Forum > Geluid

Tascam CD-302 CD-R's

(46 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
FlorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-5-2003
Laatste: 5-5-2003
Berichten: 2
3-5-2003 12:52
Ik heb sinds twee jaar een CD-302.
Met de CD-R's van een tot twee jaar geleden had en heeft hij geen moeite.
Met de huidige (afgelopen jaar) CD-R's wel.

Eerst dacht ik dat het aan de 700MB-ers. Heb daar dus naar gekeken maar de eerste 700MB-ers pakt hij gewoon wel.
Zoals ik al zei pakt hij de jongere CD-R's niet meer, op een enkeling na dan(onafhankelijk van merk of type).

Mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben (gehad) en wat er aan te doen is.
Zou het kunnen zijn dat een software update voldoende is of is de kans groot dat ik er nieuwe loopwerken of iets dergelijks in moet laten zetten.

Thanx,

happy :) Floris happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
3-5-2003 13:14
Probeer eens een ander merk CD-R discs EN kijk eens met een kritisch oog naar je brander. Wellicht is die aan z'n end OF is hij onlangs vervangen door een nieuwe (en is die nieuwe van inferieure kwaliteit). Probeer ook verschillende snelheden met branden.

Wat je namelijk ALTIJD moet onthouden is dat een CD-R disc GEEN gewone CD is (en velen vergeten dat, worden een beetje "onvoorzichtig" met brandsnelheden, keuze van CD-R discs etc. etc. met resultaten als bovenstaand als gevolg).

En misschien moet de speler ook eens schoongemaakt worden?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FlorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-5-2003
Laatste: 5-5-2003
Berichten: 2
5-5-2003 12:58

Dré schreef:

Andere brandsnelheden, CD's etc. had ik al mee gexperimenteerd. Dat hielp soms wel wat maar was meer geluk dan kunde.

Maar idd: hoewel de speler er schoon uitzag aan de binnenkant lag het toch aan het vuil. Stofzuiger mond voorzichtig over de lens heen gezet, zuigkracht langsaam opgevoerd en....... 't werkt. Al blijft ie gewone CD's wel sneller pakken dan CD-R's.

Je hebt inderdaad gelijk, CD-R's zijn geen audio CD's. sad :( sad :(

Thanx,

Floris
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
5-5-2003 13:01
ieeekkkkkkksssss shocked 8O

niet meer doen, klinkt heel eng, de lens uitgestofzuigd, zou ik eerder watte staafje met wat alcohol of iets dergelijks doen
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
5-5-2003 13:19
Jemig, dat vind ik nou ook niet echt een slimme actie, je legt een toetsen bord van een computer toch ook niet in een bak water met schoonmaakmiddel?
En de koppen van de videorecorder ga je toch ook niet stofzuigen?

Groeten, Bob
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
5-5-2003 13:39
Lijkt mij ook niet slim nee. Ooit een cd-speler uit elkaar gehaald? En gezien hoe priel die lens vastzit? met 2 dunne draadjes....
Door internet beperkt
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
5-5-2003 17:38
Inderdaad, trek je er zo uit, is een groot wonder dat hij er nog inzit en helemaal dat hij het nog doet.

Groeten, Bob
ZenimationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2003
Laatste: 12-4-2005
Berichten: 9
16-3-2005 20:18
okay, ik hoop dat er nog iemand kijkt naar zo'n oude topic, maar mijn probleem past hier precies onder, vandaar....

Ik heb ook een Tascam cd 302. Nu geeft hij aan het begin van de avond geen problemen met cd-r's, maar na een tijd wil hij ze niet meer pakken: ratelend geluid, error bericht. Originele cd's no problemo.
Ik heb diverse cdtjes geprobeerd en nu zelfs het TOP(?)merk Taiyo Yuden, dus daar kan t toch niet aan liggen denk ik. Ook met diverse branders gebrand, steeds hetzelfde probleem.

Wat ik nu het gekke vind is het feit dat ie cds eerst wel leest en later niet meer. Als ik m een dagje met rust laat pakt ie ze weer.... maar daar heb je zoals jullie zullen begrijpen erg weinig aan als je ergens staat te draaien sad :( .
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen? Omdat ie zo'n ratelend geluid maakt denk ik (zonder verstand van zaken overigens): loopwerk. Maar ik hoor ook veel over laser schoonmaken etc. Of kan het door de 700 mb grootte liggen..?

Iemand een idee??

bedankt!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-3-2005 13:02
Ik heb wel een idee, de warmte zou parten kunnen spelen. Geen verstand van de inhoud van de speler maar zoals het klinkt lijkt de speler op het moment dat hij warm word de cd-tjes niet meer te pakken. Probeer hem eens wat koeler te houden op de een of andere manier?
M.v.g. Ben
I'll take you to the KoffieShop...
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
17-3-2005 13:15
Het kan idd de warmte zijn. Ik heb ook een tascam cdspeler(wel een ander type) en die kan na een paar uur draaien vrij heet worden, en dan ook problemen geven met het lezen van cd's. Hij pakt ze nog wel, maar wel moeilijker.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)