BR-118's en ? X-15 ?
(33 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 30-8-2006 00:56 |
Toch maar eens reageren op dat vermogens verhaal van B18's. 't is op aanraden van mij dat Didier met zoveel versterkervermogen aan de gang is geweest. Lang lang geleden heb ik 16 stuks van die B18's gehad waarbij er iedere keer opnieuw een JBL MPA-1100 (dus 3200 echte watt's) per 2 18"-ers achterging. Dat gaf met die basreflexen inderdaad een enorme druk en strak laag ten opzichte van de "normale" 1200W, zonder speakers stuk te spelen. In heb begin hebben we er een 2 tal stuk gehad omdat we te laag crossten, daarna hig pass filters op 35hz ipv 25 en gaan. Sets hebben dik 2 jaar lang meerdere malen per maand keiharde techno/hardcore/hardhouse te verduren gehad (laag amps hele avond lang tot aan 0db) zonder ook maar een probleem te geven. Is wel opletten met welke speakers je dit doet, wij hebben altijd B&C gebruikt en die gaven, en geven tot op heden zelden tot nooit problem. Let op pas dit niet zomaar willekeurig toe op alle speakers maar ga eerst testen met verschillende configuraties. Zo heb ik de ervaring dat het met de huidige hoornsubs die we nu hebben het er absoluut niet strakker op gaat klinken als je versterkers gaat bruggen. Als die tot het uiterste moeten gaan hoort er een versterker a la LabGruppen fP6400 of MC² E45 op. Overigens: dat stuk spelen door te laag crossen van die paar subs resulteerde niet eens in verbrandde spoelen, maar in gesmolten aanvoerdraden richting conus | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 30-8-2006 12:36 |
hallo cyberdance, vreemd dat ik met mijn B&C pzb 46 hier geen 2000 watt op kwijt kan. high pass begint bij mij op 40 hz. lopen door tot ongeveer 111 hz. Wanneer ik 2000 watt losslaat op de kasten heb ik het idee dat de speakers elk moment door de grill kunnen komen. Kasten zijn gebouwd volgens de tekeningen van speakerstore. speakers zijn orgineel. Sublaag haal ik hier zowieso niet uit alleen de "slagbass". zal nog eens gaan proberen met de procc of ik met andere instellingen meer uit de speakers kan halen. heb echter van de week een aanbieding gekregen van nog eens 4 van deze speakers, dus waarschijnlijk komen er gewoon nog een 4 tal kasten bij en zal er dan gewoon eentje extra plaatsen. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 30-8-2006 15:33 |
Watvoor versterker heb je erachterhangen? Cross punten hier waren als ik me niet vergis 37hz Butt24 en 159 LR24? met de Coaxtoppen ( 12/2") Later 37hz Butt24 tot om en nabij de 100hz LR24? met de X15 toppen (15/8/1) Nu zijn er nog steeds 4 B18's welke gebruikt worden voor kleine setjes met P10 topjes (10/1), 37hz tot 150 zo uit m'n hoofd. Nog een belangrijk punt: heb je de kasten blind volgens tekening nagebouwd of heb je zelf ook nog een beetje nagedacht met verstevigingen en demping. Als het antwoord nee op die laatste vraag is kan ik al eea snappen | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
DanielVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-3-2004 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 384 | 30-8-2006 16:47 |
Een stevige kast is inderdaad onmisbaar! Ik weet nog van een aantal jaar geleden dat we een baskast met daarin 2 keer 10 inch AA Craaft (bas-mid)speakers aan het testen waren. De speakers maakten extreme slagen. Door simpelweg wat lijmklemmen op de behuizing te zetten, nam de excursie bijna tot de helft af! Groeten Daniël. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 30-8-2006 19:06 |
heb er een studiomaster achter hangen levert gebrugd bij 4 ohm 2000 watt rms. de kast is wel voorzien van verstevigingen, heeft echter geen demping. Is dit zinvol om dat wel te monteren? zo ja wat? en hoeveel? | |
DidierStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-8-2003 Laatste: 6-3-2015 Berichten: 159 | 5-9-2006 01:47 |
1: Ik heb geen idee wat voor soort versterker die studiomaster is? Wellicht is deze versterker niet geschikt voor deze kasten? Ervaring heeft me geleerd dat een (volgens velen) TOP versterker als Crown Macrotech op deze kasten ook niet zo goed presteerde dan de QSC MXa. Huur of leen voor de lol eens een QSC MX3000a of een vergelijkbare JBL MPA1100 /MPX1200 en zet die in brug op 2 BRR, dan hoor je waar ik het over heb. ;-) 2: Zeker is demping zinvol! Ik had zelf van dat isolatieschuim met noppen van 1 bij 0,5 achter iedere speaker zitten. Dit in een halve cirkel gebogen en vervolgens aan de bovenkant en onderkant vastgeniet. Beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat jullie het begrijpen? Om resonantie etc. tegen te gaan waren de baskasten stevig in elkaar gezet: geschroefd, gelijmd, afgekit en de nodige verstevigingen aangebracht. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 5-9-2006 10:22 |
Studiomaster heeft amps gebouwd zoals het hoort, dikke voeding, grote "buffer" en gaan. staat wel ergens een foto van de binnenkant. Ik ben altijd erg tevreden over deze versterkers. Maar ik loop hier nu ook weer een tijdje mee en kom ook tot de volgende conclusie. Ik heb het idee dat het hier vooral mensen geeft die met discowerk bezig zijn. Ik speel alleen nog maar met live bands, hier zou het verschil ook kunnen zitten he? Cd gaat over het algemeen veel harder als een live band, of nee, voor live gebeuren moet je veel meer neerzetten als voor disco gebruik. maarja ik ga deze week eens de kasten voorzien van een laagje demping en zal mn bevindingen posten. Daarnaast even een P3000 van EV ophalen en proberen. | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 5-9-2006 16:34 |
Ben benieuwd. Maar heb je ze nog nooit echt met een cd'tje geprobeerd dan? Misschien is het wat om een keer wat compressie op de kick te proberen, mocht er veel verschil tussen live en cd zijn. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 9-9-2006 18:35 |
vandaag bezig geweest met pur en schuim alle "loze" gaten gevuld met pur en noppenschuim op de achterzijde geplakt. Morgen middag/avond op de kermis in Lichtenvoorde eens zien of het wat uitmaakt en beter is geworden. | |
Arjan schuurmanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-1-2004 Laatste: 10-4-2024 Berichten: 106 | 9-9-2006 22:49 |
Hoi Ik zie in 1 keer dat je heel dicht uit de buurt komt als je keer je kasten wilt testen met labgruppen versterkers neem dan gerust contact met me op, ben altijd wel in voor een test middag, groeten arjan | |