Forum > Off-Zone

biertjehhh??? tijdens het draaien...

(348 reacties. Pagina 35 van 35)
Moderator(s): Dré
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
3-4-2005 15:03

Sgrovert schreef:

De moraal: Is een goede bodem wel zo goed?
Dat is het moraal niet, de 3de was wel zo slim om een laagje te leggen maar zo dom om dubbel zo veel te drinken dan is de vraag wie is nu de domste...als je een laagje legt en dan 2X zoveel drinkt heeft dat ook geen zin, duh!

Sgrovert]Een goede bodem lijkt leuk als je zuipt, maar pas op want ALLE alcohol die in je maag komt, komt uiteindelijk ook in je bloed.

klopt maar het is de snelheid en hoeveelheid waarmee het in je bloed komt die belangrijk is!
Wie gaat er meest last hebben van zijn longen iemand die jaren sigaretten met filter rookt of diegene die sigaretten zonder filter rookt.
Maw het eten en die olie is de filter....

Sgrovert schreef:

Het verschil tussen een lege maag, en een volle is dat bij een lege maag alle alcohol snel doorgelaten word, en je meteen voelt hoeveel je op hebt. Is je maag vol, dan komt alles met vertraging door. Hierdoor word je zo veel zatter.
onzin, je word niet zatter
Wat is het best 2l in 1keer in het bloed of 2l gespreid over paar uur
(je eet iets met olie: alcochol zal er uren over doen om volledig in je bloed te trekken want het vermengd met het eten en wordt nog eens sterk tegen gehouden door dat olie laagje op je maag.)
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
3-4-2005 15:16

JohanK schreef:

Het ligt er ook aan wat voor DJ je bent natuurlijk.. Als feest-DJ drink je veel sneller dan een trance/techno-DJ! Sterker nog, ik draai van alles en nog wat (feest, 70s 80s 90s dance) en als ik niks drink is het een stuk minder gezellig!!
dan vind jij het een stuk minder gezellig, maar vind het publiek dat dan ook?
 
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
3-4-2005 15:18
Lijkt me dat het er vanaf hangt he... Meestal wordt je van alcohol wat losser, en kun je je misschien daardoor beter in een feeststemming inleven net zoals je publiek.
Waar zit de cut op dit apparaat?
JohanKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 17-4-2005
Berichten: 8
3-4-2005 16:20

dj fleur schreef:

JohanK schreef:

Het ligt er ook aan wat voor DJ je bent natuurlijk.. Als feest-DJ drink je veel sneller dan een trance/techno-DJ! Sterker nog, ik draai van alles en nog wat (feest, 70s 80s 90s dance) en als ik niks drink is het een stuk minder gezellig!!
dan vind jij het een stuk minder gezellig, maar vind het publiek dat dan ook?
Als ik wat drinken tijdens het draaien kom ik beter los, ga beter draaien en zoals Victor Junior al zei.. ik kan me meer inleven in het publiek. Die hebben tenslotte (gemiddeld) nog veel meer drank op!!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
3-4-2005 17:54

DJ.T schreef:

De meeste alcohol wordt in de mond al opgenomen in het bloed..
Er wordt in de mond en slokdarm slechts 5% van de totale hoeveelheid opgenomen. Het meeste neem je op in de dunne darm.

krisadam schreef:

Sgrovert schreef:

De moraal: Is een goede bodem wel zo goed?
Dat is het moraal niet, de 3de was wel zo slim om een laagje te leggen maar zo dom om dubbel zo veel te drinken dan is de vraag wie is nu de domste...als je een laagje legt en dan 2X zoveel drinkt heeft dat ook geen zin, duh!
En waarom leggen mensen een laagje?
Juist ja dan kunnen ze meer drinken zonder zat te worden ;)

Sgrovert]Een goede bodem lijkt leuk als je zuipt, maar pas op want ALLE alcohol die in je maag komt, komt uiteindelijk ook in je bloed.

klopt maar het is de snelheid en hoeveelheid waarmee het in je bloed komt die belangrijk is!
Snelheid in hoeveel die in je bloed komen zijn niet het belangrijkste. Het belangrijkste is de hoeveelheid alcohol die in je bloed is. Deze heeft namelijk invloed op je functioneren. Daarom word bei alcohol-controles ook gemeten hoeveel alcohol er in je adem zit. Dit komt namelijk ook overeen met de hoeveelheid in je bloed. En niet hoe snel er hoeveel in je bloed gekomen is.
En het probleem van een goede bodem is dus dat als mensen beginnen te voelen van: "ik heb genoeg gedronken" er nog een flinke sloot alcohol in hun maag zit die opgenomen gaat worden. En helaas breekt de lever de alcohol niet zo snel af als dat je hme drinkt. Hierdoor word door je bodem het alcoholpercentage in je bloed veel hoger dan je zou willen.

Sgrovert schreef:

Het verschil tussen een lege maag, en een volle is dat bij een lege maag alle alcohol snel doorgelaten word, en je meteen voelt hoeveel je op hebt. Is je maag vol, dan komt alles met vertraging door. Hierdoor word je zo veel zatter.
onzin, je word niet zatter
Wat is het best 2l in 1keer in het bloed of 2l gespreid over paar uur
(je eet iets met olie: alcochol zal er uren over doen om volledig in je bloed te trekken want het vermengd met het eten en wordt nog eens sterk tegen gehouden door dat olie laagje op je maag.)
Gespreid over een paar uren is beter, daar zijn we het over eens, omdat je lever dan ondertussen al een beetje kan afbreken. Maar door je bodem ga je meer drinken dan je aankan.

Btw. 2 liter alcohol in je bloed is wel een beetje heel erg dodelijk. sneaky :V
Lost in Music
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
3-4-2005 18:40

Sgrovert schreef:

DJ.T schreef:

De meeste alcohol wordt in de mond al opgenomen in het bloed..
Er wordt in de mond en slokdarm slechts 5% van de totale hoeveelheid opgenomen. Het meeste neem je op in de dunne darm.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit zo'n 63-67% was, ik zal kijken of ik het nog terug kan vinden.

Enne: 2L alcohol of 2L Bier?
Ik denk dat er op bier gedoelt wordt.
Klein verschilletje.. laugh :D
Darth Crossfader
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
3-4-2005 19:16

krisadam schreef:

VOOR
-Als je op kroegentocht gaat of je hebt een cantus; nooit met een lege maag naar toe gaan->alcochol trekt snel in bloed (tenzij je voor weinig geld supersnel dronken wilt worden)
-olie doet wonderen! Pitta bvb heeft me al vele malen zijn dienst bewezen. Dit komt omdat de olie een cellulair vliesje vormt op de maag zodat de alcochol minder snel in het bloed kan infiltreren. Dat een biologieles ooit nog handig kon zijn razz :p
Ik denk dat we wat naast elkaar praten; heb het over cantus en kroegentocht... op een cantus ben je verplicht om te drinken dus is een laagje handig...
verder zeg ik duidelijk dat het over zelfde hoeveelheid blijft gaan... als je meer gaat drinken omdat je dronken wilt geraken kun je idd beter gn laagje doen.
ik spreek natuurlijk ook uit persoonlijke ervaring en die pitta blijft het prima bij me doen...nog nooit daarmee moeten overgeven of een kater gehad.

over die snelheid: bedoel daarmee dat als je gegeten hebt dat pintje van 4uur geleden al wat verwerkt kan zijn door de lever zoals je ook zei
als je niet gegeten hebt en je drinkt kort na mekaar kan de lever dat niet op tijd verwerken

en ja 2l alcochol zou wel wat overkill zijn laugh :D
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-4-2005 20:06
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 3-4-2005 21:56

JohanK schreef:

Als ik wat drinken tijdens het draaien kom ik beter los, ga beter draaien
Ik ken een hoop (helaas te veel) dj's die vooral zelf vinden dat ze beter draaien zodra ze wat gedronken hebben, maar waarbij het publiek er totaal anders over denkt, wat de dj in kwestie dan natuurlijk niet meer doorheeft, want die heeft net zijn onzekerheid weggezopen en heeft het vanaf dat moment heerlijk met zichzelf getroffen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat dit voor iedere dj geldt trouwens. Ik kan soms broodnuchter ook wel moeite hebben met straalbezopen publiek. Paar biertjes erin en ik kan weer meelachen.

Ik denk dat alcohol in combinatie met kwalitatief goed dj-werk de nodige ervaring vereist, en zelfs dan lang niet altijd een ideale situatie is.
JohanKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 17-4-2005
Berichten: 8
3-4-2005 21:07
Je hebt helemaal gelijk Sylvia.. Toen ik begon met draaien was ik altijd nuchter, als iemand aankwam met 1 biertje weigerde ik 'm al! Nu ik 2 jaar in dezelfde kroeg draai wordt het over het algemeen gezelliger als ik wat drank op heb.. Maar: Ik ben niet bezopen! Ik heb wel s samen met iemand gedraaid op een feest die dronken was, zooo irritant, hij stond meer door de mic te lullen dan dat er muziek te horen was angry

Terug naar forum Reageer (zonder quote)