Forum > Newbie Forum

Waar mee verder

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TinuhzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 7-12-2006
Berichten: 14
3-5-2005 16:06
Ben ik ook wel aan het doen maar misschien zegt er iemand van ja deze moet je gewoon mee beginnen. happy :) ik zat zelf ook wel te zoeken en te denken van ja welke is nu het beste dus ja
MMMMMMMMMMM
FrederikboveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2005
Laatste: 23-7-2005
Berichten: 2
3-5-2005 17:15
Ik wou eigenlijk de zelfde vraag stellen.

Ik heb momenteel een jbsystems cd 560, ax-400 en 2 tsx-15's wat kan ik qua geluid nog best bij kopen?
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
3-5-2005 17:33
luidsprekerstatiefjes, nette case,...

marijn
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
3-5-2005 17:56
ik vind het niet zo'n gek idee dat je het vraagt. ik heb vroeger ook veel shit gekocht. dat ik later allemaal moest vervangen. dus spullen kopen die je later makkelijk kan uitbreiden is wel slim. en die zo degelijk zijn dat ze het een paar jaar uitzingen.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
3-5-2005 19:08
Koop inderdaad iets waar je mee vooruit kan.
Ik heb zelf een paar maanden geleden de Numark CDN-35 gekocht en ik moet zeggen dat-ie uitstekend bevalt. Hij lijkt me ook vrij degelijk, dus hij zal nog wel de nodige jaartjes mee gaan.
Mixer? Kijk eens naar de JB-Systems MX 4 MKII. Die is ook tweede hands te krijgen voor wat minder.

Als je een leuke CD-speler, mixer en speakerset hebt staan, ben je eigelijk klaar voor het echte draaiwerk. Later kun je dan statisch licht (Parren en dergelijke) en daarna dynamisch licht (moonflowers enz) bij doen. Mocht je het geduld hebben, koop dan geen dom-dynamisch intelligent licht. Dus met DMX protocol. DMX apparatuur is programmeerbaar en daarnaast is intelligent licht flexibeler en heeft een hogere restwaarde dan dom-licht.

Moraal: koop in 1 keer goed spul, anders blijf je aan het kopen en verkopen. Ander voordeel is dat je ook je klanten een bepaalde kwaliteit kan bieden.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-5-2005 21:29

Philip_Janssen schreef:

Moraal: koop in 1 keer goed spul, anders blijf je aan het kopen en verkopen.
Daar zou ik wel aan willen toevoegen dat "goed" spul ook apparatuur met een scherpe prijs-kwaliteitverhouding / met een hoge restwaarde mag zijn. Het hoeft niet allemaal meteen top of the bill te zijn, zolang je de regelrechte troep (b.v. te vinden bij de Kijkshop, Gamma, electronicaboer into discospullen maar ook van die brol-trussjes uit bekendere webshops) maar links laat liggen, want dat is inderdaad niks meer waard zodra je het tweedehands wil doorverkopen.

Maar neem nou als voorbeeld de domme effecten of bepaalde DAP luidsprekers en versterkers: moonflowers, wildflowers, mushrooms of de K-112 zijn onwijs populair onder jonge beginners en andere mensen met niet al te veel geld. Als je zoiets aanschaft, het een tijdje gebruikt en er gewoon zuinig op bent, raak je ze ook zo weer kwijt voor een redelijke prijs. Aangezien het spul niet zo duur is, verlies je er sowieso nooit enorme bedragen op.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
3-5-2005 22:57
de beat 4 is idd wel een leuk paneel. heb er zelf ook eentje voor thuis installatie. heb er ookal regelmatig wat vloeibaars overheen gegooit. je kan er echt plezier van hebben. Maar als je toch je specialiteit in je audio wil gooien, kan je beter een iets beter paneel kiezen. dit vooral omdat de crossfaders en pods nogal ruk/gevoelig zijn, dan kan je beter eens kijken naar een tweede hands xtc of een stanton(SMX-501).

volgens mij heeft de inporteur van dat showtec spul acties met complete lichtsets. ( 4,8,12 par 56's, sturing, statieven, t-4's, kabels e.d.) mooie beginners setjes en in de loop der tijd makkelijk uit te breiden. zal je wel flink moeten sparen. happy :)
FrederikboveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2005
Laatste: 23-7-2005
Berichten: 2
3-5-2005 23:27

frederikbove schreef:

Ik wou eigenlijk de zelfde vraag stellen.

Ik heb momenteel een jbsystems cd 560, ax-400 en 2 tsx-15's wat kan ik qua geluid nog best bij kopen?
Wat zou ik specifiek nog kunnen gebruiken van geluid.
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
4-5-2005 08:32

frederikbove schreef:

frederikbove schreef:

Ik wou eigenlijk de zelfde vraag stellen.

Ik heb momenteel een jbsystems cd 560, ax-400 en 2 tsx-15's wat kan ik qua geluid nog best bij kopen?
Wat zou ik specifiek nog kunnen gebruiken van geluid.
Mixer misschien?
Kan in sommige noodgevallen wel eens handig zijn laugh :D
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
19-5-2005 15:30

Sylvia schreef:

Philip_Janssen schreef:

Moraal: koop in 1 keer goed spul, anders blijf je aan het kopen en verkopen.
Daar zou ik wel aan willen toevoegen dat "goed" spul ook apparatuur met een scherpe prijs-kwaliteitverhouding / met een hoge restwaarde mag zijn. Het hoeft niet allemaal meteen top of the bill te zijn, zolang je de regelrechte troep (b.v. te vinden bij de Kijkshop, Gamma, electronicaboer into discospullen maar ook van die brol-trussjes uit bekendere webshops) maar links laat liggen, want dat is inderdaad niks meer waard zodra je het tweedehands wil doorverkopen.

Maar neem nou als voorbeeld de domme effecten of bepaalde DAP luidsprekers en versterkers: moonflowers, wildflowers, mushrooms of de K-112 zijn onwijs populair onder jonge beginners en andere mensen met niet al te veel geld. Als je zoiets aanschaft, het een tijdje gebruikt en er gewoon zuinig op bent, raak je ze ook zo weer kwijt voor een redelijke prijs. Aangezien het spul niet zo duur is, verlies je er sowieso nooit enorme bedragen op.
Sorry, die tekst was inderdaad niet compleet, als ik 'em zo terug lees. Restwaarde/inruilwaarde is natuurlijk belangrijk, en vooral de prijs-kwaliteit verhouding is een punt om goed naar te kijken. Maar al zijn deze 2 dingen nog zo goed op een bepaald product, let goed op dat je een product volledig kunt gebruiken! Anders zit je strax met een mooi product voor een goede prijs, waar je eigelijk niet veel mee kan. Afwegingen die je zou kunnen maken:
- Wat wil ik (in dit geval geluid uitbreiden)?
- Wat is mijn budget?
- Hoe wil ik dit budget gaan besteden?
- Is er een noodzaak tot uitbreiding, of kun je even wachten tot je meer gespaart hebt en iets anders (wellicht beters) kunt kopen?
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)