Forum > Licht

Aztek Dj Robo/big robo

(282 reacties. Pagina 11 van 29)
Moderator(s): Dré
Wim houbenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 29-4-2005
Berichten: 2
29-4-2005 21:43
ik heb ze net allemaal mooi opgehangen, foto's ga ik morge trekke, heb wel geen foto's van de dj robo naast de winner, maar zowieso, als je weet dat je bij de winner niet kan stoben in verschillende gobo's... maar zal morge foto's hier op t forum zetten, samen met de dmx waarden voor kleuren en gobo's.
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
5-5-2005 13:56
hierbij de waarden van de dj robo

https://img181.echo.cx/my.php?image=naamloosdsfas8ev.png
https://img181.echo.cx/my.php?image=dfasdf7st.png
https://img181.echo.cx/my.php?image=naamloosfasdfsasdf5ee.png
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
5-5-2005 14:16
Geweldig, als je n meisjes wat zou ik je zoenen (...laat mn vriendin het maar niet lezen happy :) ).

Ga er morgen mee aan de slag!
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
6-5-2005 17:22
Ik heb wel ervaring met zowel de winner als de dj-robo, en heb dit al eerder gepost. Maar om het nog een keer te herhalen:

Dj Robo:
Voordelen: -Aparte strobe
-Dimmer
-Incl xlr kabel

Nadelen: -Slechte constructie
-Onnauwkeurig
-Geen mooie gobo's
-Beperkte kleuren
-Slechte optiek
-Kwetsbare spiegel
-Geen rainbow op gobo/kleurenwiel

Winner:
Voordelen: -Stevig/geschikt voor on the road
-Snellere spiegel
-Nauwkeurig

Nadelen: -Geen dimmer
-Grote behuizing


De dj-robo is naar mijn mening echt niet geschikt om te verplaatsen. De behuizing trilt vanbinnen los (transformator) en de spiegel licht er zo af. Ook de plastic kap is zo gebroken. De dj-robo heeft niet zo veel verschillende kleuren (geen echt blauw en ook geen blacklight) en de gobo's zijn allemaal ongeveer het zelfde (er zit geen een tunnel bij) En vanwege de 250elc lamp gebruik ik toch bijna nooit gobo's. De dj robo is in tegenstelling met de winner erg onnauwkeurig. Kleuren liggen er om de 20 minuten langs, en de spiegel op 1 plek programmeren heeft geen zin want hij komt er niet meer terug. De winner doet dit stukken beter. Het grote nadeel van de winner is toch de aparte shutter. Die van de dj-robo is iets sneller en mooier. Dat je nie met gobo's kunt stroben doet er niet toe want dan houd je helemaal geen licht meer over bij de dj-robo. De dj robo geeft over het algemeen iets meer licht, alleen dat is te verwaarlozen. De optiek van de winner is beter (gobo's beter scherp te stellen/geen witte randjes) De robo zit iets compacter in elkaar dan de winner.
Maar kortom: de winner bied echt gewoon meer kwaliteit. Dus voor on the road pak de winner, maar voor installatie is de dj robo perfect!
Maar over een ding bestaat geen twijfel: de winner wint het kwa kleuren en gobo's van de robo. Het grootste nadeel van de Robo wind ik het ontrbreken van Rainbow op kleuren/gobo wiel, terwijl de winner deze wel heeft....
MB Audio systems
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
6-5-2005 18:03
maarja, de winner is wel duurder...

marijn
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
6-5-2005 18:07
Relatief gezien scheelt het nogal wat tussen die 2.
Als je bekijkt puur in euro's, valt het heel erg mee.
Op zo'n bedrag moet je gewoon een scan uitzoeken die voor je doel het best geschikt is.
Je wilt toch niet een scan die zo uit elkaar dondert?
Een compromis tussen de 2 scans zou overigens wel leuk zijn.
Niet een idee voor JB om de functies van de Dj Robo over te nemen en uit te brengen onder de naam Winner III oid?
Darth Crossfader
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
6-5-2005 19:09
mja, ik speel ong 1 x per maand (drive -inn, discobar) maar de aztek is goedkoper dus...aangezien ik er 4 wil..
en als contorller de sm 1624 van jbsystems

mvg
marijn
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-5-2005 19:35

marijn schreef:

mja, ik speel ong 1 x per maand (drive -inn, discobar) maar de aztek is goedkoper dus...aangezien ik er 4 wil..
en als contorller de sm 1624 van jbsystems

mvg
marijn
Het scheelt uiteindelijk echt bijna niets. Neem lekker de set van 4 x JB-Systems The Winner II.

Het scheelt je welgeteld 163 euro. Dat bedrag, op de 919 of 756 euro, zou ik er bovenop leggen, voor die extra zekerheid, degelijkheid, nauwkeurigheid, etc.

Tunnel-gobo ga je anders echt missen, aparte shutter mis je ECHT niet heel erg, en die dimmer, tja, hij heeft al niet extreem veel lichtopbrengst, moet je natuurlijk niet nog eens gaan dimmen wink ;)
Light Image
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
7-5-2005 13:25
Ja die dimmer is helemaal nutteloos zeker met een jb sm controller want daar kun je geen aparte fade times enx programmeer. Dat er geen shutter op de winner zit vind ik het enigste nadeel.
MB Audio systems
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
7-5-2005 20:07
ik heb de dj robo nou al zoon half jaar en bij mij is er nog nooit wat kapot gegaan (gewoon voorzigtig mee om gaan)
mijn drive in verplaats ik ongeveer zoon 4 keer per week en over de onnouwkeurigheid ben ik het niet mee eens zeer snel en nouwkeurig(vergeleken bij de winner) en over de witte rand langs de gobo het ik ook geen last van het enige waar ik me aan erger is het iritante gezoem van de fan's maar daar ga ik binne kort andere op zetten die stiller zijn
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten

Terug naar forum Reageer (zonder quote)