Forum > Newbie Forum

Crossfader probleem

(38 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
1-2-2007 18:25
1 x bewerkt. Laatst door Darbe op 1-2-2007 18:48
Hallo allemaal,

Apparaten (allemaal deze week gekocht) :

Draaitafel : 1x Reloop RP-6000 MK5
mixer : Reloop Scratch 2
element/naald : Shure M44-7
geluidskaart : Externe Creative Live! 5.1

Probleem :

Ik heb nu mijn draaitafel naar mn mixer aangesloten.. en mn mixer naar mn geluidskaart(line-in). heb mn draaitafel aangesloten op channel 1 van mn mixer. nu wil ik gaan scratchen met de platen die ik heb.. maar de crossfader en linefaders doen hun werk niet goed.. de volume van bv. channel 1 moet zachter worden als je de linefader lager zet > er gebeurt helemaal niks.. pas als je het helemaal naar beneden haalt > dan draait de plaat nog wel maar bij de opname gaat het geluid vastlopen.. dus alsof de plaat stopt met draaien.
als ik de linefader weer omhoog doe dan speelt het muziek weer door.
bij de crossfader is het ook zo.. als ik het naar rechts haal dan hoor ik geen geluid maar loopt het geluid weer wast en als ik het weer naar midden haal dan gaat hij weer door vanaf het punt dat ik de crossfader naar links heb gezet.. de faders heb ik juist nodig omdat ik wil gaan scratchen.. het is niet handig dat het stukje vastloopt als ik steeds met de crossfader speel.

weten jullie misschien waarom de faders raar doen?

Dank u wel

[EDITED]
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
1-2-2007 18:41
begrijp niet zo heel veel van je verhaal maar ik zou de gebruiks aanwijzings eens goed doorlezen, met name het stukje over adjustable curve...
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
1-2-2007 18:50

nijhuisr schreef:

begrijp niet zo heel veel van je verhaal maar ik zou de gebruiks aanwijzings eens goed doorlezen, met name het stukje over adjustable curve...
ik begrijp je.. heb de tekst inmiddels een beetje verandert.. de gebruiksaanwijzingen zijn niet zo goed of ik begrijp ze niet razz :p tnx voor je reactie
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
1-2-2007 19:02
Zit het probleem niet gewoon in de instellingen van je PC programma, want ik snap niet wat je met vaslopen bedoeld. een draaitafel is zo analoog als het maar kan... windows kan vastlopen.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
1-2-2007 19:08
ik zal het ff uitleggen..

geluid : ik heb een probleem

als ik nou gelijk na 'ik heb' de crossfader naar rechts of links maar dat hangt af van de channel haal.. dan loopt hij daar vast.. dus als ik bv. na '10 seconden' de crossfader weer naar midden haal.. begint het geluid bij 'een probleem'

het geluid moet toch doorgaan?? want eigenlijk dim je het volume maar bij mij laat hij het vastlopen

ik heb niks ingesleld.. gewoon zo aangesloten en met acid pro opgenomen.. moet ik iets instellen?
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
1-2-2007 19:15
Een instelling die je een soort faderstart laat gebruiken wat ook bij de crossfader werkt??!

Zo klinkt het (ik ken het pakket overigens niet, maar misschien helpt het je op weg...).

René
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
1-2-2007 19:16
En dit gebeurd met een draaitafel?? ik snap niet waar hij het signaal buffert om dan na 10 seconden vrolijk verder te gaan. Maar de plaat draaide toch gewoon door? of heb je faderstart aangesloten ofzo?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
1-2-2007 19:24

nijhuisr schreef:

En dit gebeurd met een draaitafel?? ik snap niet waar hij het signaal buffert om dan na 10 seconden vrolijk verder te gaan. Maar de plaat draaide toch gewoon door? of heb je faderstart aangesloten ofzo?
ja de plaat draait gewoon door.. wat bedoel je met faderstart aansluiten?? domme vraag van mij maar ik heb niet zoveel verstand van draaitafels en mixers.
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
1-2-2007 19:35
of ben je aan het opnemen en zodra je de fader dichtschuift is er geen geluid meer te horen op de computer?
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
1-2-2007 22:41

Dj pacific schreef:

of ben je aan het opnemen en zodra je de fader dichtschuift is er geen geluid meer te horen op de computer?
klopt.. ik hoor ook geen geluid als ik niet aan het opnemen ben.. ik heb ook de timecoded platen van virtual dj geprobeerd om met mp3's te scratchen.. daar hoor ook geen geluid als ik de fader dichtshuif.

het rare is ook de linefaders.. als ik ze omlaag doe dan moet de volume toch lager te horen zijn.. in mijn geval blijft het geluid hetzelfde.

stom dat het bij mij misschien voor het eerst is voorgekomen
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel

Terug naar forum Reageer (zonder quote)