Forum > Newbie Forum

DROPMIXEN oftewel "INMIXEN" Hoe precies???

(40 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
AngeloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2003
Laatste: 11-8-2004
Berichten: 10
7-6-2003 22:16
Mijn vraag is aan jullie:
Op het moment dat jullie de platen gelijk gezet hebt op snelheid en jullie willen dus plaat 1 op 2 inmixen hoe doen jullie dat?
Gooien jullie de ene plaat op de downbeat hoorbaar door de boxen meteen erin? Dus met de fader open.
Of gooien jullie die met de fader helemaal dicht erin. Dus eringooien benden en dan als de volgende downbeat komt de fader openschuiven.
Welke manier is het gewoonlijkste? Want ik heb bij vele mix cd's wat ik in de winkel gekocht heb zoals "BITTE EIN BEAT" dat de platen meteen vanaf het begin ingemixt zijn? Zou dat kunnen dat die cd's met de computer gemixt worden?
alvast bedankt
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
7-6-2003 22:56
Ik zorg meestal dat de platen gelijk lopen en dan wacht ik op het juiste moment (de intro's zijn meestal toch behoorlijk lang)
En dat laat ik de nieuwe beat de oude in een keer over nemen terwijl de zang van de andere plaat nog doorloopt ofzo.

Ik hoop dat dit bericht een beetje duidelijk is... laugh :D

Gr. Maarten
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-6-2003 14:41
als je goed luistert dan hoor je dat de nr's met een flinke BOEM beginnnen.
Dus eerst worden ze zacht ingemixt en dan hoor je, bij het volgende nr, altijd een start met. Boem... laugh :D
Ik heb dit zelf ook geprobeerd. nou geloof me ONmogelijk.
Ze mixen het met een Computer en die bewaart elke mix en laat het volgende nr dan zo starten. Daarom kan een snelle start cd-speler(mits die niet op single staat wink ;) ) het nr zo vloeiend laten overlopen.
Als je een DJ als Corfijneman hoort draaien. Dan mixt hij ook niet zó omdat het gewoon weg níet te doen is. Hij laat, net als elke trance/club/hardstyle DJ's het nr in elkaar overlopen en dát zo strak mogelijk. Als je ook kijkt naar de Hardstyle nr's van die CD's zijn ze gem. 4 minuten. als jij die plaat orgineel koopt dan is de plaat 6/7/8/9 minuten. Als je dan de beat erbij rekent zouden ze dus 2 platen door elkaar hebben oftewel schematsisch:
Nr1
------------------- Nr 3:------------------ Nr 5-------------------Enz.
Nr 2 ---------------------------- Nr4--------------------------

dan zou je hele korte nr's overhouden wink ;)

P.s. ik hoop meer dat mijn bericht duidelijk is... laugh :D
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
8-6-2003 14:58
Als je uitlegt wat je met een BOEM bedoelt is het misschien te begrijpen...
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-6-2003 15:00
nou een nr bestaat uit een beat.

die gaat zo boem boem boem boem boem boem boem boem.
Het nieuwe nr start met een harde boem oftewel:
BOEM boem boem boem boem boem boem boem.....enz.
AngeloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2003
Laatste: 11-8-2004
Berichten: 10
8-6-2003 19:40
IK DANK JULLIE ALLEMAAL!!! happy :)

Dus jullie doen de platen via de hoofdtelefoon gelijkzetten en dan als ze lopen doen jullie op de volgende downbeat de nieuwe plaat via de fader inmixen. En niet door direct een plaat op een downbeat erin te gooien met allebei de faders omhoog.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-6-2003 22:00
Dat kan wel, maar het risico is vrij groot dat je niet precies strak het tweede nummer instart, maar te vroeg of te laat. Met beide faders omhoog is dan meteen te horen dat het niet helemaal goed gaat.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
9-6-2003 09:08
Ik tel bijna altijd tot 8 of zestien, dan heb je het mooiste effect als je mixt
AngeloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2003
Laatste: 11-8-2004
Berichten: 10
9-6-2003 09:41
Dat klopt woei. Zo doe ik dat ook je bedoelt bij een downbeat. De 1ste beat van een patroon. Maar dat wat ik bedoel is of de meeste mensen hier de plaat op de downbeat ingooien met fader uit op hte betreffende kanaal of dat ze het in het ware live met de fader omhoog de nieuwe plaat eringooien. Want als je dat zo doet heb je de hele plaat erin. En mis je er niet de eerste 30 seconden ervan ofzo. Want ik denk als je bijvoorbeeld 80s gaat mixen je ook niet met 1 fader uit de plaat erin kunt gooien. Want dan zou de nieuwe plaat bewijze van spreken beginnen wanneer al wat vocals verstreken zijn. Ik heb namelijk al een artikel over dropmixen gelezen maar het is me nog steeds onduidelijk of de fader omhoog of omlaag moet bij het moment van inmixen (dropmixen).
Dus dat wou ik graag weten wat de meerderheid doet. En wat de dj's in de clubs doen. Maar ik denk dat de meerderheid dat toch met de fader uit doet ingooien en op het juitse moment word de fader van het in te mixen kanaal omhooggeschoven. Klopt dat?
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
9-6-2003 11:37
wat je ook kan doen is als een nieuw patroon van plaat 1 begint plaat 2 met schuif open starten en en dan de bass van plaat 1 dicht draaien, ik denk dat dit dropmixen is maar dan nog een bas van 1 laten doorklinken
lukt bijna enkel met cd-spelers door de suppersnelle start
EDIT: schema weg omdat het niet wouw kloppen laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)