Forum > Geluid

Boxen laten vliegen maar hoe ?

(35 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
26-5-2005 21:27

rekal schreef:

Goed goed / ik stel mn vraag alsvolgt.

Ik weiger te geloven dat je geen verschil hoort met of zonder bassen in brugje !
Dus hoeveel procent van mijn bassweergave denken jullie dat ik zal verliezen ?
zal ik nog maar 70% over houden van mn bass ? daar kan ik best mee leven.

Denk ook eraan dat de basjes moeten zorden voor een PUNCHY bass ( 100/200hz ) en niet voor een SUBB bass ( 0/70hz ).
Als je de bassen vliegt verlies je 3db rendement, omdat je dan geen koppeling met de grond hebt...nu reken zelf maar uit hoeveel % je dan verliest.
En ten tweede, je lampjes gaan er ook niet happy mee zijn als er aan dezelfde brug baskasten hangen!
RekalStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
26-5-2005 22:20
kijk hier heb ik wat aan.
Aha basjes meer graden naar onder dat de tops das al 1 ding wat ik ga doen.
Basverlies blijkt ook maar met 3db weiniger te zijn ,dus valt ook nog wel mee ( in mijn geval ) , dat zou dus 75% zijn in de plaats van 100% op de grond ,ongeveer dan toch.
en optie 1 omdat / hoe lager de bassen hoe beter ,,,okee ik neem het mee.

idd de basjes in brug en parren erin is niet echt bevorderend /// maar denk ook aan bv een muschroom daar zwieren die lampjen heel de tijd in links en dan met een hort en stoot naar rechts enzo.....
Een ze staan niet in rechtsreeks kontakt ( omwille van ong 15 cm ketting ertussen )
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 20-11-2024
26-5-2005 22:37

rekal schreef:

Basverlies blijkt ook maar met 3db weiniger te zijn ,dus valt ook nog wel mee ( in mijn geval ) , dat zou dus 75% zijn in de plaats van 100% op de grond ,ongeveer dan toch.
Als je de speakers vrij hoog ophangt scheelt je dat 6 dB in geluidsdruk. Je zult dan 4 zoveel vermogen nodig hebben om dit te compenseren. Maar ik zou zeggen probeer het een keer, je zult vanzelf wel merken hoe weinig bas je overhoudt. Zeker met zo weinig vermogen...

Groeten Daniël.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
26-5-2005 22:43

rekal schreef:

Ga eens zoeken met de zoekmachine over Db's....
Dan zal je zien dat je een ernstige denkfout maakt sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FredjeStandaard Lid
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
26-5-2005 23:00
Rekal,
ben net thuis en zit toevallig twee topics te lezen waar jij in voor komt.
Vallen me paar dingen op!!!!
-Dat je stront eigenwijs bent maar dat moet je zelf weten.
-Dat je vragen hebt maar niet gecharmeerd bent van antwoorden die niet in jou straatje passen-is je goed recht.
-Dat eventueel commentaar als een persoonlijke aanval gezien word door je en je dan heel kinderachtig bezig bent om de personen waar jij je door aangevallen voelt meteen lik op stuk te geven en als je de mogelijkheid hebt ze ook meteen de grond in boort met overtreffende trap en fouten van wat dan ook tevoorschijn haalt en allemaal onder hun neus wrijft-EN DAT MOET JE NIET ZELF WETEN EN IS OOK NIET JE GOED RECHT.

Nu ga ik zitten wachten(voor mijn part het hele jaar) tot je mij wilt terechtwijzen,dan heb ik ook nog wat lol laugh :D sneaky :V

Als je vragen en of problemen hebt en daar mee voor de dag komt wees dan een vent en verwijt een ander niet wat kant noch wal raakt.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
RekalStandaard Lid
27-5-2005 01:06
en idd Comentaar op iets dat ik bedacht heb is een directe aanval op mijn plannen daartoe ,en wil dit dan ook liefst met fatsoenlijke uitleg erbij weten waarom iets dan niet zo gaat als ik dat dacht.
En als ik dat dan anders vind of denk te vinden mag ik mei toch zeker wel verdedigen / zoniet mijn exacte situatie uitleggen ?

Ik vroeg tenslotte wat ik het beste kan doen ( keuze uit 4 opties ,en ja ik weet zeker dat ik mn spul wil laten vliegen ( schreef ik niet voor niks in eerste bericht ) ).

Om verdere gezeik te voorkomen ,hou ik gewoon mn mond
en zul je wel gelijk hebben.
NijhuisrVIP Lid
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
27-5-2005 01:45
er is nu wel genoeg gezegd over je aankomende situatie. ik zou zeggen, gewoon uitproberen in een opstelling zonder publiek en kijken of het zooitje niet makkelijk omdonderd. want dat is het belangrijkste nu in jouw situatie.

niet alles wat volgens de eigenaar het mooiste is is ook het beste, maar dat is precies hetzelfde met die opgedirkte auto's met een complete picknick tafel op de achterklep als spoiler.

ik hoop dat het allemaal goed afloopt.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
RekalStandaard Lid
27-5-2005 01:51
excuseer ,ivm met die db theorie / wie kan mij zeggen hoeveel % ik verlies van mij bassweergave ? ,, ik heb gezocht maar zo db technisch ben ik niet.

Ik ben mans genoeg mij hierbij te excuseren voor degene die mij kritiek hebben gegeven ivm mijn plannen. ( waartoe ik een poging gedaan heb op te vertellen waarom ik het zo persee wil en de bedeoling presies is )
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
27-5-2005 02:06
Dit is toch wel heel basic hoor, maar vooruit.
Elke verdubbeling in geluid betekend een toename van 3dB.
Dan kun je hopelijk zelf wel uitrekenen wat er gebeurd. wink ;)
Darth Crossfader
RekalStandaard Lid
27-5-2005 02:11
50% ? ashamed :$ ik dacht dat 6db verdubbeling was van geluid. ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$

Terug naar forum Afgesloten topic