Reconen/Repareren Tips
(64 reacties. Pagina 5 van 7)Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 9-7-2004 04:08 |
Hier ook 2 18"ers van B&C gereconed die er al een tijdje lagen: In eentje is op mysterieuze wijze een gat gekomen: www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_1.jpg De andere hebben een stel huurders een tijdje terug gesloopt samen met nog wat bassen, 2 2" drivers en een JBL MPA1100 (daardoor hebben de bassen die eraanhingen waarschijnlijk ook een klap gekregen), kortom op 2 dagen tijd een stel bassen, 2 coaxtoppen en een versterker stukgespeeld, hoe krijg je het voor mekaar : www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_5.jpg www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_6.jpg En het reconen: www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_2.jpg www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_3.jpg www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_4.jpg 2" gaat wat sneller: www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_7.jpg www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_8.jpg www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_9.jpg www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_10.jpg | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 9-7-2004 17:58 |
Nee degene die em heeft gekocht wist dattie stuk was en daar was de prijs ook naar Hij heeft em inmiddels alweer gerepareerd en tis nou een huiskamerversterker geworden volgens mij . Maar ze hebben idd hun best gedaan met slopen, dus heb ik ook maar m'n best gedaan met de rekening > [EDIT] Stofkapje er nog op en we kunnen weer knallen: www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_11.jpg [/EDIT] | |
Paul24Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-3-2004 Laatste: 7-11-2005 Berichten: 1 | 28-7-2004 17:34 |
CyberDance schreef: Nee degene die em heeft gekocht wist dattie stuk was en daar was de prijs ook naarHij heeft em inmiddels alweer gerepareerd en tis nou een huiskamerversterker geworden volgens mij . Maar ze hebben idd hun best gedaan met slopen, dus heb ik ook maar m'n best gedaan met de rekening > [EDIT schreef:Stofkapje er nog op en we kunnen weer knallen: www.licht-verhuur.nl/div/recone/recone_11.jpg [/EDIT] | |
Daan.hzndnkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-7-2005 Laatste: 10-5-2008 Berichten: 46 | 2-11-2004 17:49 |
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 3-11-2004 00:00 Hallo iedereen...Ik heb 2 prachtige oude HIFI Philips speakers staan die ik veel gebruik... Wat jammer is is dat die rubberen randjes (in dit geval van heel zacht (schuim)rubber) scheuren... Nou had iemand mij verteld dat de goedkoopste manier van "repararen" plakband was! www.rinux.nl/daan/thedjs/speaker!!.jpg Hier had ik al een klein stukje beplakt... Nou is helaas de rest van die rand ook aan het scheuren... zou het een slim idee zijn om de rest ook op deze manier te beplakken? Dit om te voorkomen dat het nóg verder gaat scheuren en om te zorgen dat er geen rare geluiden optreden als ik 'm wat hard zet.. Alvast bedankt | |
Onderaan beginnen... | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 2-11-2004 17:59 |
Ik denk dat het plakken niet veel gaat helpen van die rubber randen. Het beste kan je die gewoon reconen, ik ben bang dat het anders alleen mar verder blijft scheuren. Hoe is dit verhaal eigelijk afgelopen dan? Nou die zaak zit momenteel nog in behandeling bij de heren advocaten. De klant beweert namelijk dattie niks fout heeft gedaan of stuk heeft gemaakt, wij zouden zwaar verouderde apparatuur leveren | |
BartsegersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2002 Laatste: 28-10-2014 Berichten: 1463 | 2-11-2004 18:44 |
nou dj hzndkn, het is gedoemd te mislukken met een beetje tape. dit meen je toch niet serieus of wel ? ga na welke maat speakers je hebt, en kijk rond of er recones voor zijn. anders gewoon neiwue speaker erin, als je gebrukt wilt blijven maken van je boxjes. ps, ga naar hifi forum. meer mensen weten daar meer van hifi of hoe zeg je dat netjes. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 3-11-2004 00:04 |
Dj_Hzndnk schreef: Nou had iemand mij verteld dat de goedkoopste manier van "repararen" plakband was!nl/daan/thedjs/speaker!!.jpg Ik heb wel een adresje voor je waar je ze goedkoop kan krijgen; het randje los dus. Ouder randje verwijder je, nieuwe plak je ervoor in de plaats. Als je helem aal terug gaat naar het begin van dit topic, vind je de uitleg hoe dat moet. Mijn persoonlijke uitleg met goede foto's: www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/reno901/ Hier een voorbeeldje wat ik bedoel: www.audiofriends.nl/audiofriends/lyricaudio/img13.jpg Site: www.audiofriends.nl Vragen naar Fred | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
JuXStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-6-2005 Laatste: 9-6-2005 Berichten: 1 | 7-6-2005 21:07 |
Tom schreef: Heb vandaag een setje 901's van iemand overgenomen, ik moet er dus (uiteraard) nieuwe randjes om heen zetten.Heb je zin om me te helpen Rob? JuX ps: al mijn 16 speakers zijn kapot | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 8-6-2005 23:44 |
je kan het zelf doen, maar zonder ervaring is dit een van de moeilijkste luidsprekers om het te leren. Vanwege het fromaat. En er kan heel veel fout gaan. 1 speaker verkeerd, en je hele box klinkt voor geen meter meer. En een speakertje opnieuw doen, lukt meestal erg slecht, als je hem al een keer gereconed hebt. Rob en ik kunnen het eventueel voor je doen. We vragen er een redelijke prijs voor. Is in elk geval heel wat goedkoper dan nieuwe speakertjes kopen bij Bose, want die kosten iets van € 60,- per stuk ex de BTW. We zijn er een dag en een avond mee bezig. Je mag helpen uiteraard..... Als je het helemaal niet ziet zitten, en je hebt model 3 of hoger, wil ik ze ook wel van je overnemen, want ik zoek nog een setje 901's voor in de huiskamer. Je zou me er een plezier mee doen. In beide gevallen, zou ik zeggen bel me even. Komen we wel uit. Mijn website staat in mijn profiel En als je dan op adresgegevens klikt, zie je mijn telefoonnummers. Morgen ben ik bereikbaar en thuis. We hebben toevallig gisteren 32 Bose speakertjes afgemaakt. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
SlavkoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-10-2006 Laatste: 15-1-2007 Berichten: 2 | 23-10-2006 21:21 |
Hallo, Even een vraagje. Mijn setje Tannoy Eclipse speakers begint ook te slijten. Ik zit dus echt reconen te overgen. Maar de volgende zaak is on my mind: Wat voor invloed heeft een andere type/soort/materiaal/etc/etc op de oordpronkelijke geluidseigenschappen van de speaker? En waar zou ik eventueel de randen kunnen bestellen/aanschaffen? Hopelijk kan iemand me hier wat over uitleggen. Alvast bedankt, Slavko | |