Forum > Newbie Forum

Boxen voor de sloop?

(64 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
28-4-2003 17:11
lekkurrrr vaag, midrange niet aanwezig (140mm) hnmmmmz????

voor de rest zowww die wil ik ook wel hij haalt de 40hz nou knap voor zon kastje wink ;)
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
28-4-2003 17:27

speakerfreak schreef:

hij haalt de 40hz nou knap voor zon kastje wink ;)
Nee, hij begint bij 40 *kilo*hertz (tenminste dat staat er).

Mensen, effe serieus. Dit speakertje is bagger van de zuiverste soort. Plus gehangen aan een hifi-versterker, zonder limiter, die ongetwijfeld lekker heeft staan te vervormen. Een clippende versterker én een luidspreker die *niks* kan hebben: vind je het gek dat het eruit klapt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Da_siesStandaard Lid
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 18-4-2017
28-4-2003 17:32
jah ik weet dat t prut dingetjes zijn....

ma ze zijn duz niet meer te redden...

dan vraag 2

wat te doen
1 basbox vervangen(zoja met welke)
2 nieuwe boxen kopen(DAP mjd-12 ofzow?)

(keb geen megabudget....)
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 20-11-2024
28-4-2003 17:34

da_sies schreef:

1 basbox vervangen(zoja met welke)
NEEE!
het is rotzooi, dus het is geen nieuwe speaker waard,
2 nieuwe boxen kopen(DAP mjd-12 ofzow?)
De Dap K-112 schijnen goed te zijn (( voor het geld ! ))
ik weet zeker dat ze stukke beter zal als je huidige Marquants wink ;)
Veel mensen op het forum hebben ervaring met de K-112 en die zijn er goed te spreken over !
Da_siesStandaard Lid
28-4-2003 18:07
de k-112 koste alweer 179euro en voor die keren dat die boxe worden gebruikt.....

tis vooral voor kleine feesten dus keb niej veel nodig....

hoe presteerd de mdj-12?
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
28-4-2003 18:09
naar zijn prijs wink ;)

prijs: weinig
Da_siesStandaard Lid
28-4-2003 18:12
razz :p en wat is dan naar jullie mening een goede set boxe van rond de 130euro de stuk?
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
28-4-2003 18:13
Goed, tijd voor een duidelijk antwoord.

Wat je hebt gedaan, is je speakers opgeblazen. De hele spoel is vastgelopen, waardoor de speaker niet voor of achteruit meer kan (of iig niet meer zoals het hoort). Je zegt al dat je versterker loeiheet werd. Zelfde geval hebben wij met hetzelfde type boxen gehad. Hoe warmer hij werd, hoe slechter het geluid. Je bent dus gewoon je versterker aan het clippen. Alleen zullen hifi-versterkers dit niet altijd aangeven. Zeker de oudere niet. En clippen is noch voor de versterker, noch voor de boxen goed. Over clippen kun je meer lezen op het forum. Eventjes de zoekfunctie gebruiken. Het feit dat de speakers het die avond wel deden en de dag daarna niet meer, komt doordat de boel is afgekoeld. Toen alles zo heet was (dus ook in de speaker) had de boel nog een beetje speling. Na het afkoelen verdween de speling en poef, hij zit vast.

Wat doe je eraan. NIX. Het feit dat wij ze ook nog hebben (nog wel heel) komt omdat we nog niks beters hebben. Maar ze gaan er zo snel mogelijk uit. Als je persee snel weer aan de slag wilt kun je snel een setje goedkope DAP/Skytec boxjes halen. De kwaliteit is dan weer slecht (wat wil je voor een goedkope prijs) maar je hebt eventjes iets. Ga geen nieuwe speakers erin stoppen. Daar is de kast niet voor en het geluid wordt alleen nog maar erger (pisbak op z'n Dré's). Het beste kun je gewoon eventjes sparen voor fatsoenlijke speakers en een FATSOENLIJKE versterker. Een versterker die bedoeld is om lang te draaien. Maar pas ook hierbij op dat je hem niet overbelast.

(p.s. let alsjeblieft een beetje op je taalgebruik. Je bent hier geen sms'jes aan het versturen dus liefst geen samentreksels van woorden en onnodige afkortingen. Alvast bedankt)

[edit]
Voor 130 heb je geen goede speakers. Simpel. Zelfs 130 p/s kom je gewoon te kort. Vanaf de 300 euro kom je in de buurt van redelijk budgespul, maar verwacht ook dan geen wonderen.
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
29-4-2003 00:56
maar ik heb vaker deze boxe gebruikt (ook met 160watt en 200watt versterkers) en keb er nooit last van gehad. Altijd goed geluid. en nu met een 100 watt versterker begeve ze het allebij... Daarom denk ik dat het aan de versterker ligt
Om te beginnen is een oude sony versterker van 2x 90 watt;
echt 2x90 watt. Een skytech (of ander inf merk) versterker van 2x200watt is hier niet mee te vergelijken, want die geeft zelfs minder vermogen dan zo'n oud beest van sony.
Heb hier eens een marantz van 2x26 watt naast een inkel van 2x 120 watt gehad. Je mag raden welke harder kon en beter klonk.......razz :p
Dus alleen al op het vermogen van de Sony heb je de boxen waarschijnlijk opgeblazen.

Dan komt er ook nog eens bij dat je een hifi versterker gaat gebruiken op je mixer. Waarschijnlijk geeft je mixer meer vermogen af dan wat de aansluiting van je hifi versterker maximaal behoord te hebben. Dat is dus probleem/oorzaak nr 2.

Nummer drie: Je boxen sad :( Dat is gewoon (sorry dat ik het zeg) 3x niks. Grote dozen, grote rooster, flinke stukken papier, maar totaal geen kwaliteit.
Als je een nieuwe set koopt, koop dan iets goeds, dan zul je dit soort teleurstellingen niet meer meemaken.

Reparatie van je boxen is dus geen optie, want het is allen maar weggegooid geld. De filters zullen ook wel niet zo best meer zijn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
29-4-2003 21:09
koop dan 2 dap mc 15's. fijn dingen met zuiver geluid. k hoor aan de ene kant dat mensen het nix vinden, maar ik ben er heel blij mee. ik koop er dus ook nog wel 2 bij. met 4 van die dingen achter een goeie versterker en je kunt een flnke zaal aan. ik heb een dap mission 800. heerlijk zuiver geluid komt eruit.

ik geef alleen tips maar das dus mijn mening razz :p
mvg martijn
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Afgesloten topic