Forum > Algemeen Forum

Draaitafel meubel

(149 reacties. Pagina 10 van 15)
Moderator(s): Dré
SuthekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2005
Laatste: 10-11-2005
16-6-2005 21:11
og, tis niet zo dat het een picobello meubel is, gewoon wat ideeen opgedaan en eerst uitgetekend.
het kan altijd beter/mooier, ik ben er iig tevreden over en hijs erg functioneel.

monitors zijn indd KRK RP-5
SuthekStandaard Lid
16-6-2005 21:15

Dré schreef:

DJ Bastisito schreef:

suthek schreef:

ben een paar maanden maar eens zelf aan het knutselen geslagen, en ik moet zeggen, het is erg goed te doen als je de mdf platen gewoon exact op maat laat zagen, kunt het gewoon beter niet zelf doen.

https://www.chello.nl/~j.martens23/front.jpg
Jezus gast, ziet er goed uit! happy :)
Nou... Ik zie kopse kanten die niet afgerond zijn (en me erg doen denken aan spaanplaat in plaats van MDF), verkeerd gebruik van lak (als het niet strak kan, neem dan eiglans) en niet goed weggewerkte schroefgaten. Er zijn dus nog wel wat puntjes aan dit meubel die nog wat aandacht vragen ;-)
wat bedoel je met niet afgerond? dat je toevallig wat witte puntjes ziet?
misschien door de flitser dat het niet strak lijkt maar het is toch echt zo (eiglans dus), en ja het is MDF, probeer jij dat ding maar eens op te tillen dan :)
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
16-6-2005 21:21

suthek schreef:

misschien door de flitser dat het niet strak lijkt maar het is toch echt zo (eiglans dus), en ja het is MDF, probeer jij dat ding maar eens op te tillen dan :)
Er zit toch nog wel wat glans in de verf (en je kunt duidelijk zien dat het "met de hand" geschilderd is). Als je acryllatex gebruikt (prima geschikt voor binnen) dan zal dat absoluut geen glans geven.

Afgerond: Je kunt de kantjes (kopse kanten maar ook de hoeken) mooi afronden met een afrondfrees. Dat geeft een vriendelijker gezicht EN het MDF wordt er minder kwetsbaar van.

Verder zie ik nog wat net niet helemaal lekker weggeplamuurde schroefgaten zitten volgens mij ;-)

Maar dit zijn allemaal dingen die in een later stadium (als je weer eens zin hebt) alsnog gedaan kunnen worden (mocht je de puntjes op de i willen zetten natuurlijk ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SuthekStandaard Lid
17-6-2005 18:21

Dré schreef:

suthek schreef:

Er zit toch nog wel wat glans in de verf (en je kunt duidelijk zien dat het "met de hand" geschilderd is). Als je acryllatex gebruikt (prima geschikt voor binnen) dan zal dat absoluut geen glans geven.

Afgerond: Je kunt de kantjes (kopse kanten maar ook de hoeken) mooi afronden met een afrondfrees. Dat geeft een vriendelijker gezicht EN het MDF wordt er minder kwetsbaar van.

Verder zie ik nog wat net niet helemaal lekker weggeplamuurde schroefgaten zitten volgens mij ;-)

Maar dit zijn allemaal dingen die in een later stadium (als je weer eens zin hebt) alsnog gedaan kunnen worden (mocht je de puntjes op de i willen zetten natuurlijk ;-)
precies, tnxs voor de tips!
BjStandaard Lid
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 27-11-2007
13-6-2006 22:48
Hey New-line vrienden!
Ook ik ben bezig een meubel inelkaar te zetten, ik heb ff een designtje gemaakt en ben benieuwd wat de pros hier ervan vinden. links
bovenkant
zijkant
voorkant
grtz!

Ps mooi voor bij de tafels van Reind ;)
Wat een boel komma's!
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
14-6-2006 00:57
Nee mijn SL's zijn nog meer homo roze.

Maar euhmmmmm even een idee mischien, waarom plak je er niet een meter aan lengte aan vast? Behalve dat het je meer geld gaat kosten levert het je wel een mooi beetje meer ruimte op en heb je de mogelijkheid om er ooit nog eens een cd speler (of 2) naast te zetten. En je hebt natuurlijk extra ruimte voor je asbak, je pakje marlboro, de afstandsbediening e.d (standaard dingen die op, in of om mijn meubel liggen).

Ow en maak je deckplate in verschillende delen, als je dan ooit eens een andere mixer koopt hoef je maar 1 deel te vervangen in plaats van een complete bovenplaat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LaxapStandaard Lid
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
14-6-2006 01:08
Eey Reind ik ben wel benieuwd naar jou meubel. Kun je daar eens een paar duidelijk foto's van posten?
Cyberlights in the house :D
BjStandaard Lid
14-6-2006 11:38
Lijkt me inderdaad een goed idee Reind, ik kan er wel 40/50 cm aan beide kanten aan plakken, kan ik daar altjd nog een paar gaatjes voor de cd-spelers infrezen. Dat van de deckplate in delen was ik van plan inderdaad, ik heb nu nog een jb-systems mengpaneeltje, die zal binnenkort wel aan vervanging toe zijn (waar blijft die RMX-40 DSP-USB??). Ik zal binnenkort wel ff een pic posten van het verbrede meubel, ik kan nu ff niet op de server

edit:
Verbreed meubel!
*klik*
Ik denk alleen dat hij op deze manier wel een beetje te lomp word voor mijn huisje... Als ik cd-spelers aanschaf zou ik natuurlijk ook gewoon van die beugels d'r bovenop kunnen monteren..
Wat een boel komma's!
Apollo440Standaard Lid
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
22-6-2006 18:13
Mooie meubel, heb net even gepast - gemeten - gepast en dit meubel kan ik net in m'n kamer zetten als ik wat andere kasten ergens anders neerzet :). Aleen zou ik de draaitafels en mixer niet laten verzinken, wel kantplankjes maken maar niet dat alles gelijk is en precies is afgesloten want als je een keer een andere draaitafel of mengpaneel wilt kopen kun je weer gaan knutselen. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit idee van je rip?
BjStandaard Lid
28-6-2006 12:31
Geen probleem! maar wat betreft het verzinken, ik ga inderdaad zoals Reind al voorstelde de dekplaat in gedeeltes erop zetten, op die manier hoef je alleen een deel te veranderen waar je een ander apparaat in wil zetten. Mocht je overigens geinteresseerd zijn in de 3d tekening (gemaakt met googlesketch, gratis te downen via google) dan stuur me maar een mailtje, kun je zelf nog aanpassingen maken.
Wat een boel komma's!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)