Forum > Zelfbouw Speakers

Is er in NL of BE een plaats waar je Eminence kan LATEN re-conen ?

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 13473
5-4-2006 21:48

pascal schreef:

Zo hoort een recone set niet te zijn! laugh :D
Een recone set heeft al dit soort componenten aan elkaar vast, anders gaat het niet!
Of je moet de Recone set zelf opnieuw Reconen laugh :D !
Hoe het bij Eminence zit weet ik niet MAAR bij een aantal Beyma recone kits krijg je de volgende losse onderdelen:

1. Spider gemonteerd aan spreekspoel
2. Conus
3. Stofkap

En een tubetje lijm...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-4-2006 23:13
Ik kan mij nog vaag herrinneren dat er ooit eens iemand een gooi richting mij deed i.v.m. reconen en ervaring ermee wink ;)

@JVS
Het is inderdaad een keuze die de fabriek maakt.

Ook een merk als EV verkoopt alle "onderdelen" voor de recone set los.(zo'n speaker recone je ook niet "eventjes")
RCF heeft de handel kant en klaar.
Peavey BW heeft een complete basket (nog eenvoudiger) Eminence OEM durf ik niet te zeggen dat is per OEM merk verschillend, voor HK speakers (OEM Eminence) die defect waren werden gewoon nieuwe besteld.

Ook word de lijm niet altijd meegelevert.

Martin.
kvm entertainment
Frederik_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2003
Laatste: 4-7-2009
Berichten: 19
6-4-2006 21:03
Ik heb een maandje terug een PD1550 recone in de handen gehad:
1. Spider gemonteerd aan spreekspoel
2. Conus
3. Stofkap
4. Géén lijm gezien

Eminence levert allemaal losse onderdelen maar ook géén lijm.

Beyma is in dit opzicht echt het best. En volgens mij zit de recone zelfs stevig in de doos en niet "los in de wei".
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 13473
6-4-2006 21:11
Ik kan me goed voorstellen dat de lijm er "af fabriek" niet bij gedaan wordt (lijm is nu eenmaal onderhevig aan veroudering en dus een erg onhandig item om in een product te hebben dat je op voorraad hebt).

Dat een importeur de recone zonder lijm uitlevert vind ik toch wel wat minder. Je kunt namelijk niet zo maar om het even welke lijm gebruiken (heb in het verleden diverse vervelende resultaten gezien (krimpproblemen e.d.)).

En dan is er ook nog zoiets als T/S parameters. Kijk eens naar de dynamische massa van een conus. Da's helemaal zo veel nog niet. Dus hoeveel lijm moet je dan gebruiken om de T/S parameters van de nieuwe driver een beetje "spot-on" te krijgen??? Hoor je niet zo vaak iemand over... ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MadmacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-3-2006
Laatste: 14-12-2006
Berichten: 17
8-4-2006 14:02
Bedankt voor de reacties.

Ik heb naar speakerstore een mail gestuurd... geen reactie !

Maar ik ben ondertussen van mijn recone-plannen afgestapt. Die OEM speaker is 300 watt met een 2,5" spreekspoel. De Kappa Pro is momenteel 500 watt met 3" spreekspoel.

Die OEM valt met andere woorden niet te reconen.
Hier niets schrijven
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-4-2006 14:23

madmac schreef:

Maar ik ben ondertussen van mijn recone-plannen afgestapt.
Als je zelf niet kan reconen, en het moet laten doen kan je met "losse" onderdelen toch wel een pittig prijskaartje verwachten.
Die OEM speaker is 300 watt met een 2,5" spreekspoel. De Kappa Pro is momenteel 500 watt met 3" spreekspoel.
Aangezien jij geen foto hebt geplaatst van de speaker blijft het enigsinds giswerk. Maar 2,5" zou maar zo een Delta 15" 400W kunnen zijn.
(of OEM combinatie van .....)

Gaat het hier om een "pressed steel" of "cast frame".

Martin.
kvm entertainment
MadmacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-3-2006
Laatste: 14-12-2006
Berichten: 17
8-4-2006 15:30
Cast frame. Ik vernam van iemand op dit forum dat een linnen rand met deze vorm => vvv van een Kappa zou zijn en een Delta een rand heeft met 2 gebogen vormen.

Afgaande op dat en de mening van een plaatselijke speakerkenner/bouwer moet het de Kappa pro zijn. Maar het zal in dit geval wel écht een custom zijn !
Hier niets schrijven

Terug naar forum Reageer (zonder quote)