Forum > Geluid

rare dingen met synq smx-1

(87 reacties. Pagina 8 van 9)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
16-5-2005 18:38
Dat hij storing van een pc. ofzoiets opvangt in bijna zogoed als uitgesloten. De mixer heeft hier een heletijd gewoon goed gefunctioneerd. En na een tijdje, zomaar ineens is het gekl**t begonnen, terwijl er hier geen nieuwe apparaten in de buurt zijn gekomen.

Waarschijnlijk zullen ze bij beglec de mixer even hebben uitgetest en tot de conclusie gekomen zijn dat hij goed functioneerde. Maar ik heb er duidelijk bij vermeld dat het probleem soms wel opduikt, en soms ook niet. Waarschijnlijk is het daar dus in fout gegaan. Maargoed, ik zie wel wat voor andwoord ik van Synq krijg... Daarna zie ik wel verder.

Iniedergeval bedankt voor de hulp!
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-5-2005 23:21
Je kut natuurlijk ook niet verwachten van een fabrikant dat ie 12 uur achter jou mixer gaat zitten voor het probleem op duikelt..... (ik zou het niet doen in ieder geval shut up :X )

Heb je ook niet ergens iets wat soms wel en soms niet sluiting maakt met de behuizing? (ik heb het een keer gehad dat er een tulpsnoer kapot was gedrukt tussen de behuizigen de kist waar de zooi in zat... geeft ook knetter effecen wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
17-5-2005 16:04

Reind schreef:

Je kut natuurlijk ook niet verwachten van een fabrikant dat ie 12 uur achter jou mixer gaat zitten voor het probleem op duikelt..... (ik zou het niet doen in ieder geval shut up :X )

Heb je ook niet ergens iets wat soms wel en soms niet sluiting maakt met de behuizing? (ik heb het een keer gehad dat er een tulpsnoer kapot was gedrukt tussen de behuizigen de kist waar de zooi in zat... geeft ook knetter effecen wink ;) )
Volgens Beglec zou het mogelijk zijn dat het met de geluidskaart te maken heeft, maar die zit er al veel langer aangekoppeld dan het probleem speelt. En de mixer stoorde al voordat de pc. er op aangesloten was. Wel heeft het verloopje van pc. > mixer in de flightcase gelegen. Mischien dat dat contact heeft gemaakt, maar dan zou het stekkertje raar gelegen moeten hebben...

Maargoed, ik heb gevraagd of er een manier is om dit te testen, want de mixer geeft het probleem nu nogsteeds terwijl de geluidskaart gewoon afgekoppeld zit...
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-5-2005 16:45

Patrick van Vugt schreef:

Volgens Beglec zou het mogelijk zijn dat het met de geluidskaart te maken heeft, maar die zit er al veel langer aangekoppeld dan het probleem speelt. En de mixer stoorde al voordat de pc. er op aangesloten was. Wel heeft het verloopje van pc. > mixer in de flightcase gelegen. Mischien dat dat contact heeft gemaakt, maar dan zou het stekkertje raar gelegen moeten hebben...
Zou heel goed kunnen, als ik mijn PC namelijk aan de mixer koppel heb ik ook een lekstroompje lopen. Dit heb ik opgelost door gebruik te maken van een USB geluidskaart. Ik kan me voorstellen dat een mixer het niet fijn vind als er spanning op de ingangen zou komen te staan....
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
4-6-2005 20:09
Mixer staat inmiddels weer bij Beglec, hopelijk gaat het nu wel lukken. Ik heb gevraagd of ze de mixer niet terug willen sturen als het probleem niet gevonden kan worden. Maar dat er dan een andere oplossing gezocht kan worden.
*Quukske*
EmanuelStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-5-2005
Laatste: 5-8-2012
Berichten: 5
25-7-2005 19:37
hoi patrick,
Ik heb ook problemen met dit mengpaneel gehad koptelefoonuitgang wat uitviel, muziek opeens harder en stiller zonder eraan te komen, effecten die gek deden...enz enz enz...en ook ongeveer na een jaartje.
Ik hoop bij jouw dat hij goed gemaakt word, ik heb de mijne direct teruggebracht en niet laten maken maar een rodec gekocht.
mvg
Geen URL in de Quote toegestaan
GappieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-7-2004
Laatste: 9-7-2009
Berichten: 39
25-7-2005 20:23
Dat zal allemaal wel gewoon toeval zijn denk ik. Ik heb hem nou een half jaar en nog helemaal nergens last van gehad.
Hij doet het zoals hij het hoort te doen. KLinkt goed nooit problemen.
Go Your own ............
EmanuelStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-5-2005
Laatste: 5-8-2012
Berichten: 5
25-7-2005 20:58
ja gappie,
ik hoop het met je mee dat hij het blijft doen, maar bij mij was alles goed tot we een jaar verder waren.
Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik een discobar heb en ik denk eerlijk gezegd dat hij daar niet echt voor geschikt is,veel spielereien kunnen ook sneller kapot gaan hé.
sad :( spijtig genoeg
Geen URL in de Quote toegestaan
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
15-4-2006 23:52
Hallo,

Sorry voor de kick, ik vond het niet nodig om hier weer een apart topic voor te openen.

Sinds een dag ben ik in het bezit van een SMX-1.
Doet het perfect. Alléén de toon-regeling is verre van muzikaal (is ook bedoeld om tijdens het mixen de de "lage", "midde" en/of "hoge" tonen uit te filteren), maar dat geeft niet, ik heb namelijk ook nog een aparte Peavey EQ happy :).

Nadat ik dit topic nog eens een keer heb nagelezen, zie ik dat er nooit echt een reden is aangegeven om wel/niet de "dopjes" op de ingangen te plaatsen.

De zes dopjes bij mij zitten op de 3 phone ingangen, ik gebruik namelijk alléén "line-IN".
Mixer is bij mij absoluut ruis en brom-vrij, moet er wel bij zeggen dat hij (nog) niet in een flightcase zit.

Terugkomend op de "dopjes", moeten ze er nu wel of niet op?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-4-2006 00:12
Kun je er prima op laten zitten..... gebeurd niks mee. (ik heb de oude dopjes van de SMX zelfs op mijn Nuo5 zitten)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)