Forum > Geluid

Versterker aan zetten met vermogen open

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-3-2005 13:35
Bekijk het dan ook eens van een andere kant, stel ik als klant huur deze hufter proofset.

Dan wil ik graag van jou op papier hebben dat ik de set niet kan opblazen, hij is immers hufterproof. Geef JIJ deze garantie? Bovendien wat te doen als er een kabeltje achterin het rack tijdens vervoer losgetrild is? Daar kan ik dan niet bijkomen.

Nogmaals uit winkel/verhuur ervaring kan ik vertellen dat een klant alles behalve zuinig is op jou spullen.

Martin.
kvm entertainment
ChrisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 11-7-2017
Berichten: 35
17-3-2005 14:13
@KVM
Ik geef niemand de garantie dat het een hufterproofset is. Dat wil ik ook niet. Het gaat er mij alleen om dat ik een kleine veiligheid inbouw voor mezelf, want jij zegt het zelf al, de klant is niet zuinig met de gehuurde spullen...

En inderdaad als er iets is losgetrild (dat scenario heb ik wel degelijk bekeken) kun je er niet bijkomen, maar dan bellen ze vanzelf op dan en dan geef ik ze toestemming om de kast te openen en dus het zegel te verbreken.

Maar ik ben "blij" dat je dezelfde mening hebt als ik en dat dit topic er niet voor niets is: de klant is meestal niet al te zuinig met de gehuurde goederen...
Licht, Geluid, Tent en Paintball Verhuur!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-3-2005 15:16

Chrisje schreef:

@KVM
Ik geef niemand de garantie dat het een hufterproofset is. Dat wil ik ook niet. Het gaat er mij alleen om dat ik een kleine veiligheid inbouw voor mezelf, want jij zegt het zelf al, de klant is niet zuinig met de gehuurde spullen...
Ja, snap het deels. D.w.z.waarom al deze moeite?
Uitsluitend als kleine veiligheid?
Als veiligheid had ik een tweeter protector (lampje) in de luidsprekerboxen.
Het eerste wat men opblaast is het hoog.
Deze oplossing is veel goedkoper en minder omslachtig.
En inderdaad als er iets is losgetrild (dat scenario heb ik wel degelijk bekeken) kun je er niet bijkomen, maar dan bellen ze vanzelf op dan en dan geef ik ze toestemming om de kast te openen en dus het zegel te verbreken.
Ik weet ik ga uit van een extreem geval, maar alles is mogelijk. Lever je dan ook het benodigde gereedschap erbij? Ik neem aan dat als je de zegel verbreekt een schroevendraaier o.i.d. nodig hebt.
Maar ik ben "blij" dat je dezelfde mening hebt als ik en dat dit topic er niet voor niets is: de klant is meestal niet al te zuinig met de gehuurde goederen...
Ik doel hierbij meer op het betere gooi en smijtwerk.
Een oerdegelijke case vindt ik dan belangrijker.

Ik geef liever iets mee aan een klant die weet wat hij doet, dan aan een klant die zo nodig (meestal eenmalig) iets komt huren. Bijgeleverde a4 tjes zijn dan wel leuk maar worden domweg niet gelezen. Ooit er over nagedacht hoeveel mensen de gebruiksaanwijzing van nieuwe apparatuur doorlezen?

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-3-2005 15:59

kvm schreef:

Voor een "pro" verhuurbedrijf geen probleem die verdienen de centen wel terug. Bovendien zal zo'n verhuurbedrijf regelmatig vernieuwen om o.a. uitval te voorkomen. Vaak gaat na 2 jaar een gedeelte van de apparatuur eruit.
Plus dat een pro-verhuurder vaak een technische dienst heeft om bepaalde euvels zelf te verhelpen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
17-3-2005 16:07
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 17-3-2005 18:05

Klaaske schreef:

[Je geluidsprocessor goed instellen, en daarna op slot. Kan de gebruiker er niks aan veranderen en is het haast onmogelijk om iets te slopen (of het moet gewillig zijn)
Kan ie die niet veranderen, dan trekt hij gewoon de pluggen eruit en verbind ze met elkaar door laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1370
17-3-2005 16:28

Tom schreef:

Kan ie die niet veranderen, dan trekt hij gewoon de pluggen eruit en verbind ze met elkaar door laugh :D
Op dat moment is er gekloot aan de installatie. Mocht er dan iets kapot gaan dan is het voor rekening van de huurder. Zorg dat dat in je contract staat.

Das hetzelfde als een huurauto de gracht in duwen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
17-3-2005 18:05
bewijs het maar eens, als hij de stekkers weer netjes heeft teruggeplugt na gebruik....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1370
17-3-2005 18:09
Als ik er een fatsoenlijke processor tussen heb hangen met wachtwoordbeveiliging, en het set is dan aantoonbaar overbelast of foutief aangestuurd, kan je er donderop tegen zeggen dat er mee gekloot is. Of als een imbiciel oversturen (Goh, mag je in een huurauto geen 200 over de snelweg), of zitten kloten met de kabels (heb de remvloeistof maar even overgegoten in het ruitenwisserreservoir....).

De huurder moet bij mij toch echt zwart op wit tekenen dat hij deze risico's kent en de verantwoordelijkheid neemt.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-3-2005 18:45

Reemski schreef:

De huurder moet bij mij toch echt zwart op wit tekenen dat hij deze risico's kent en de verantwoordelijkheid neemt.
Dan wil ik je veel succes wensen als jij geld van deze huurder wil incasseren.

Huurder betaald vooraf borg en huurprijs.
Bij een defect is hij de borg kwijt, en zie de rest maar te krijgen.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-3-2005 19:22
Ik heb net maar eens een huurcontract van mijn geluidsverhuurder Spot & Speaker opgeduikeld. Vrije vertaling:

- Spullen te laat terug: boete a huurprijs per dag vermeerderd met 25%, plus eventueel het recht van de verhuurder om verdere geleden schade te claimen.
- Spullen beschadigd terug: boete a de huurprijs per dag vermeerderd met 25% voor alle dagen dat de apparatuur niet kan worden verhuurd wegens reparatie of vervanging. De verhuurder kan bovendien volledige schadevergoeding eisen.
- Apparatuur gejat of beschadigd: huurder aansprakelijk. ->
- Huurder is verplicht het gehuurde te verzekeren. (En ik weet dat die verplichte verzekering ook standaard bovenop de huurprijs komt.)
- Huurder krijgt de borg alleen terug als de spullen op tijd en onbeschadigd worden ingeleverd.

Dus stel dat ik als huurder de spullen sloop, dan:
- ben ik mijn borg kwijt
- moet ik betalen voor iedere dag dat de spullen niet verhuurd kunnen worden (huurprijs per dag + 25%)
- wordt het een verzekeringskwestie, en als blijkt dat ik mij niet als een "goed huisvader" heb gedragen ben ik financieel zwaar aan de beurt, want dan stelt de verhuurder mij persoonlijk aansprakelijk voor alle schade.

Of de verhuurder in dat laatste geval naar zijn geld kan fluiten? Ligt er maar net aan wie de langste adem heeft, denk ik.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)