Forum > Geluid

Tascam CD-302 CD-R's

(46 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
ZenimationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2003
Laatste: 12-4-2005
Berichten: 9
24-3-2005 16:32
Bedankt voor de tip Fredje, ik zal Tascam eens een mail sturen, ik twijfel er alleen wel aan of zij het zullen kunnen fiksen. Ik heb wel de nieuwe software, dus daar ligt het niet aan.
Waar ik nu heel benieuwd naar ben is welke cd's, brander en brandsnelheid jij gebruikt, en eventueel de anderen (meneer Beginnend) die probleemloos cdr's spelen. Dan kan ik eens kijken of ik daar iets mee kan.

Alvast bedankt!

PS. DJ Tim, zoals al (2keer) gezegd: ik HEB Taiyo Yudens, topmerk cdrs en dat helpt nulkommanul. Ook TDK geprobeerd, maakt ook niks uit.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-3-2005 16:37
Mijn nederige excuses wink ;) Dan heb ik er 2x overheen gelezen. Mijn post was overigens niet helemaal zinloos, had een e-mailtje van iemand gekregen die vroeg waar ik die mam-e mitsui cd's vandaan heb gehaald dus heb ik tenminste toch (in)direct iemand geholpen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
24-3-2005 16:50
sorry sorry,

heb dit topic al wel een tijdje gevolgd maar nooit gereageerd. ashamed :$
Ik heb de tascams, ben meer dan tevreden en wil nooit meer iets anders!
Ik heb net een test gedaan met een oude philips cdr. Deze is van 1996, volgens mij. Wat denk je? Hij leest hem zonder problemen. Ook na lang gebruik, geen probleem. Ik heb er later nog een multisessie erin gedaan met data op track 1, toen moest ie effe denken.
Maar ook na lange periode achter elkaar draaien heb ik nog steeds geen problemen.

Als je in de buurt van Groningen bent/woont, kom dan eens langs en kijken we waar het aan ligt. Misschien dat bij het verwisselen van de consoles hij plotseling wel werkt ofzo. Wie zal't zeggen.

In iedergeval ben ik meer dan tevreden
niet nodig
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 430
24-3-2005 17:54

DJ Tim schreef:

Mijn nederige excuses wink ;) Dan heb ik er 2x overheen gelezen. Mijn post was overigens niet helemaal zinloos, had een e-mailtje van iemand gekregen die vroeg waar ik die mam-e mitsui cd's vandaan heb gehaald dus heb ik tenminste toch (in)direct iemand geholpen.
Dat was ik, dank voor het antwoord happy :)
The return of the BoomBap
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
24-3-2005 18:30
1 x bewerkt. Laatst door Powerbeat op 25-3-2005 13:19
Iemand bezwaar ertegen dat adres op het forum te posten of verkoopt Dré ook zoiets?
En anders als er wel bezwaar is een mailtje? ben op zoek naar goeie cd-r's en als er veel verschil inzit wil ik ze wel eens proberen.
I'll take you to the KoffieShop...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-3-2005 10:57
Graag gedaan Jelmer, hoop dat ze je bevallen wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ZenimationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2003
Laatste: 12-4-2005
Berichten: 9
28-3-2005 13:13

mutz schreef:

Ik heb net een test gedaan met een oude philips cdr. Deze is van 1996, volgens mij. Wat denk je? Hij leest hem zonder problemen. Ook na lang gebruik, geen probleem. Ik heb er later nog een multisessie erin gedaan met data op track 1, toen moest ie effe denken.
Maar ook na lange periode achter elkaar draaien heb ik nog steeds geen problemen.

Als je in de buurt van Groningen bent/woont, kom dan eens langs en kijken we waar het aan ligt. Misschien dat bij het verwisselen van de consoles hij plotseling wel werkt ofzo. Wie zal't zeggen.
Bedankt Mutz, Ik vind de Tascam cd302 ook heerlijk om mee te werken, behalve dan dat cd-r probleem.

Groningen is voor mij wel erg ver (Wageningen), maar controllers omwisselen is sowieso wel een goed idee. Dan zet ik de linker eens aan de rechter (probleem is bij mij erger aan de rechterkant)...

Goed dat je meldt dat die oude cd-r wel werkt..... ik heb inderdaad ook nog wat oude cd-rs die ook na lang spelen nog werken. En die Floris die het topic is begonnen had het er ook al over....
Komen we op de vraag: Wat is er de laatste jaren anders geworden aan cd-rs Of wellicht zijn de branders in de loop der tijd veranderd???

Wat voor mij alleen nog niet duidelijk is: heb jij nou ook hetzelfde probleem met cd-rs? Je hebt tenslotte een test gedaan... En heb je 'nieuwe' cdr-s die probleemloos spelen?

Ben benieuwd naar je reactie.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
29-3-2005 20:39
Problemen met CD-R's zijn absoluut niet groter geworden dan vroeger. Wat WEL een stuk minder is geworden is de bereidheid van de gene die de CD-R's maakt zich te verdiepen in hoe hij een zo goed mogelijk resultaat kan branden...

Zet burnproof in ieder geval uit, probeer zoveel mogelijk verschillende merken CD-R discs op verschillende brandsnelheden EN test ze in zo veel mogelijk verschillende spelers.

Natuurlijk kun je ook zeggen "maar die speler doet het wel goed met mijn CD-R discs". Prima! Neem die speler dan ALTIJD mee, waar je ook komt te draaien. Mocht de eigenaar van die discotheek tegen je zeggen dat hij niet zit te wachten dat je z'n halve DJ booth gaat slopen... Leg hem dan gewoon uit dat hij niet moet zeuren (hardstikke handig... Ben je een uurtje later weer lekker thuis op de bank zodat je die CD-speler waar je discs het wel in doe weer lekker kunt vertroetelen ;-)..

Bovenstaande klinkt als een rant en is het ook MAAR de achterliggende boodschap is: Wil je niet voor verrassingen komen te staan? Doe er dan alles aan om zo goed mogelijke CD-R discjes te maken.

Of koop gewoon alles op CD!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
29-3-2005 22:11
Kan iemand mij het adres van de cd's met de beste kwaliteit (en voor de laagste prijs a.u.b. ) geven. En is dit dan Tayo Yuden/Mam E-mitsui?
I'll take you to the KoffieShop...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
29-3-2005 23:29
Ook die keuze is afhankelijk van andere factoren (zoals bijvoorbeeld je brander).

Mitsui CD-R discs
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)