Forum > Algemeen Forum

MP3 DJ's

(67 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
28-3-2005 22:50
@Hajo gelijkaardige simpele interface vindt je ook bij traktor dj...
@topic: ik gebruik al 2jaar traktor dj en sinds kort heb ik er nu een redelijk goedkope gemini ps626i (110EUR) aangehangen. In traktor heb je namelijk de functie om met een externe mixer te werken.
Hoe gaat het in zijn werk dan bij mij:
Je kan via het programma kx drivers(gratis te downloaden)je achterste kanalen van je surroundkaart(gn 2de kaart nodig) splitten, daarin steek je dan je 2kabels van je mixer(kanaal 1 en 2) en dan vertrekt er nog een dap verloopkabel van je mixer naar een versterker met boxen of zoals bij mij gewoon een stereoketen...

Al bij al dus zeer voordelig voor de home dj buiten een koptelefoon,stereo en extern mixertje heb je al die dure cd-spelers, TT's, platen en dure apperatuur niet nodig! Ook heb je direct heel wat muziek bij de hand en met traktor heb je voor de liefhebbers heel wat coole functies die je zelden op gewone mixpanelen terugvindt (bpm counters die werken, syncen, loops, effects, etc)
Het is denk ik wel meer een surplus voor de mobile-dj, zou niet durven een gig te doen enkel met de laptob,vastlopende pc's etc. maar voor feestjes gaat dit prima!!!
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-3-2005 23:15
shocked 8O En voor deze uitermate interessante info kicken we een topic van bijna 2 jaar oud?

Bovendien lees je eigen tekst nog eens,
Het is denk ik wel meer een surplus voor de mobile-dj, zou niet durven een gig te doen enkel met de laptob,vastlopende pc's etc. maar voor feestjes gaat dit prima!!!
Totaal niet geschikt dus sneaky :V
dure apperatuur niet nodig!
Juist een fatsoenlijk werkend pc systeem met mp3 sofware kost geld, zelfs meer dan 2 deftige cd spelers.

Martin.
kvm entertainment
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
28-3-2005 23:44

kvm schreef:

Juist een fatsoenlijk werkend pc systeem met mp3 sofware kost geld, zelfs meer dan 2 deftige cd spelers.
Een pc heb je meestal zowiezo al, dan is het stukken goedkoper. Ik beschik zelf ook over een pc, met 5 geluidskaarten en BPM Studio. Dit alles draait als een tierelier.

Ik ga waarschijnlijk ook overstappen op PCDJ, gewoonweg omdat de controller van BPM Studio mij ook veel te duur is. Eerst moet er een laptop komen, dus de controller moet nog eventjes wachten ... sad :(
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
29-3-2005 03:10

kvm schreef:

shocked 8O En voor deze uitermate interessante info kicken we een topic van bijna 2 jaar oud?
Hé het is nooit te laat om een topic nieuw leven in te blazen sneaky :V
ok kwam er toevallig op via zoekftie,was gewoon hulpvaardig om mijn ervaring te posten, niet gezien dat dit topic overdatum was wink ;)
Bovendien lees je eigen tekst nog eens,

Het is denk ik wel meer een surplus voor de mobile-dj, zou niet durven een gig te doen enkel met de laptob,vastlopende pc's etc. maar voor feestjes gaat dit prima!!!
Totaal niet geschikt dus sneaky :V
je begrijpt me verkeerd, ik ken mensen die echt op een fuif(700man) puur met laptob en mengpaneel werken... ik DENK persoonlijk dat dit nogal riskant is...pc's kunnen vastlopen duh...sta je daar dan voor 1000 man momentje ff pc heropstarten
Zelf draai ik wel met pc en mixer op feestjes(dit zijn dus kleine evenementen) hier op fuifzaaltje van studentenclub, verjaardagfeestjes, onder vrienden etc.
Lees ik net dat Dj Hell het ook gebruikt en er zijn laatste cd volledig heeft mee gemixet djhell interview
dure apperatuur niet nodig!

Juist een fatsoenlijk werkend pc systeem met mp3 sofware kost geld, zelfs meer dan 2 deftige cd spelers.

Martin.
nee gn dure apperatuur nodig... 21e eeuw... ik veronderstel dat degene die digitaal wilt gaan draaien wel logischerwijs over een pc zal beschikken en ook de prijs die je voor de software betaald is nog altijd veel kleiner( dan de aanschaf van en 2cd spelers en een mixer die al hetzelfde kunnen qua functies of het softwareprogramma zelf...
te downen limited version kost ie 39EUR en de uitgebreide versie kost 199eur
als je een 2-cd spelers en een mixer met dezelfde functies kan vinden voor minder dan die prijs, mail me dan ff
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-3-2005 10:11

krisadam schreef:

je begrijpt me verkeerd, ik ken mensen die echt op een fuif(700man) puur met laptob en mengpaneel werken... ik DENK persoonlijk dat dit nogal riskant is...pc's kunnen vastlopen duh...sta je daar dan voor 1000 man momentje ff pc heropstarten
Nope, ik begrijp je niet verkeerd.
Werken met een laptop geeft geen problemen.
Het is vaak juist de manier waarop je het doet.
Vandaar ook mijn reactie dat een goed systeem geld kost.
nee gn dure apperatuur nodig... 21e eeuw... ik veronderstel dat degene die digitaal wilt gaan draaien wel logischerwijs over een pc zal beschikken en ook de prijs die je voor de software betaald is nog altijd veel kleiner( dan de aanschaf van en 2cd spelers en een mixer die al hetzelfde kunnen qua functies of het softwareprogramma zelf...
Hobby bob oplossingen, natuurlijk ga je mixen met een normaal mengpaneel. En ja iedereen heeft een pc waarmee hij of zij internet en staat vol met allerlei shit en laat daar ook nog een DJ programma op draaien. Dat is vragen om moeilijkheden.

Dan zou ik nog liever met 2 Hifi cd spelers draaien.

Nogmaals zoek je een systeem zonder vastlopers, neem dan een pc geschikt voor heavy use gebruik en koop een degelijke (!)geluidskaart met fatsoenlijke software.
Een dergelijk systeem kost geld, vergelijkbaar met pro cd spelers.
De prijs zit hem niet zozeer in de software maar in de hardware.

Zelf draai ik nu 5 jaar met dergelijke systemen en tot op heden probleemloos.

Het geplaatste DJHell verhaal zegt mij totaal niets, het programma waar ik mee begonnen ben gebruikte Ice T en was er zeer over te spreken. vergeet dan ook niet dat er een stukje commercie bij komt kijken wink ;)

Wat te denken van Bon Jovi met Nady wireless?
....all for te money...

Martin.
kvm entertainment
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
29-3-2005 15:56
hehe ja tuurlijk is dat commercie zover was ik ook wel...
En over puur laptop of niet,je moet altijd met mogelijke problemen rekening houden... het is maar een mening, maar als je al 5jaar dit doet prima!
Je hebt wel gelijk dat als je echt professioneel met laptop wilt draaien je vanzelfsprekend best een nieuwe krachtige brol vrije laptop met goeie geluidskaart koopt. Mag ik es vragen van welke site je legaal je mp3's downet?
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-3-2005 16:15

krisadam schreef:

Je hebt wel gelijk dat als je echt professioneel met laptop wilt draaien je vanzelfsprekend best een nieuwe krachtige brol vrije laptop met goeie geluidskaart koopt. Mag ik es vragen van welke site je legaal je mp3's downet?
Weer een misverstand, het heeft niets met de kracht van je laptop te maken, maar juist de extra koeling is erg belangrijk.(denk daarbij ook aan stoffilters)
Voor laptops heeft men een plaat met 3 ventilatoren die je onder je laptop plaatst.

Bepaalde programma's werken prima op een 500mhz 256mb geheugen. (het is juist de shit die meedraait die de problemen veroorzaken) Zorg dus bij het opstarten, mp3 software only!

Ik download geen mp3's ik koop cd's en zet die zelf om naar mp3.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
29-3-2005 16:49
hoevaak koop je een nieuwe laptop? shut up :X En wat doe je dan met je oude, (hou me aanbevolen als ik neit schrik van zo'n prijs)
I'll take you to the KoffieShop...
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
29-3-2005 16:57
Eens per jaar een nieuwe laptop voor mij,
maar ja zit zelf in de IT business

Mocht je er 1 kopen dan raad ik je toshiba Tecra aan, welke serie dan ook.
als er 1 type laptop geschikt is voor lang en zwaar werk is het deze. Met een externe geluidkaart werkt dit monster helemaal perfect. Vastlopen? Niet of nauwelijks last van zelfs bij zeer zware programmeer werkzaamheden geeft deze serie geen krimp.
Bouw hem in in een zelfgemaakte case, extra TFTtje erop met een trackball en je bent helemaal klaar. wel aan de binnenkant van je case wat extra ventilatoren plaatsen en net zoals martin al zei juist daar bij de harde schijf heb je er 1 nodig.

geniet van je dag

MutZ
niet nodig
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
29-3-2005 17:16
en hoeveel kost zo'n lief schatje? waarschijnlijk meer dan 2 cd-spelers!
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)