Forum > Newbie Forum

is studiotech goede kwaliteit

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Appie-musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2005
Laatste: 19-7-2005
18-7-2005 09:23
a als ik eerlijk moet zijn vind ik ze ook niet mooi klinken maar de kasten daar heb ik egt geen bezwaar tegen hoor maar wat wel tegen valt is dat er hast geen baas uitkomt messchin nieuwe woofer in bouwde............of ligt het aan de filter

ps.leet niet op mijn kennis ik weet er hast niks van hoor sad :(
musiek is mijn leven
GoTMoReStandaard Lid
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
18-7-2005 09:34
Als jij echt boxen wil hebben die die 200 euri waard zijn ga dan eens luisteren bij verschillende winkels.

Ga bijvoorbeeld is naar de lokale elektroboer en luister naar wat ze daar hebben ( is daar haast allemaal aka skytech )

Ga dan eens naar een goeie muziekwinkel en luister daar eens wat ze je te beiden hebben voor 200 per box.

Als je dat eenmaal gedaan hebt weet je wel waarom je geen skytech ( skytronic, HQ-power, alecto ) moet hebben.
Soms..
Appie-musicStandaard Lid
18-7-2005 09:39

GoTMoRe schreef:

Als jij echt boxen wil hebben die die 200 euri waard zijn ga dan eens luisteren bij verschillende winkels.

Ga bijvoorbeeld is naar de lokale elektroboer en luister naar wat ze daar hebben ( is daar haast allemaal aka skytech )

Ga dan eens naar een goeie muziekwinkel en luister daar eens wat ze je te beiden hebben voor 200 per box.

Als je dat eenmaal gedaan hebt weet je wel waarom je geen skytech ( skytronic, HQ-power, alecto ) moet hebben.
oke zal ik doen happy :) wink ;)
musiek is mijn leven
TCMCVIP Lid
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
18-7-2005 09:49

appie schreef:

ja als ik eerlijk moet zijn vind ik ze ook niet mooi klinken maar de kasten daar heb ik egt geen bezwaar tegen hoor maar wat wel tegen valt is dat er hast geen baas uitkomt messchin nieuwe woofer in bouwde............of ligt het aan de filter

ps.leet niet op mijn kennis ik weet er hast niks van hoor sad :(
Voor jou en andere forumleden: De componenten gaan nog wel. Het probleem is de kast zelf. Het is een te kleine gesloten kast waar inderdaad weinig bas uitkomt. Verder zijn de lijmverbindingen heel mager. Een andere woofer helpt dus niet. Door een zuil te maken van bijvoorbeeld 100 x 25 x 25 cm krijg je al een totaal ander (beter) klinkende luidsprekerbox. Door ook nog een basflex poort te maken krijg je ook nog een betere basweergave.

Voor de semi gevorderden die meteen naar T/S parameters willen vragen: Niet nodig. Je kunt ook tunen op de impedatieplot.

Een leuke fullrange kast op dit moment is de DAP AX-115. Het rendement is ook nog eens 10 dB hoger dan jouw Studiotech kast.

TCMC
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
19-7-2005 15:34
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond, 3 topics van Appie verwijderd (1 waarin hij nog een keer uitgelegd wilde zien wat het verschil is tussen HiFi en PA en 1 waarin hij de beste speaker wilde kopen maar dan wel voor 70 euro en 1 waarin hij onze mening wilde horen over de binnenkant van z'n versterker (wellicht totaal blind zijnde voor het feit dat er speciaal daarvoor een sticky topic is...). Status van Appie aangepast naar proeftijdlid. Tip naar Appie: Ga de komende tijd zo min mogelijk posten en zoveel mogelijk opzoeken en lezen; dit om te voorkomen dat je lidmaatschap van dit forum een erg korte gaat worden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BartsegersStandaard Lid
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
19-7-2005 17:28
en dan staat tot overmaat van ramp deze studiotech zooi voor 225 euro op marktplaats laugh :D
hardleers misschien. shut up :X
Appie-musicStandaard Lid
19-7-2005 18:16

Dré schreef:

Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond, 3 topics van Appie verwijderd (1 waarin hij nog een keer uitgelegd wilde zien wat het verschil is tussen HiFi en PA en 1 waarin hij de beste speaker wilde kopen maar dan wel voor 70 euro en 1 waarin hij onze mening wilde horen over de binnenkant van z'n versterker (wellicht totaal blind zijnde voor het feit dat er speciaal daarvoor een sticky topic is...). Status van Appie aangepast naar proeftijdlid. Tip naar Appie: Ga de komende tijd zo min mogelijk posten en zoveel mogelijk opzoeken en lezen; dit om te voorkomen dat je lidmaatschap van dit forum een erg korte gaat worden...
ja he ik ben ook nog maar 14 dus kan ik ook niet gelijk alles weten en trouwens ik lees al wel veel daarover
musiek is mijn leven
Appie-musicStandaard Lid
19-7-2005 18:19

bartsegers schreef:

en dan staat tot overmaat van ramp deze studiotech zooi voor 225 euro op marktplaats laugh :D
hardleers misschien. shut up :X
euh voor 125 € overdrijfen is ook en vak hee en trouwens ik weet wel zeker dat ze voor 100 € weg gaan want er is nu al 70 € opgeboden terwel ik hem net 2 uurtjes eropgezet heeft sneaky :V
musiek is mijn leven
PowerbeatStandaard Lid
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
19-7-2005 18:33

appie schreef:

ja he ik ben ook nog maar 14 dus kan ik ook niet gelijk alles weten en trouwens ik lees al wel veel daarover
Dus jij houd er wel van klein gehouden te worden. Ik was toen AL 14. Je verstand is heel belangrijk en of je dat nou krijgt na de eerste 14 of 40 jaar maakt niet uit. Het is leuk om heel veel van je hobby te leren/weten. Vooral toen ik hier net was las ik echt 20 pagina's per dag op zijn minst. Nu heb ik er echt profijt van. Wat je altijd moet proberen is jezelf helpen. Dan helpen anderen jou ook graag!
I'll take you to the KoffieShop...
DacideStandaard Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
19-7-2005 18:50

Powerbeat schreef:

appie schreef:

Dus jij houd er wel van klein gehouden te worden. Ik was toen AL 14. Je verstand is heel belangrijk en of je dat nou krijgt na de eerste 14 of 40 jaar maakt niet uit. Het is leuk om heel veel van je hobby te leren/weten. Vooral toen ik hier net was las ik echt 20 pagina's per dag op zijn minst. Nu heb ik er echt profijt van. Wat je altijd moet proberen is jezelf helpen. Dan helpen anderen jou ook graag!
Toen ik hier pas kwam heb ik ook mijn ogen werkelijk uitgekeken van wat hier allemaal voor info te vinden is...

En nu nog steeds :P
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Afgesloten topic