Forum > Newbie Forum

Strobe 1x laten flitsen per bassklop

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
1-8-2005 22:44
Volgens mij zit hem daar inderdaad het probleem, de strobe triggert (in deze mode) steeds op de opgaande flank van het aangeboden stuursignaal. (of dat nu analoog of DMX is)

Als alle stappen in je seq. na elkaar hetzelfde (flits) niveau uitsturen is het signaal continu hoog en gebeurd er niets. Dus moet er een stapje donker tussen, en moet de hele seq op de dubbele snelheid als dat je verwacht.

Overigens vind ik het verhaal van TCMC wat vaag (no offence), alle strobes die ik ken triggeren zonder zichtbare vertraging. 10 ms totaan de volgende periode van de netspanning zie je niet, laden van elco's beperkt alleen de maximale frq - niet de triggersnelheid.
MauriceStandaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
2-8-2005 18:01

Joost schreef:

Je programmeerd een stap met intensiteit=0 en speed=0, daarna een stap met intensiteit=255(=schuif vol open) en speed=255(=schuif vol open).

Als je de chase afspeeld is het belangrijk dat je de fade-time op nul zet. Nu moet je met de speed fader toch echt de snelheid kunnen regelen.
als je dat doet dan krijg je 1 flits per 2 beats zoals aart al ongeveer zei. het is wel zoals ik kan zien, met deze tafel de enige mogelijkheid. voor dit soort grapjes heb je of een beter tafel of een strobe controller nodig.
Joost Standaard Lid
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
2-8-2005 23:25
Daar kan je idd niet onder uit met die scanmasters. Maar de OP zei helemaal geen flits te krijgen. Op deze manier zou je wel een flits moeten krijgen.

Ik zie het nut er ook nie zo van in, met de speed schuif regel je em binnen enkele seconden ook in op de maat...
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
MauriceStandaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
3-8-2005 10:06
jah en het handige van de scanmaster is dan dat alles wat er op dit paneel zit ook die snelheid gaat aannemen (not). enigste dat je kan doen is van de rest van je app een progje maken. en tijdens je show je strobe selecteren en die handmatig bijsturen. (gegarandeerd dat je altijd te laat bent, en het even duurt voordat je hem goed in de maat heb)
HarmpjuhStandaard Lid
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 16-9-2006
3-8-2005 14:51
Heb het nu gedaan met de flits per 2 bassstoten, werkt ook goed genoeg :) .
Dank :) .
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
4-8-2005 23:29

TCMC schreef:

Voor dat je verder gaat afvragen hoe je de stroboscoop op een basklop laat triggeren, zou ik eerst eens afvragen wat de techniek van een stroboscoop is.
Mooi verhaal MAAR extern aangestuurde strobes (analoog of DMX) zijn altijd bedrijfsklaar zolang de stekker in het stopcontact zit. Bij een analoge strobe zal de strobe dus pulsen bij de opgaande flank die door de sturing gegeven wordt. Bij een DMX strobe (beetje afhankelijk van soort strobe) zal de strobe flitsen zodra je het intensiteitskanaal van 0 naar 255 laat gaan (Botex strobe; kan bij andere strobes anders zijn).

Single bass flash is dus in DIT geval niet mogelijk. 1 flits per 2 beats wel (step 1 is 0, step 2 is 255, returns to step 1). Als je 2 stobes hebt dan kun je een mooie flipflop maken (STR1 is 0 als STR2 255 is en vise versa).

Als je een uitgebreide tafel hebt die bijvoorbeeld sound to light opties heeft (zoals mijn ex Q-commander) dan kun je WEL bass flash trucjes uithalen. Ik deed dat vrij simpel door een chase te vullen met het laag van z'n ingebouwde lichtorgel, daarvan de intensity op vol te zetten en daarna te patchen naar het intensity kanaal van de (botex SP-1500) strobes. Werkte als een trein en gaf keurig bij elke basdreun één flits.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)