Forum > Zelfbouw Speakers

Geluidsset 1500 man

(139 reacties. Pagina 5 van 14)
Moderator(s): Dré
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
26-8-2005 18:57
en lelijke ook zeg pff.
wie sleept er nog met dubbel 18 kasten sad :(
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
26-8-2005 19:05

bartsegers schreef:

en lelijke ook zeg pff.
wie sleept er nog met dubbel 18 kasten sad :(
als je echt grote dingen wilt doen kun je er bijna niet omheen?Hoe doe jij dat dan als je voor 2000man moet draaien, 8 enkele 18" er kant neer gooien, lijkt mij ook niet echt een handige optie?Een andere optie is hoornkasten maar kwa folume (=inhoud/omvang) maakt dit vaak niks uit, wel is het zo dat dan vaak een hoornsub meer het geluid kleurt dan een frontloaded dubbele 18" sub.groeten arjan
Pjotr dynacordStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 22-10-2005
Berichten: 19
26-8-2005 19:29
We hebben wel ns voor 2000 man gedraaid ,met de janse bagge band.Ze hadden daar gewoon 50 kw staan,minimaal.Wij met ons setje van 7 a 8kw rms waren gewoon helemaal nergens.30-35 meter redden we het wel redelijk,dan was het echt afgelopen.(toen maar doorgelust)
Echt veel 1500 man!!Ik zou zelf na 20 meter een fatsoenlijke set 2xkorte bas °flinke top of 2 tops zetten,daar sta je toch met j mixer,dus.
Amps dr neer en door,dan haal je wel j meters en je hoeft op je front niet zo onnoemelijk hard te gaan.Set je gewoon je dsp op delay.Meestal iets minder dan de meters gedeel door 330 m-s vind ik dan.EIgen interpretatie zeg maar.
Veel plezier.Pjotrdynacord
Pjotr dynacordStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 22-10-2005
Berichten: 19
26-8-2005 19:36
Leg ze ns neer die f18pwh,je zult je toch noch ns verwonderen over de meters die ze dragen.Ik wel in ieder geval.En met mij zeer velen...
Tuurlijk is het minder dat die box zo groot is voor een enkele 18er.maar je wilt hem echt wel ns horen op¨50 meter met zn vriendjes,zelfs alleen!
2x18 frontloaded gaatr gewoon niet door vind k.Die pijpjes gaan echt lekker. Verzugs mal!!Gr Pjotr
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
26-8-2005 19:46

Pjotr dynacord schreef:

We hebben wel ns voor 2000 man gedraaid ,met de janse bagge band.Ze hadden daar gewoon 50 kw staan,minimaal.Wij met ons setje van 7 a 8kw rms waren gewoon helemaal nergens.30-35 meter redden we het wel redelijk,dan was het echt afgelopen.(toen maar doorgelust)
Echt veel 1500 man!!Ik zou zelf na 20 meter een fatsoenlijke set 2xkorte bas °flinke top of 2 tops zetten,daar sta je toch met j mixer,dus.
Amps dr neer en door,dan haal je wel j meters en je hoeft op je front niet zo onnoemelijk hard te gaan.Set je gewoon je dsp op delay.Meestal iets minder dan de meters gedeel door 330 m-s vind ik dan.EIgen interpretatie zeg maar.
Veel plezier.Pjotrdynacord
Dit raakt nog kant nog wal. 50KW voor 2000 man? Wat een on-efficiente bende, moet met 10KW ook wel lukken als je gebruik maakt van kwaliteits-apparatuur. Daarnaast heeft het verwogen in je amprack helemaal niets te maken met de spreiding van geluid. Dit hangt af van de bouw van de kast en de plaatsing om de lokatie zelf.
Dan delayen vanaf de mixpositie? Dat doe je alleen als het niet anders kan, daar gaat je idee van een ideale puntbron.....

Pjotr dynacord schreef:

Leg ze ns neer die f18pwh,je zult je toch noch ns verwonderen over de meters die ze dragen.Ik wel in ieder geval.En met mij zeer velen...
Tuurlijk is het minder dat die box zo groot is voor een enkele 18er.maar je wilt hem echt wel ns horen op¨50 meter met zn vriendjes,zelfs alleen!
2x18 frontloaded gaatr gewoon niet door vind k.Die pijpjes gaan echt lekker. Verzugs mal!!Gr Pjotr
Hier moet ik je wel gelijk in geven, op de een of andere manier weet die enkele 18" het voor elkaar te krijgen om veel andere dubbele broetjes achter zich te laten. Er zijn maar weinig andere enkele frontloaded kasten die hem dit na doen.
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 170
27-8-2005 16:41

jadjong schreef:

Dit raakt nog kant nog wal. 50KW voor 2000 man? Wat een on-efficiente bende, moet met 10KW ook wel lukken als je gebruik maakt van kwaliteits-apparatuur. Daarnaast heeft het verwogen in je amprack helemaal niets te maken met de spreiding van geluid. Dit hangt af van de bouw van de kast en de plaatsing om de lokatie zelf.
Dan delayen vanaf de mixpositie? Dat doe je alleen als het niet anders kan, daar gaat je idee van een ideale puntbron.....
Het geluid voor jansebagge bend word verzorgd door Ampco. Ik zou zeggen stuur ze eens een mailtje dat ze veel efficienter kunnen werken, zeker als ze nu eindelijk eens gebruik gaan maken van kwaliteits apparatuur.

Ik vind dat sommige mensen al erg snel conclusie's trekken over de werkwijze van een bedrijf. Zeker als Jadjong niet eens weet welk bedrijf er bij betrokken is, en de situatie niet kent.

Joep
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
27-8-2005 18:11

joepvandemortel schreef:

jadjong schreef:

Dit raakt nog kant nog wal. 50KW voor 2000 man? Wat een on-efficiente bende, moet met 10KW ook wel lukken als je gebruik maakt van kwaliteits-apparatuur. Daarnaast heeft het verwogen in je amprack helemaal niets te maken met de spreiding van geluid. Dit hangt af van de bouw van de kast en de plaatsing om de lokatie zelf.
Dan delayen vanaf de mixpositie? Dat doe je alleen als het niet anders kan, daar gaat je idee van een ideale puntbron.....
Het geluid voor jansebagge bend word verzorgd door Ampco. Ik zou zeggen stuur ze eens een mailtje dat ze veel efficienter kunnen werken, zeker als ze nu eindelijk eens gebruik gaan maken van kwaliteits apparatuur.

Ik vind dat sommige mensen al erg snel conclusie's trekken over de werkwijze van een bedrijf. Zeker als Jadjong niet eens weet welk bedrijf er bij betrokken is, en de situatie niet kent.

Joep
Als zoals jij beweerd Ampco het geluid deed dan zal er per kant wat kastjes Synco STS of W8L(m) staan/hangen met daarachter 1 of 2 rackjes Crest/Martin Audio. Dat haalt nevernooit de 50KW en gaat toch zeer hard. Het zal mij persoonlijk een worst wezen wie het geluid voor de Jansebagge band verzorgd(zolang ze alles maar goed afdekken wink ;) ), het ging mij meer om de sterke verhalen van PjotrDynacord....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-8-2005 22:23

driveinteam schreef:

Maar niemand die wee hoe zo'n manifold klinkt ???
Zie mijn vorige post, www.new-line.nl/forum/inc/entry.asp?i=295840&t=16471

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
29-8-2005 15:45

dynafan schreef:

Dan moet je toch eens wat beter rondkijken. Dan zie jij waarschijnlijk nooit A merken! Dyna amps worden bij diverse sets gebruikt!
Doe effe normaal zeg.

Dynacord is een hardstikke leuk MI merk, net als Yamaha, EV en noem maar op.

Maar zodra er gekeken wordt naar touring amps (om maar eens een voorbeeld te noemen) zie je geen Dynacord maar wel (bijvoorbeeld): Crown, Crest, Lab.Gruppen, QSC e.d.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
29-8-2005 17:25
driveinteam, mail me effe ivm die mtl-2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)