Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuw setje gebouwd.

(119 reacties. Pagina 11 van 12)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
21-8-2006 23:05
De spreiding is 60x40 graden, het gewicht is nog geen 40kilo.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
21-8-2006 23:08
owkee, ziet er net en strak uit!
is het mogelijk om er zelf wielen op te plaatsen?
(heb je een mailtje gestuurd vor nog verdere info)
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
22-8-2006 16:54
Natuurlijk kan je er zelf wielen onder zetten. Ik kan ook voorbereidingen treffen voor wielen zoals wielplaaten.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
BaszStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
Berichten: 64
22-8-2006 17:00
wink ;) heel knap gebouwd! hoelang heb je er over gedaan?
en wat geven ze?

groetjes bas.
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
22-8-2006 18:42
Ontwerpen en bouwen van de eerste set gaat ongeveer een maand overheen, dit kom meestal dat ik ook voor klanten moet bouwen en niet altijd tijd voor hobby heb wink ;) .
Als het proto eenmaal gebouwd heb gaan de volgende rap, als er niets anders bijkom kan ik een set binnen 10 dagen volledig afbouwen, meestal loopt het uit.

Wat het lever?, dat hang van de toepassing en plaatsing af, ik denk dat daar beter mensen op kunnen reageren die de hybride's en/of toppen (Mark wink ;) ) hebben
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
22-8-2006 23:32
ivm handvaten: ik vind handvaten op de bovenkant en onderkant, samen met de wielen op de achterkant nog het meest handige. Bij het binnenrollen staan de handvaten meteen goed om ze bv op het podium te heffen. Bij het stapelen op elkaar gebruiken wij nooit de handvaten, we nemen de kasten met 1 hand onder en 1 hand achter vast, met een hoekje de top op de bas leggen en dan de top omhoog tippen. Werkt heel makkelijk.

voorbeeld handvat

is dit ook mogelijk bij jouw set Ivo?
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
23-8-2006 17:23
Wat het lever?, dat hang van de toepassing en plaatsing af, ik denk dat daar beter mensen op kunnen reageren die de hybride's en/of toppen (Mark ) hebben.

Vorige week snel (6uur rijden) de set opgehaald.
Zaterdag gelijk ingezet.
Het was een tent van 100M2 meter.
De labgruppen stonden op het midelpunt van de avond te draaien op -20/-15 db ongeveer. En reken maar dat dat hard ging.
Ook is er niet gelogen over de afstand die de set kan overbruggen.
Helaas was het deze keer in ons nadeel. wink ;)

De set klink strak, hard en zuiver.
Ook sta ik er van te kijken dat de 12" het geweld van het laag bij kan benen.
Het heeft me wel wat uren gekost alle instellingen in de proccessor te krijgen.
En de set zo te laten klinken zoals ik het wilden.
Maar kortom ik ben er zeer tevreden over en ik durf er makkelijk een feestje van 400personen mee te doen. Wel als de Labgruppen mee gaan.
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
23-8-2006 17:43
Hallo Ivo, zeer mooie kasten heb je weer gebouwd.
Ook is er niet gelogen over de afstand die de set kan overbruggen.
Helaas was het deze keer in ons nadeel.
Doel je hier op de spreiding Mark? Hier zat ik namelijk ook al even over te denken, bij een breed podium je waarschijnlijk een infill nodig.

Wat ik me ook afvraag is of je met deze bezetting wel genoeg hoogte hebt om lekker ver te dragen(bij een groot publiek). Als ik mijn toppen op 2xhybride zet vind ik de hoogte eigenlijk net tekort komen(de top staat dan op 1.40).
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
5-9-2006 20:00
Om even terug te komen op dit onderwerp.

De afstraling van hoorn is 90x70. Vrij breed dus.
Ofdat je wel of niet een infill nodig hebt ligt meer aan de locatie, grootte podium enz

Ik heb toevallig afgelopen weekend wel met een infill gewerkt.
De TSX set recht de tent in en 2 rcf bassen + 4 toppen naar de dansvloer gericht.
Het was echt niet nodig en daarom ook zeer overdreven maar bij een examenfeest kan het nooit hard genoeg gaan natuurlijk.
Alleen met de TSX set doe ik nu een tentfeest van 400personen.
Dit betekend voor mij. Een goed klinkend systeem niet overstuurd en de bassen zijn in de gehele tent goed voelbaar.

De set is vrij hoog alleen omdat de toppen ook flink zijn zit de mid hoorn ongeveer net iets boven oor niveau.
Meestal verhoog ik de toppen niet alleen als het echt ver moet dragen.

Een mooie hoogte is 3 hybride kasten plat op mekaar en daar je top op.
Dit is dus gelijk ook mijn streven voor over een tijdje. wink ;)
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
6-9-2006 01:15
dan vraag ik me een ding af,kan deze set wedijveren met gevestigde namen in het wereldje zoals d& b c7 of een dynacord xa oid.Zou niet verkeerd zijn ,aangezien je je arm betaald voor deze gevestigde merken ,en loop je dan niet het risico dat deze set niet wordt geaccepteerd als zijnde goed systeem,juist omdat het zelfbouw is.Ik loop in mijn omgeving bij collegas tegen een stuk argwaan aan als het om zelfbouw gaat,en zie dat terug in de hoeveelheid klussen die je voor hun draait,m..a.w zelfbouw kan in hun ogen nooit zo goed zijn als een bestaand merksysteem.Zijn er hier meer mensen die dit ervaren of is dit iets regionaals ofzo

Terug naar forum Reageer (zonder quote)