Forum > Zelfbouw Speakers

w-bin

(45 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
Okido4777Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 29-8-2014
Berichten: 167
19-9-2006 19:29
ik zou eens zeggen .
ga eens bij iemand luisteren naar de beste systemen wink ;)
of gewoon naar een submeeting gaan razz :p

dan kan je zelf kiezen welk systeem je het beste klinkt razz :p .

het motto blijft :
w-bins of andere hoorngeladen kasten voor grote ruimtes
BR-kastjes beter vor in kleine tot middelgrote ruimteswink ;)

verder gaat het gewoon op de smaak van de gebruiker aan
sommige hebben liever w-bins , sommigen liever BR-kastjes
laugh :D en dat verschil van smaak maakt het net leuk bij
submeetings en fuiven enz. wink ;)

als je start aan de bouw van een kast
kan je altijd om hulp vrageb wink ;)
John31Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2006
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 1
21-9-2006 15:06
Ik heb sinds kort ook 2 wbins, het zijn behoorlijke lompe kasten, maar uit die 2 kastjes komt wel een lekkere hoeveelheid bas! Gebruik ze veelal voor het draaien van hardstyle en hardcore en dat klinkt erg lekker in combi met me topkasten!

Op zich zit er niet veel rms vermogen in, 300 watt rms, en met dit vermogen worden ze nu ook aangestuurd! Planning is om er zwaardere amp achter te zetten.

kortom wbin vind ik lekkere subs!
Die bass die moet je niet horen.... die moet je voelen!!!!
Dj pimpiwimpieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 13-8-2012
Berichten: 11
21-9-2006 16:32
zo'n submeeting lijkt me ook wel een interesant evenement happy :) had er nog nooit van gehoord eigenlijk, maar zou er echt wellis graag een gaan bekijken(luisteren) :)
als je er nogis eentje weet zijn okido mag je altijd laten weten hoor happy :) (en mercie voor het plannetje he)
groetjes hans...
tis iet allemaal
Okido4777Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 29-8-2014
Berichten: 167
21-9-2006 20:59
in december is er een in kinrooi (kort bij bree).
maar verder weet ik nog niks wink ;)
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
22-9-2006 19:11

okido4777 schreef:

in december is er een in kinrooi (kort bij bree).
maar verder weet ik nog niks wink ;)
Klinkt zéér interessant... Ik ben namelijk zelf van Bree... razz :p
Zodra je meer weet over deze meetting mag je me zo snel mogelijk iets laten weten! Ik wil er zeker bij zijn...!

Mvg

Bert

(Sorry voor het off topic gaan...)
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
Dj-bartliveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2006
Laatste: 4-11-2006
Berichten: 1
4-11-2006 15:01
Hey wimpy,

ik ben al jaren bezig met het uitzoeken van het ideale luidsprekersysteem.
Helaas bestaat dit niet, iedere zaal klinkt anders.
Je hebt 2 belangrijke groepen van luidsprekersystemen, long throw en short throw.
Deze w-bins zijn heel goed op long throw gebied.
Het beste kan je deze deze filteren op 160 hz (max.200 hz, anders kan je vervorming gaan veroorzaken wat niet de bedoeling is) en de rest daarboven (actief dus, actieve filter en 2 versterkers bij een 2 wegs systeem).
Uiteraard word dit een kostelijk zaakje, al eens gedacht aan karlson?
Ik heb er 2 gemaakt, de basweergave moet niet onder doen voor deze w-bins.
De actieve fiters heb ik ook zelf gemaakt, deze schema's wil ik je wel bezorgen.
Vergeet geen equalizer te plaatsen, dit komt de klankkleur behoorlijk ten goede en is ideaal om je klankkleur aan te passen aan de zaal...

greetz

dj pimpiwimpie schreef:

hoi allemaal, ben nog niet echt heel vertrouwd met dit forum, maar heb er al wellis doorgeneusd enook veel interesante informatie gevonden. happy :)
nu zit ik zelf ook met een aantal vragen i.v.m. (het bouwen van) een goede baskast.
mijn oog was gevallen op het w-bin systeem, omdat dit, volgens de meeste (blijkbaar denker er ook veel anders over) een betere basweergave heeft als de veel gebruikte bas reflex-systemen.
hierover zijn er blijkbaar veel meningsverschillen, waardoor ik er niet echt meer goed aan uit kan wat nu juist de voor en nadelen zijn van beide systemen en ook vooral het verschil in geluid. de grootte is allesins geen nadeel voor mij, vind het ook tof(ben denk ik niet de enige) dat het mooi en stoer en groot oogt. happy :)
nu (met mijn twee fullranche boxen aw-115 van dap audio) ondervind ik dat de bassen veel mooier en dieper klinken als ik achter de luidsprekers sta dan ervoor, of bv. in de hoeken van de zolder, ik zou denken det het w-bin systeem dit effect min of meer nabootst, zit hier een waarheid in of klopt dit niet? happy :)
ook heb ik gelezen dat sommigen menen dat 1 w-bin per kant echt geen nut heeft, in hoeverre klopt dit of is het echt nodig om er twee op te stellen aan elke kant?
(aangezien ik de prijs niet al te hoog wil houden zou ik opteren voor 15" woofers van bv.dap 400 watt aes)

dank bij voorbaat voor de reacties en groetjes hans... happy :) laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)