Forum > Licht

Hoe wordt je LJ ?

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
7-9-2002 21:27

Tiemen schreef:

descon schreef:

Tis een tafel van enigma (welk type weet ik niet)
Tis een tafel van ALS, en het is een "enigma"...

Heel oud tafeltje ('88) maar voor in discotheken doet het zijn werk goed heb ik horen waaien. Heb er zelf nog nooit mee gewerkt.

Tiemen
Zou heel goed kunnnen , tis nog al slecht gesteld met het licht.Scanners die uitvallen enz. Maar de tafel geeft geen problemen.Maar de baas wil er geen geld aan uitgeven.
DeMennooosVIP Lid
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
10-10-2002 10:03
[quote
Het is echt bijna continue met je vingers in beweging zijn in een discotheek en dan ook nog de dj proberen aan te voelen.Handig transparante sequences met transparante kleur, speed en gobo's...
Een rate knop wil die truuk ook nog wel eens doen.
Zit je aan het eind van de avond ook niet met kramp in je vingers.
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
11-10-2002 19:15
Ik benm zelf (naast Flash) ook LJ in een club/discotheek, wat mij opvalt is dat veel mensen moeite hebben met het werken met "goedkope zooi" en veel losse controllers. Wat mij betreft is dat het ECHTE WERK. Ik ben erg verwend door het werk bij flash en daardoor heb ik minder respect voor mensen die mogen werken met een MA,Pearl of zelfs een Hog, die mensen hoeven minder craetief te denken omdat de desk dat voor ze doet. Zelf werk ik (in die club) met een Botex scene setter 48 voor 4x martin 518 een abstract controller voor 4 x Abstract VR8, 2 x losse strobe controller, 1 x losse remote voor de Pro 2000 van Martin en een switchpack voor de effects (spiegelbol motor, blacklights, moonflowers, prikkabel met strobe eggs en nog wat zut)ook heb ik nog een botex dingetje voor de zaal verlichting (een bouquetje paren. Een hele hoop losse zooi dus!!! en ik vind het een uitdaging om daarmee een mooie lichtshow te maken. Het leukste van alles is het spelletje met de DJ die op de meest onvoorspelbare momenten een fantastisch break er in gooit happy :) Hoe ik ben begonnen als LJ, Bij NEWLINE natuurlijk.

Groet aan iedereen
Douwe.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
12-10-2002 00:32
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 12-10-2002 00:33
Dit herken ik, zo hebben wij het ook met de lichtshow,
mijn kameraat vind al die knopjes zaaaaalig laugh :D

hoop dat Dré het plaatje niet te groot vind, anders maak je er maar een link van, ik weet niet hoe dat moet sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
12-10-2002 00:35

Douwe schreef:

Ik benm zelf (naast Flash) ook LJ in een club/discotheek, wat mij opvalt is dat veel mensen moeite hebben met het werken met "goedkope zooi" en veel losse controllers. Wat mij betreft is dat het ECHTE WERK. Ik ben erg verwend door het werk bij flash en daardoor heb ik minder respect voor mensen die mogen werken met een MA,Pearl of zelfs een Hog, die mensen hoeven minder craetief te denken omdat de desk dat voor ze doet.
Het gaat er niet over MET WAT je het doet, het gaat over het RESULTAAT. Al zijn dat nu vijf GMA's of zestig Pearl's. Dat doet er niet toe. Weet iemand nog met welke tafel de Pulse tour van Pink Floyd belicht is? Neen. Maar we herinneren ons nog wel het schitterende klank/licht spectakel.

Iemand die niet veel met losse zooi werkt zal daar moeite mee hebben, net als iemand die weinig met Hog werkt daar ook moeite mee zal hebben.

Ik heb het gevoel dat er een algemeen denigrerende toon in je posting zit. En ik moet zeggen, dat bevalt me niet...Laat mensen nu eens doen wat ze willen!

Het "echte werk" is noch werken op een GMA, noch werken met een 4 kanaals Dalton-dimmertje. Het gaat erom wat de bezoeker ZIET.

Dat mensen minder creatief moeten zijn op een grote tafel is onzin. Punt. Het enige wat ik daarop kan zeggen is "werk zelf op een grote tafel en je zal zien dat het niet zo is".
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
12-10-2002 00:41

Douwe schreef:

...heb ik minder respect voor mensen die mogen werken met een MA,Pearl of zelfs een Hog, ...
Ik herlees het nog eens letterlijk. Je spreekt echt over respect. Wel het spijt me erg. Maar door dit te lezen heeft maar 1 iemand mijn respect verloren! Ik heb geen zin om erop in te gaan.
...die mensen hoeven minder craetief te denken omdat de desk dat voor ze doet.
Lol. 't Zal dat zijn!

Schitterend toch. Geen LJ's meer nodig, gewoon een denkende desk. Geloof je dat nu zelf? Iemand die een GMA programmeert zal véééééééééél meer ervaring en inzicht nodig hebben dan iemand die wat switch-packs aan en af moet zetten op de muziek. Wie denkt nu meer dan wie? Weet je wel. Daar gaat het toch niet om? Moet er altijd iemand 'beter' dan de ander zijn? Kunnen we niet gewoon allemaal ons ding doen dat we willen doen, en positief zijn (met de nodige KRITISCHE commentaren) over de anderen?

T
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
12-10-2002 10:16
Heren, heren, wat hebben we nou afgesproken sad :(
NIET OP DE MAN SPELEN!!

Douwe geeft zijn mening, en daar hoef je het gerust niet mee eens zijn.
Wees blij dat iemand zijn mening ongezouten durft te geven.
Dat is nu juist het leuke van een discussie;
om aan iemand te laten zien dat er ook andere kanten zijn waar je misschien niet aan gedacht hebt.
Vraag vooral eens waarom iemand dat standpunt heeft......
Mij is al diverse keren op een forum overkomen dat ik mijn mening heb aangepast/herzien/verandert wink ;)

Het spreekt pas van karakter als je dat kunt doen en dat ook nog kunt toegeven aan de ander.
Boos worden is het makkelijkste.
Als je iemand veroordeeld op zijn mening dan is het enige wat je krijgt: "Een versterking van het Fort" sad :(

En dat is niet wat we met zijn allen willen.
En denk er om, anders word Andé boos razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
14-10-2002 19:07
1 x bewerkt. Laatst door Douwe op 14-10-2002 19:56
Okay,

laat ik even duidelijkheid scheppen, op "grote" tafels heb je shape generators of effect engine's. Deze functie zorgt ervoor dat je met 1 druk op een knop een bepaald effect kunt bereiken (werk zelf ook wel op een Hog en sinds kort heb ik toegang tot een Grand MA) wil je hetzelfde op een "kleinere" tafel niet ingericht voor inteligent licht dan moet je ongeveer 5 tot 20 stappen programeren om hetzelfde te bereiken. Wat dus inhoud dat als iemand alleen maar op grote tafels werkt geen idee heeft, hoe het effect eigenlijk tot stand komt. Ik wil niet zeggen dat zo iemand niet creatief is maar verwend.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
BobXStandaard Lid
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
15-10-2002 12:24
Leuk, waar ben je LJ?

Ik heb een tijdje in de Tapperij Apeldoorn gestaan.

gr, BobX. razz :p
LJ FlorisStandaard Lid
Sinds: 26-4-2003
Laatste: 14-6-2003
26-4-2003 19:53
Hallo..

Omdat ik nieuw ben wilde ik ook nog even reageren hier..

Zelf ben ik ook een ENIGMA gebruiker..
Ik kwam het eerst met de enigma in aanraking in een klein tentje in Nijkerk genaamd "Obbes".
Daarna ben ik overgestapt naar een tent met iets meer uitdaging..
Dit werd dus "De Kelder" in Hank.
Daar werken we met een Enigma met extra fader panel.
Helaas kom ik nog steeds knoppen te kort.. dus zit er eens aan te denken om er een midi keyboard op aan te sluiten..

Iemand ervaring ?

Groetjes,
Floris.
<< Enigma User >>

Terug naar forum Reageer (zonder quote)