAL vinyl (nadat je alle handleidingen (nog een keer?) goed doorgelezen hebt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
1-2-2007 23:10

Dré schreef:

Darbe schreef:

Dj pacific schreef:

of ben je aan het opnemen en zodra je de fader dichtschuift is er geen geluid meer te horen op de computer?
klopt.. ik hoor ook geen geluid als ik niet aan het opnemen ben.. ik heb ook de timecoded platen van virtual dj geprobeerd om met mp3's te scratchen.. daar hoor ook geen geluid als ik de fader dichtshuif.
Als je werkt met tijdcodeplaten dan werk je dus met een digitaal systeem. Enne... Dan is het zeker aan te raden je daar in te verdiepen (vooral in de werking). In zo'n geval gaat er namelijk geen audio meer door je mixer (maar alleen een "datastroom").

Probeer de combinatie eens met NORMAAL vinyl (nadat je alle handleidingen (nog een keer?) goed doorgelezen hebt).
hmm.. maar kan ik dan iets kopen zodat ik de timecoded platen wel met mn mixer kan gebruiken??
en ik zal morgen met normale platen proberen.. tnx dre nu snap ik het een beetje
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
1-2-2007 23:40
In je lijstje word met geen woord gerept over tijd code platen, ik begreep het ook al niet.

Je speelt dus geen vinyl af maar MP3's met een digitaal systeem! Dat is niet iets wat iedereen doet, je moet gewoon een software instelling veranderen in je PC/handleiding lezen van het systeem.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
1-2-2007 23:59

nijhuisr schreef:

In je lijstje word met geen woord gerept over tijd code platen, ik begreep het ook al niet.

Je speelt dus geen vinyl af maar MP3's met een digitaal systeem! Dat is niet iets wat iedereen doet, je moet gewoon een software instelling veranderen in je PC/handleiding lezen van het systeem.
ik had het ook geprobeerd met een normale plaat maar moest al snel stoppen dus daardoor wist ik niet zeker of het komt door de tijdcode plaat. morgen ga ik het nog een keer proberen met een normalen plaat.. de uitslag zal ik dan hier natuurlijk schrijven
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
2-2-2007 01:04
huh? Met een gewone plaat kun je niet een digitaal systeem besturen.

welk systeem heb je dan? is het nou zo onduidelijk of begrijp ik het gewoon niet?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
2-2-2007 09:43

Darbe schreef:

Dj pacific schreef:

of ben je aan het opnemen en zodra je de fader dichtschuift is er geen geluid meer te horen op de computer?
klopt.. ik hoor ook geen geluid als ik niet aan het opnemen ben.. ik heb ook de timecoded platen van virtual dj geprobeerd om met mp3's te scratchen.. daar hoor ook geen geluid als ik de fader dichtshuif.
Dat is toch ook de bedoeling van de fader?
het rare is ook de linefaders.. als ik ze omlaag doe dan moet de volume toch lager te horen zijn.. in mijn geval blijft het geluid hetzelfde.

stom dat het bij mij misschien voor het eerst is voorgekomen
wat bedoel je met het geluid blijft hetzelfde? Je hoort niks meer, je hoort het geluid vervormd, het geluid blijft even luid klinken? Probeer je vragen eens wat duidelijker te formuleren
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
2-2-2007 14:50
Het geluid van de comp blijft hangen als ik het zo begrijp, maar het topic word zo steeds waziger ;) ik zou de op eens aanraden goed alle aansluitingen e.d. te controleren en de werking van het digitale systeem goed door te nemen,

Om te beginnen welk systeem gebruik je en hoe heb je het aangesloten?
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
2-2-2007 15:52

Dj pacific schreef:

Darbe schreef:

Dj pacific schreef:

of ben je aan het opnemen en zodra je de fader dichtschuift is er geen geluid meer te horen op de computer?
klopt.. ik hoor ook geen geluid als ik niet aan het opnemen ben.. ik heb ook de timecoded platen van virtual dj geprobeerd om met mp3's te scratchen.. daar hoor ook geen geluid als ik de fader dichtshuif.
Dat is toch ook de bedoeling van de fader?
het rare is ook de linefaders.. als ik ze omlaag doe dan moet de volume toch lager te horen zijn.. in mijn geval blijft het geluid hetzelfde.

stom dat het bij mij misschien voor het eerst is voorgekomen
wat bedoel je met het geluid blijft hetzelfde? Je hoort niks meer, je hoort het geluid vervormd, het geluid blijft even luid klinken? Probeer je vragen eens wat duidelijker te formuleren
het geluid blijft even luid klinken.. het moet toch zachter?
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
2-2-2007 15:58

Tribal Chef schreef:

Het geluid van de comp blijft hangen als ik het zo begrijp, maar het topic word zo steeds waziger ;) ik zou de op eens aanraden goed alle aansluitingen e.d. te controleren en de werking van het digitale systeem goed door te nemen,

Om te beginnen welk systeem gebruik je en hoe heb je het aangesloten?
ok ik zal de aansluitingen vertellen:
-van mn draaitafel(Reloop RP-6000) gaat er een kabel die ik heb erbij heb gekregen naar channel 1 van mijn mixer.
- van mn mixer gaat er een kabel(2x RCA + mini jack) die is aangesloten op REC naar mijn externe geluidskaart (Line in)

zijn ze zo goed aangesloten?
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel

Terug naar forum Reageer (zonder quote)