Forum > Geluid

Tascam CD-302 CD-R's

(46 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
PBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2005
Laatste: 8-5-2008
Berichten: 2
30-3-2005 16:26
Weet iemand hoe de software-versie na te gaan is? Want ik heb last van haperingen bij bepaalde (wat oudere) cd-r's, terwijl deze prima op een cmx-3000, gemini cdj-10 werken. Het is ook steeds bij hetzelfde punt, dus waarschijnlijk kunnen ze niet goed gelezen worden...

Wat mij trouwens ook nog opviel, ik weet niet of meerdere mensen daar last van hebben, maar als ik het tempo van een nummer (dus niet pitch) verhoog, ik start het nummer, en verlaag daarna het tempo weer terwijl de cd draait, er dan een duidelijke vertraging in het lage frequentiebereik te horen is? Je hoort dan zeg maar hetzelfde als een mix die net niet helemaal in elkaar zit, erg vervelend.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
30-3-2005 16:27
Master Tempo (time stretching) heeft nu eenmaal z'n beperkingen.

Als je speler steeds problemen heeft bij hetzelfde punt op een CD dan is de kans (logisch) erg groot dat het probleem in de CD in kwestie zit (...).

Dat diezelfde CD het in een andere speler wel goed doet is, zoals wel vaker gezegd, een drogreden en absoluut geen "dus hij zou het ook in xxx moeten doen" garantie.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2005
Laatste: 8-5-2008
Berichten: 2
30-3-2005 16:36
Misschien was ik niet helemaal duidelijk dan, want dat achterlopen van de beat gebeurt juist van bijvoorbeeld +8.00% naar 0.00%, dus in neutraalstand hoor je het juist. Daarom lijkt mij het eerder een softwarematige fout, alsof de speler vergeet de timescretching weer terug te zetten.

En ik had het verhaal over de verschillen tussen cd en cd-r wel gelezen, dat snap ik ook wel, maar als ik al jarenlang met dezelfde cd-r in verschillende spelers geen problemen heb, dan verwacht ik dat bij tascam ook niet. Anders heb ik er weinig aan, vandaar dat ik me na het lezen van dit topic afvroeg of de softwareversie enig verschil kan maken.
ZenimationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2003
Laatste: 12-4-2005
Berichten: 9
31-3-2005 10:10

Dré schreef:

Problemen met CD-R's zijn absoluut niet groter geworden dan vroeger. Wat WEL een stuk minder is geworden is de bereidheid van de gene die de CD-R's maakt zich te verdiepen in hoe hij een zo goed mogelijk resultaat kan branden...
Zet burnproof in ieder geval uit, probeer zoveel mogelijk verschillende merken CD-R discs op verschillende brandsnelheden EN test ze in zo veel mogelijk verschillende spelers.
....
Wil je niet voor verrassingen komen te staan? Doe er dan alles aan om zo goed mogelijke CD-R discjes te maken.
Goed. Ik HEB veel verschillende cd-r geprobeerd (waaronder dus TDKs en Taiyo Yudens), gebrand met verschillende branders en brandprogramma's, diverse brandsnelheden geprobeerd enzovoorts. Helaas geven ALLE recent gebrande cdr-s na verloop van tijd problemen. Een cd-r van jaren geleden geeft dit probleem niet, iets dat anderen blijkbaar ook hebben geconstateerd.
Ik ben dus erg hard mijn best aan het doen om me in die cd-rs te verdiepen, en hoop dat iemand bij wie recent gebrande cdr-s wel werken in de Tascam cd-302 kan vertellen welke cds/brander brandsnelheid hij gebruikt (MUTSKE ??).

Master Tempo gebruik ik vrijwel niet. Ik vind het geluid sowieso hard achteruitgaan bij het gebruik van mastertempo of pitch control. Ik heb geen ervaring met andere spelers, maar bij de Tascam klint het al snel lelijk. Bij terugpitchen naar de 'ware' pitch/tempo verhouding duurt het ook nog een aantal seconden voordat dit lelijke geluid verdwijnt. Als dit lijkt op waar PB last van heeft dan ligt het niet aan de softwareversie (want ik heb de nieuwe versie).
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
31-3-2005 10:27
MutZ is een heel simpele ziel en koopt wat er voor zijn neus staat.
MutZ is geen merk-rakker als het werkt is het goed.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de drukte weinig tijd heb om te draaien of te branden. Branden deed ik sowiezo ook niet zo vaak. Ik heb een laptop met interne brander en als ik brand doe ik dat met lage snelheid. Overige instellingen intereseren me geen kont, want zoals ik al zei, het werkt. Ik heb wat cheap-ass cd's van bijvoorbeeld aldi gekregen van opa en oma (WAt zijn ze lief he?). Die werken prima. Heb dus ook wat philips, werkt ook prima.

Hij staat hier, mag getest worden, je doet maar
niet nodig
ThosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 18-9-2008
Berichten: 7
18-4-2005 13:50
Nou ben ik al een tijdje aan het balen van de kuren die mijn 302 heeft en kwam ik dit topic tegen. En hoe bekend komen sommige dingen mij voor. De linker cd speler pakt bij mij na ong. een half uur spelen geen enkele cdr meer. De rechter heeft nergens last van. En inderdaad begint hij ook ratelende geluiden te maken. Doe je er dan een orginele cd in dan pakt hij die gewoon. Ik ben dus van plan om een keer contact op te zoeken met iemand die dit probleem misschien moet kunnen verhelpen. Zo werkt het namelijk echt niet.

En dat probleem moet gewoon verholpen kunnen worden aangezien de rechter nergens last van heeft.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
18-4-2005 22:06
mail tascam benelux gewoon of bel ze.
Nogmaals mijn ervaringen zijn heel positief!
Ooit eens had ik hier een topic over een bepaalde cd en dvd van Tascam DJ-die werd in usa en canada uitgegeven maar niet hier.
Uiteindelijk heb ik Tascam gemaild en binnen 1 week hebben ze het gekopieerd voor me en kosteloos opgestuurd.
Een maatje had eens problemen met een 302-hop opsturen en binnen drie weken terug-geen vragen mbt bon/garantie etc etc-gewoon in orde gemaakt.
Ik weet niet of dat nog steeds zo is maar als jullie nou s de koppen bij elkaar steken en gezamelijk kontakt opnemen sneaky :V

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)