Forum > Geluid

cd spelers of draaitafels

(170 reacties. Pagina 17 van 18)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 13473
9-6-2004 19:09

Magik77 schreef:

niet draaien, maar opbergen. Platen slijten door het draaien, maar kunnen volgens mij wel lange tijd worden opgeborgen zonder dat ze slijten. Hoe zit dat met cd's, zijn die onbeperkt houdbaar?
Normale CD's wel, CR-R discs alleen volgens de marketing. In het echie (en da's toch waar wij allemaal leven) is het bij sommige CD-R discs na een paar JAAR al gebeurd. Niks geen 100 jaar of 100.000.000 jaar, een paar jaar. Mijn Maxell CD-R discs van een jaar of 5 geleden zijn amper af te spelen (en zien NOOIT het daglicht!!!). Mijn Mitsui's (die soms gewoon in de zon gelegen hebben) doen het echter nog gewoon prima. Dus ja, het loont om je hier in te verdiepen!

Daarom stelde ik laatst al voor hier maar eens iets over op te schrijven in het forum (maar daar kwam geen reactie op...).

PS: Ging bij mij trouwens NIET om CD-Rot; da's prima op te lossen door je CD's aan de achterkant te beplakken met boeklon (doe ik al JAREN, ook bij gewone CD's). Nee, ging gewoon om degradatie van de absorbtielaag!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
9-6-2004 21:32

Dré schreef:

Dus ja, het loont om je hier in te verdiepen!

Daarom stelde ik laatst al voor hier maar eens iets over op te schrijven in het forum (maar daar kwam geen reactie op...).
Bij deze een reactie! Ik zelf gebruik ook geen aldi cd's en schrijf ze met snelheid 1x of 2x, maar heel veel mensen (ook mensen die ik ken en draaien) weten dit niet of hebben geen zin zich hierin te verdienen. (Wat natuurlijk een flauwe smoes is, want het gaat puur om de centen: waarom een paar dure cd-r's kopen als je voor 20 euro 50 stuks hebt? sad :( )
Dus van mij mag er wel een goed topic gewijt worden aan cd's recorden, want waarschijnlijk leer ik daar ook van!
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
9-6-2004 23:46
Op gathering of tweakers is er ooit eens iets geschreven over de CD-Rtjes. Leek me wel handig
gathering.tweakers.net/forum/list_messages/606029
Ik kon natuurlijk ook doen of ik deze kennis zelf bezat happy :) , maar zo zijn we niet he laugh :D
Leek me ook wel vrij goed onderbouwd.
Oh en Dré Mitsui bleek in de good list te staan.

mzzl
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJX-TREMEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 19
18-3-2005 20:59
maar,je hebt tegenwoordig van die stootkussentjes die je onder je draaitafel kan zetten,helpt dat niet dan?
And Then There Was Music...
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
18-3-2005 21:05
je bent nieuw op dit forum maar over het algemeen word het niet echt gewaardeerd als je een topic 9 maanden kickt
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
18-3-2005 21:48

Tenkater schreef:

Bij deze een reactie! Ik zelf gebruik ook geen aldi cd's en schrijf ze met snelheid 1x of 2x, maar heel veel mensen (ook mensen die ik ken en draaien) weten dit niet of hebben geen zin zich hierin te verdiepen.
Branden op lage snelheid wil helemaal niet zeggen dat de kwaliteit beter wordt. Het wisselt per cd en hangt ook af van je brander. Ik heb test resultaten gezien waarbij ze dezelfde cd op verschillende snelheden brandden. Dan waren bijvoorbeeld de langzame burns veel slechter dan de snelle.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
18-3-2005 21:58

Frisbee schreef:

Branden op lage snelheid wil helemaal niet zeggen dat de kwaliteit beter wordt. Het wisselt per cd en hangt ook af van je brander. Ik heb test resultaten gezien waarbij ze dezelfde cd op verschillende snelheden brandden. Dan waren bijvoorbeeld de langzame burns veel slechter dan de snelle.
Maar stel: cd X wordt 2 keer op dezelfde brander en zelfde omstandigheden gebrand: 1 keer op snelheid 1x en 1 keer op snelheid - bijvoorbeeld- 12x. Zijn de resultaten van de op snelheid 1x gebrande cd dan niet beter?
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 13473
19-3-2005 10:12
Hangt van de brander af en zul je dus zelf uit moeten zoeken (bijvoorbeeld door de B(L)ER te meten OF door ze te voeren aan de meest nukkige speler die je kent).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
19-3-2005 10:59

Dré schreef:

Hangt van de brander af en zul je dus zelf uit moeten zoeken (bijvoorbeeld door de B(L)ER te meten OF door ze te voeren aan de meest nukkige speler die je kent).
Nou dat van die nukkige speler moet wel lukken daar heb ik er nog wel een van angry laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
19-3-2005 13:30
PS: Ging bij mij trouwens NIET om CD-Rot; da's prima op te lossen door je CD's aan de achterkant te beplakken met boeklon (doe ik al JAREN, ook bij gewone CD's). Nee, ging gewoon om degradatie van de absorbtielaag!
Dré hoe bedoelt u dit? Plak je dan op de kant die beschreven is een soort folie?? Heb er nog nooit van gehoord, maar als dat helpt, ga ik het zeker proberen! happy :)
Where words fail, music speaks :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)