Forum > Licht

Lichtbrugprobleempje..

(54 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
13-3-2006 15:30
je zou deze klem op je statief kunnen zetten, met daar een 50 mm buis doorheen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
13-3-2006 16:03
Precies, de meest simpele oplossing. Met als voordeel dat je de t-bar net zo lang kunt maken als je zelf wilt. 1 klein onbelangrijk nadeeltje. De aluminium buizen van 50mm worden doorgaans per lengte van 6 meter verkocht laugh :D Maar ja, zo duur zijn die nou ook weer niet.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
Daan.hzndnkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2005
Laatste: 10-5-2008
Berichten: 46
14-3-2006 16:05
lol, T-bar van 6 meter razz :p

Ah.. mooi dat ik het weet!
Dan nog ergens ff een 50mm buisje vandaan toveren..
Danku!
Onderaan beginnen...
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
14-3-2006 16:23
????? Ijzerzaag, flex, enz. dus perfect te maken op de door jouw gewenste maat. normaal zelfs 4 uit 1 buis. Geen enkel probleem dus. En zo'n 6 meter buis is wel betaalbaar hoor. Ex b.t.w en korting is 6 meter makkelijk voor € 50,00 te vinden. Met een beetje moeite nogwel wat goedkoper dus. wink ;)

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DJoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2005
Laatste: 22-10-2020
Berichten: 43
15-3-2006 12:22
bij ons op school hebben we een zaal van 10 meter breed, en 2x3meter en 1x 4 meter aan het plafond gehangen, met een soort 'regenpijphouders' ( 8 stuks ). Er hangen 8 par 56's aan en 6 fresnels van 450W en 2 van 350W + een 1500W stroboscoop. en het houdt het al ruim 2 jaar vol, dus niets mis mee...
Rule #1: There are no rules...
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
15-3-2006 14:22

DJoost schreef:

bij ons op school hebben we een zaal van 10 meter breed, en 2x3meter en 1x 4 meter aan het plafond gehangen, met een soort 'regenpijphouders' ( 8 stuks ). Er hangen 8 par 56's aan en 6 fresnels van 450W en 2 van 350W + een 1500W stroboscoop. en het houdt het al ruim 2 jaar vol, dus niets mis mee...
een soort 'regenpijphouders' Als dit gewoon goede scaff coupelers zijn, hoeft er niks mis mee te wezen, anderssss.... shut up :X

( 8 stuks ). Op 3 buizen is dus meer dan 2 per buis/truss. Mag ik je krachtenberekening eens zien over het ophangen aan meer dan 2 oppikpunten?

6 fresnels van 450W en 2 van 350W Waren de originele lampen op? Ik doe nu al een jaartje of 18 klooien met licht en geluid. Ik ken pc's en fresnels van 0.5kw en 1kw. Ook ben ik wel eens 0.25kw en 1.2kw tegengekomen. Maar de door jou aangehaalde wattages nog nooit. (wil dus niet zeggen dat het niet bestaat, maar wel vreemd)

en het houdt het al ruim 2 jaar vol, dus niets mis mee...
Een heel gevaarlijke opmerking is dit, die kant noch wal raakt. Als je geen gegevens over de gebruikte materialen, de gewichten en de verbindingen hebt, klinkt dit letterlijk als wat iedereen zegt, "Dat kan zat" En hierkun je dus goed de mist mee in gaan op het moment dat het niet blijkt te kunnen. (ik kan ook rustig proberen om elke keer door rood te rijden. Dit gaat vast heel lang goed. Maar er komt een dag..... sneaky :V )

shocked 8O shocked 8O shocked 8O klunz sneaky :V sneaky :V sneaky :V
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
KaashemaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2006
Laatste: 31-5-2006
Berichten: 5
15-3-2006 21:41
hoi hoi,

iedereen gaat hier al heel erg diep in op de statieven, (en ja ik heb ook gelezen dat het weg moet kunnen).

toch is het voor een school altijd een moeilijk verhaal om spullen neer te zetten, wat vaak vergeten wordt is dat het wel niet om de bedrijfsvoering gaat (het neerzetten van een lichtsetje) maar dat het wel einde school is als het fout gaat.

misschien zou je wat foto's van de locatie kunnen plaatsen oid, misschien is het wel mogelijk om het ergens tussen te monteren.

ik zeg dit uit eigen ervaring op scholen en met statieven, die krengen worden omgelopen (of gegooid) en dat kan je gewoon niet gebruiken. tevens nemen statieven op de vloer een vrij grote ruimte in wat in geval van theatervoorstellingen ed. latig kan zijn met stoelen etc.

ik hoop voor je dat je school uiteindelijk toch wil zwichten voor hangen happy :)
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
15-3-2006 23:07

kaashema schreef:

ik zeg dit uit eigen ervaring op scholen en met statieven, die krengen worden omgelopen (of gegooid) en dat kan je gewoon niet gebruiken. tevens nemen statieven op de vloer een vrij grote ruimte in wat in geval van theatervoorstellingen ed. latig kan zijn met stoelen etc.
ik denk dat de mensen ook niet staan te wachten om tegen een statief te kijken.
Waar een wil is, is een weg.
Daan.hzndnkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2005
Laatste: 10-5-2008
Berichten: 46
16-3-2006 22:57
Ik ben het met jullie eens.. statieven zijn ondingen in dit soort situaties..
Over 3 jaar krijgen wij (als het allemaal goed gaat) nieuwbouw.
We hebben nu een (te) groot schoolplein, en daar komt een grote kantine te staan, die tevens kan figureren als theater.
(met rigging aan het plafond, waar je de lampen met een stijgertje aan op kan hangen..)
Maar dat is nog toekomstmuziek!

Daarom is het voor school nu gewoon geen doen om rigging in aan het plafond te laten monteren.. dat zou te veel geld gaan kosten, en tevens is er prima en heel mooi plek voor bijde statieven omdat je aan weerzijden twee hele grote pilaren heb staan, waar de statieven mooi voor kunnen; het podium is (slechts) 5 meter breed, de truss die ik ga nemen word 6 meter, past perfect (jaa, allemaal nagemeten!)..
(het is laat, ik ga stoppen..)

Maar nu moet ik het voor elkaar krijgen om in onze aula (Een andere dan die nog gebouwd moet gaan worden).. een werkende lichtinstalltie neer te zetten..

Ter informatie, mijn verlanglijstje voor school is af, heb hem ingeleverd.. ben benieuwd hoe het gaat aflopen happy :)

En als het 23 juni allemaal staat zal ik foto's nemen en er een paar aan jullie laten zien! happy :)
Onderaan beginnen...
KaashemaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2006
Laatste: 31-5-2006
Berichten: 5
17-3-2006 00:24
gaaf happy :) nieuwe dingen zijn altijd goed razz :p zeker als je betrokken wordt bij het plannen.
suc6 met de stands, misschien is het nog wel een idee om alleen maar voor de zekerheid je statieven ff met een steal vast te zetten aan de pilaar als daar de mogenlijkheid voor is

Terug naar forum Reageer (zonder quote)