Forum > Licht

Verdwijnen van pars uit de drive-ins

(72 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 9489
10-4-2005 15:32
Niet regelbare effecten,
dus alleen goedkope effecten;
zoals mushroom, wildscan, moon, derby, flower, enz,
en verder geen basislicht,
is voor drive-in veel onrustig.

Als je daar de hele avond in moet zitten word je gek angry
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-4-2005 15:40

Harmen schreef:

kvm, bedoel je nu robocolourtjes als front??
Nee, achter/boven de tafel.

De daarna genoemde par 36 (door Basement-club) gebruik ik ook maar kan dat nou niet bepaald basis noemen.

Het ligt er ook aan hoe je de lampen gebruikt, bij de band gaat er vrijwel geen licht het publiek in.Op deze manier houd je het meeste "geweld" op het podium. Bij de disco echter wel.

@Tom
Daar wordt je inderdaad knetter van. Scans of MH's die je slechts enkel bewegen is wel enigsinds als basis te gebruiken.

Martin.
kvm entertainment
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 29-8-2024
Berichten: 431
10-4-2005 15:56

Tom schreef:

Niet regelbare effecten,
dus alleen goedkope effecten;
zoals mushroom, wildscan, moon, derby, flower, enz,
en verder geen basislicht,
is voor drive-in veel onrustig.

Als je daar de hele avond in moet zitten word je gek angry
Is wel waar... Ik heb nu ook ng parretjes mee, maar denk toch, eens dat ik groter zal beginnen, mss parren te laten, en beginnen werken met washes...
Fun is serious business!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
10-4-2005 16:07

Viero schreef:

Tom schreef:

Niet regelbare effecten,
dus alleen goedkope effecten;
zoals mushroom, wildscan, moon, derby, flower, enz,
en verder geen basislicht,
is voor drive-in veel onrustig.

Als je daar de hele avond in moet zitten word je gek angry
Is wel waar... Ik heb nu ook ng parretjes mee, maar denk toch, eens dat ik groter zal beginnen, mss parren te laten, en beginnen werken met washes...
wat denk je dat het gaat schelen met de opbouwtijd? en de belasting van je truss? een T-4'tje met een paar parren, heb je zo in je truss hangen, en weegt net 10 kilo.
4 behoorlijke washes wegen al gauw rond de 50 kilo, en hang je dus niet zo makkelijk in je truss. (en nemen dan ook nog eens een stuk meer ruimte in)
Music is what feelings sound like...
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 29-8-2024
Berichten: 431
10-4-2005 17:48

RonnieB schreef:

Viero schreef:

Tom schreef:

Niet regelbare effecten,
dus alleen goedkope effecten;
zoals mushroom, wildscan, moon, derby, flower, enz,
en verder geen basislicht,
is voor drive-in veel onrustig.

Als je daar de hele avond in moet zitten word je gek angry
Is wel waar... Ik heb nu ook ng parretjes mee, maar denk toch, eens dat ik groter zal beginnen, mss parren te laten, en beginnen werken met washes...
wat denk je dat het gaat schelen met de opbouwtijd? en de belasting van je truss? een T-4'tje met een paar parren, heb je zo in je truss hangen, en weegt net 10 kilo.
4 behoorlijke washes wegen al gauw rond de 50 kilo, en hang je dus niet zo makkelijk in je truss. (en nemen dan ook nog eens een stuk meer ruimte in)
ja, maar toch... werk liever met washes dan met pars eerlijk gezegd. gisteren een feest mee gedaan, en is wel aangenaam hoor. twee op het uiteinde en twee in het midden, werkt goed hoor...
Fun is serious business!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-4-2005 17:57
een eventuele langere opbouwtijd, washlights, truss o.i.d. is doorberekend in je prijs.

Tevens geeft het je drive-in een "eigen" uitstraling.

Martin.
kvm entertainment
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
10-4-2005 18:13
ja nu je het er bij zet zelf wil ik voor de rockparty bij ons op school ook inteligent licht gebruiken maar parren wil ik ook gebruiken maar een deel gaat dan voor de decorstukken voor de sfeer

en zelf ben ik ook aan het sparen voor slimlicht en de paren komen dan later
maar ja iedereen heeft zo z`n eigen manier van doen (toch)???
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 29-8-2024
Berichten: 431
10-4-2005 18:49

LJ-Dydo schreef:

ja nu je het er bij zet zelf wil ik voor de rockparty bij ons op school ook inteligent licht gebruiken maar parren wil ik ook gebruiken maar een deel gaat dan voor de decorstukken voor de sfeer

en zelf ben ik ook aan het sparen voor slimlicht en de paren komen dan later
maar ja iedereen heeft zo z`n eigen manier van doen (toch)???
nja, is ook wel waar happy :)
Fun is serious business!
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
10-4-2005 23:07
Wij gebruiken op veel locaties alleen robocolour pro 400(msd). Omdat ze weinig stroom vreten. Je met bundels leuke dieptes in je show kan geven. Je een strake show hebt mooie bundels en desgewensd velle strakke kleuren. En de feestende meute er niks van merkt. Ook een combo van par/color is erg mooi omdat je met de toch wat hogere kleur tempratuur mooi door gedimd halogeen kan prikken. Meestal wel een vereiste is een rookmachine of nog liever een cracker. Zodat je de bundels ook mooi zichtbaar krijgt.
Pearl 2000 in da house!!
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
11-4-2005 09:05
Ik denk dat de parren pas gaan verdwijnen als er color changers op de markt komen met een soort van MFL idee die ongeveer de zelfde bungels geven als een par. Dan zou het voor mij ook wel intressant zijn om te gaan denken om over te stappen naar een color changer set.

Verder denk ik dat basis verlichting wel zou blijven. en de parren ook ze zijn sinds jaar en dag altijd gebruikt dus waarom zouden ze ineens verdwijnen van de markt.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)