Forum > Newbie Forum

Hoelang kan een draaitafel ongeveer mee gaan?

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
NickyaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2006
Laatste: 14-10-2006
Berichten: 1
10-10-2006 18:02
hoi,

Ik wil een draaitafel gaan kopen. Maar nu is mij vraag:

Stel ik koop een 2dehandse die ongeveer 3jaar oud is kan ik daar nog steeds gewoon alles op draaie? ( dus nog mee gaan met deze tijd?)

www.new-line.nl/v/72 (Numark TT-100)

en is het slim om draaitafels tekopen die al best oud zijn 2dehands

Mijn bedoeling is namelijk eerst leren. Als ik het een beetje kan en leuk vindt wil ik een goede draaitafel kopen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
10-10-2006 18:03

nickya schreef:

hoi,

Ik wil een draaitafel gaan kopen. Maar nu is mij vraag:

Stel ik koop een 2dehandse die ongeveer 3jaar oud is kan ik daar nog steeds gewoon alles op draaie? ( dus nog mee gaan met deze tijd?)

www.new-line.nl/v/72 (Numark TT-100)

en is het slim om draaitafels tekopen die al best oud zijn 2dehands

Mijn bedoeling is namelijk eerst leren. Als ik het een beetje kan en leuk vindt wil ik een goede draaitafel kopen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Dit topic hoort hier niet thuis. Dit gedeelte van het forum is voor het vragen en aanbieden van apparatuur. Ik denk dat jouw vraag eerder in het newbie-forum thuis hoort.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DajStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2006
Laatste: 9-6-2008
Berichten: 12
10-10-2006 21:33

nickya schreef:

hoi,

Ik wil een draaitafel gaan kopen. Maar nu is mij vraag:

Stel ik koop een 2dehandse die ongeveer 3jaar oud is kan ik daar nog steeds gewoon alles op draaie? ( dus nog mee gaan met deze tijd?)

www.new-line.nl/v/72 (Numark TT-100)

en is het slim om draaitafels tekopen die al best oud zijn 2dehands

Mijn bedoeling is namelijk eerst leren. Als ik het een beetje kan en leuk vindt wil ik een goede draaitafel kopen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Op aboutdj.nl staat een goed artikel over het kopen van tweedehands draaitafels. Het betreft daar wel een technics sl1200 maar veel puntjes gelden gewoon voor alle draaitafels. Als er altijd netjes mee om is gegaan kan je er waarschijnlijk nog net zo goed op draaien als toen ie nieuw was (m.u.v. de naald, want die slijt wél snel).
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-10-2006 22:15
Edit Mod: Sylvia: topic verplaatst naar Newbie-forum.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
10-10-2006 23:17
Mijn 1200's zijn nu ruim 25 jaar oud.......
Maar ik draai dan ook niet zoals Reind,
die zoals hij al eens gezegt heeft een jaartje of 5 met deze dingen doet.
Ter indikatie: 1200's zijn zeer degelijk.

Pak je nu een plastic onding, dan kan je zelf bepalen of en hoe lang het mee gaat laugh :D

Tis maar net wie er hoe mee om gaat.

Er zijn er die kopen tt's, draaien er twee weken op en daarna 4 jaar niet meer en zetten ze hier te koop.

Er zijn er ook die kopen tt's, draaien ze binnen een half jaar helemaal aan gort,
en verkopen ze hier.........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
11-10-2006 23:07
ALS de 1200 maar 5 jaar mee zou gaan, dan redden de andere TT's het nog geen garantie periode!

Beetje onzin...

Bij stevig NORMAAL gebruik gaan ze zeker meer dan 5 jaar mee zonder onderhoud, daarna de spindle lager een drupje vet en door. Want de rest is niet te onderhouden.

Maar in een dancing (jaren 80 woord) kunnen ze snel stuk omdat er veel verschillende mensen op lopen te ragen.

ALLES kan stuk, maar ik denk altijd dat als je zoveel geld uitgeeft voor draaitafels voor thuis dat je ook een beetje normaal mee omgaat...
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-10-2006 00:54

nijhuisr schreef:

ALS de 1200 maar 5 jaar mee zou gaan, dan redden de andere TT's het nog geen garantie periode!
5 jaar in een club ;-) (Tom en ik hadden het destijds geloof ik niet over simpel thuisgebruik een paar uurtjes per week maar intensief gebruik..... voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat tenminste)

Na die 5 jaar krijg je last van speling op de diverse lagers en is een draaitafel voor MIJ afgeschreven ondanks dat er nog hordes mensen zijn die er prima mee kunnen werken en ik ze ook wekelijks tegen kom op gigs. Ook een SL krijgt rond die 5 jaar zijn eerste kuurtjes als je ze echt intensief gebruikt en de apparaten niet in de meest ideale omstandigheden bivakeren. Pitch faders die niet lekker werken, aan/uit knoppen die totaal lam gedraaid zijn, speling op de arm en spindle lagers, kapotte target lights etc etc zijn allemaal dingen die je tegen komt. Nogmaals, ik heb het dan niet over pietje die pak hem beet 10 uurtjes in de week draait op zijn zolder kamertje.

Mijn SL's zijn ook nog prima na 4 jaar.... maarja die hebben ook echt niets te lijden.

Als je ze thuis hebt staan en er fatsoenlijk mee om gaat zal het vast allemaal langer mee gaan en het is natuurlijk gebruikers afhankelijk maar na 5 á 6 jaar is gear echt afgeschreven naar mijn mening als het buitenshuis gebruikt word. De SL is daar misschien een klein beetje een uitzondering op de regel net als een dateq om maar een voorbeeld te noemen maar als je een gemiddelde neemt over alle gear haalt een groot deel de 5 jaar niet zonder kleine mankementen. In thuis situaties is het maar net hoe de gebruiker er mee om springt en uiteindelijk heeft niets het eeuwige leven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)