Forum > Geluid

DAP-Mission

(50 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Ruben_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2005
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 10
10-4-2006 15:21
Ik ben daarnet bij de winkel geweest waar ik het spul heb gekocht. Helaas zonder enig fatsoenlijk resultaat. De verkoper adviseerde me om naar een andere winkel te gaan, waar Highlite wel nog als leverancier dient, en het zo op te lossen.

Nou .. mooi niet.

Ik ga dus ff niet naar een andere winkel om het op te lossen, zodat hun er vanaf zijn. Ik heb hun dus ook gezegd dat ik dat weiger, en dat hun het maar voor me moeten oplossen. Hier had hij blijkbaar een paar dagen denktijd voor nodig, en ik kon dus beter wat later deze week terug komen.

Iemand nog handige tips voor klemlullende verkopers?

De versterker is nog geen half jaar mijn eigendom, en ik heb het RECHT op die winkelgarantie.
Maar waar ik dus eigenlijk geen zin in heb, is dat ze em opsturen, en dat ik het vast minimaal 8weken kwijt ben ofzo :S
Ruben_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2005
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 10
10-4-2006 15:22
oh wacht .. handige tips TEGEN klemlullende verkopers :)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-4-2006 15:23

Ruben_ schreef:

oh wacht .. handige tips TEGEN klemlullende verkopers :)
Bel Highlite en leg het hele verhaal uit, inclusief winkelnaam en persoon die je daar gesproken hebt. Dan kunnen ze hopelijk wat druk uitoefenen, OF misschien helpen ze je zonder tussenliggende winkel.
Light Image
Ruben_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2005
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 10
10-4-2006 15:44
Highlite Technical Department gebeld, aardige gozer. Hij gaat me terugbellen.
Ruben_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2005
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 10
10-4-2006 15:48
En zeer snel belden ze terug. OF ik kan hem bij een andere elektronica zaak inleveren, en vanuit daar naar Highlite laten sturen. (met eventuele reparatie kosten .. aangezien de fabrieksgarantie verlopen is).

Nou .. zo ver was ik zelf ook nog wel.

Het mannetje bij Highlite vertelde me ook dat zodra de versterker bij een winkel de deur uit gaat, dat DAN pas de garantie periode in gaat. Dus waarschijnlijk een dik probleem voor Haltronic in Hoensbroek, want hun mogen het voor mij dus gaan uitvissen.

Greets .. een NIET blije Ruben
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
10-4-2006 16:01
Als je de versterker als particulier hebt gekocht, valt je verhaal onder het consumentenrecht. Dan heb je weldegelijk recht op je garantie. Als je de versterker daadwerkelijk particulier gekocht hebt, stuur me dan even een mailtje met het volledige verhaal (inclusief aankoopdatum, garantie bepalingen enzovoorts) en dan brei ik er wel even een mooi verhaal van wat je aan de verkoper kan meegeven. Alles uiteraard netjes juridisch onderbouwd.

Mocht het B2B (zakelijk) zijn, dan moet ik even goed zoeken, maar dan nog zal kan ik dan alsnog een leuk juridisch verhaal in elkaar draaien waarmee je de verkoper in kwestie op de knie krijgt.

Bring him on laugh :D
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
10-4-2006 16:23

Ruben_ schreef:

Het mannetje bij Highlite vertelde me ook dat zodra de versterker bij een winkel de deur uit gaat, dat DAN pas de garantie periode in gaat.
Je geeft zelf aan, dat de versterker al een paar jaar in de showroom heeft gedraaid. IMHO is dit in het lichtste geval een demomodel, in het ergste geval een 2ehandse. Dat maakt wel degelijk wat uit voor de garantie, tenzij je de volle fabrieksgarantie hebt gekregen van de winkel. In veel gevallen wordt dan namelijk een gereduceerde garantieperiode gehanteerd.

Ik zou dus de bon er nog even bijpakken, om te kijken naar de garantievoorwaarden.

Garantieafhandeling buiten de gestelde periode is vaak erg tricky...het wordt vaak een welles-nietes verhaal, waar de consument vaak het onderspit delft.

John
I am a TimeDriver!
Ruben_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2005
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 10
10-4-2006 16:29
Ik weet zelf zeker dat het een demo-model is, aangezien ik toendertijds (2003/2004?) m'n bijbaantje in die zaak had, toen de versterker werd ingekocht. Hij heeft daar alleen jarenlang staan wachten op nieuwe koper, en heeft dus alleen ondertussen wat stekkers ingeplugd gekregen.
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
10-4-2006 16:56
Oke ik hed dit ook eens gahad met een palm handheld. Waarvan het scherm na een dag stuk was maargoed.
Valt halotronic onder een grote organistatie net zoals V&D ofzo? Neem dan contact op met het hoofdkantoor en vertel hoe je bent behandeld. Heb je een bon van je aankoop met daarop het garantie termijn?
Pearl 2000 in da house!!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
10-4-2006 16:57
Alle garantie hangt af van de voorwaarden die de leverancier (in dit geval de dealer) stelt aan de klant (in dit geval Ruben_). Als Ruben_ gewoon netjes een bon heeft en geen beperkte garantie heeft gekregen middels de bon of een bijhorend contract, gelden gewoon de voorwaarden van de winkel. In deze voorwaarden staan veelal extra bepalingen met betrekking tot de garantie. Dit is de meest makkelijke manier om de dealer bij z'n kladden te grijpen.

Mochten de voorwaarden ontbreken, dan is het van belang om te weten hoe het toestel is gekocht (zakelijk of privé). Mocht de versterker op een bedrijfsnaam staan, dan zou ik moeten gaan zoeken. Als de versterker privé door Ruben_ is gekocht, dan geld daarop het consumentenrecht. Het consumentenrecht valt onder het Europees recht en is daarmee leidend ten opzichte van het Nederlands recht. Hoe dat verder in z'n werk gaat is geheel afhankelijk van een aantal dingen zoals aankoopdatum, garantie periode enzovoorts.

@ideedeluxe: Fabrieksgarantie staat geheel los van de garantie die de koper krijgt van zijn/haar verkoper/dealer. Als consument heb je namelijk een overeenkomst met je dealer, waardoor de garantie op de dealer verhaalt moet worden. In het geval van gebreken mag de dealer je NOOIT naar de fabrikant doorverwijzen, zolang er nog garantie (vanuit de winkel) op je product zit.

@ Ruben_: De eerste vraag is dus hoe het zit met de garantiebepalingen van je dealer (dus niet van de fabrikant).
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)