Forum > Geluid

Versterker aan zetten met vermogen open

(52 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
ChrisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 11-7-2017
Berichten: 35
16-3-2005 14:07
1 x bewerkt. Laatst door Chrisje op 16-3-2005 14:29
Ik wil m'n geluidsetjes hufter- en idiotproof gaan maken. Ik wil m'n aansluitpaneel aan de achterkant inbouwen en de voor kant van de case afsluiten, waar de versterkers, de limiter en de crossover zitten.
Aan de achterkant van de case komen dan alleen het aansluitpaneel en enkele blindplaten.
Nu zit ik met een probleem, wanneer men de powercon insteekt staat er meteen stroom op de versterker die "vol" open staat. Kan dit kwaad? Want anders zal ik toch een andere oplossing moeten gaan verzinnen.

Graag ook denken aan verschillende scenario's:
-Versterkers ingeschakeld, geen luidsprekers aangesloten, geen ingangssignaal
-Versterkers ingeschakeld, geen luidsprekers aangesloten, hard ingangssignaal
-Versterkers ingeschakeld, wel luidsprekers aangesloten, geen ingangssignaal
-Versterkers ingeschakeld, wel luidsprekers aangesloten, zacht ingangsignaal
-Versterkers ingeschakeld, wel luidsprekers aangesloten, hard ingangsignaal

Ik zou graag jullie mening hierover willen horen, voordat ik aan iets begin dat niet werkt of zelfs erger is voor m'n apparatuur
Licht, Geluid, Tent en Paintball Verhuur!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
16-3-2005 14:14
In het slechtste geval is alles al aangesloten, heb je een hard ingangssignaal, en staan je amps aan, en vol open.

In dat geval is diegene die het aansluit toch een lompe mongool.

In de rest van de gevallen zie ik niet echt een probleem. Meestal heb je dan nog geen ingangssignaal, en zitten de aan/uit knoppen van je amps niet op de voorkant. Staan dan meestal uit. Daarnaast is vol open aanzetten vaak geen probleem. Of je moet wel echt een pisbak hebben.
ChrisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 11-7-2017
Berichten: 35
16-3-2005 14:28
@ Reemski, Ik weet ook wel dat je dat niet moet doen, maar vertel dat maar eens tegen een huurder. Die willen zoveel mogelijk geluid voor zo min mogelijk geld en het zal hun een rotzorg zijn of je apparatuur meer of minder te lijden heeft bij het aansluiten.

Owja om op de aan/uit knoppen aan de voorkant van de versterker terug te komen. Deze staan permanent op aan, want de voorkant van de case sluit ik af met een verzegeling. Heeft de huurder deze toch open gemaakt zonder mijn toestemming >>>= zeg maar dag met handje tegen je betaalde borg + alle schade die ontstaan is moet dan vergoed worden
Licht, Geluid, Tent en Paintball Verhuur!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
16-3-2005 14:47
Een nadeel is dat je op deze manier niet meer de versterkers als laatste kan aan- en als eerste kan uitzetten. En da's niet fijn, want je loopt een grote kans op allerlei inschakelploppen.

Bovendien kan je de clipleds niet meer zien als je aan de voorkant alles dichtmaakt, en ventileert de boel waarschijnlijk niet meer zoals het zou moeten.

Al met al zou ik dit niet doen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
16-3-2005 15:26
Beveiligingen zijn ook niet zaligmakend. Als je wilt kan je ook door menig limiter heen duwen.
ChrisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 11-7-2017
Berichten: 35
16-3-2005 18:01
Ik wil het rack ook niet dicht maken met blindplates zoals ik eerder vermelde, maar met ventilatieroosters. Dus de koeling blijft gewaarborgd. Sorry voor de onduidelijkheid. Het was bij wijze van spreken.
Het gaat er vooral om of er iets stuk gaat wanneer ik m'n versterkers op (vol) vermogen open zet. Is dit werkelijk zo, dan begin ik er niet aan. Is dit niet het geval dan ga ik erover denken. Dat ik de clipleds niet zie is niet erg. Die zie ik ook niet als ik wel de voorkant van m'n versterkers in het zicht heb staan. Zo stel ik m'n versterker nameljk af. wink ;) Bescherming van m'n apparatuur wink ;) Dan heeft de klant niet het optimale rendement uit het setje, maar wel zekerheid dat het de hele dag/avond blijft draaien.
En als ze echt een mega set willen met optimaal geluid en 100% rendemnet uit de set, dan mogen ze mij erbij huren als persoonlijk toezicht houder. laugh :D wink ;)
Licht, Geluid, Tent en Paintball Verhuur!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-3-2005 20:02

Chrisje schreef:

Ik wil het rack ook niet dicht maken met blindplates zoals ik eerder vermelde, maar met ventilatieroosters. Dus de koeling blijft gewaarborgd.
Nog erger scenario, klant gooit zijn jas over de case weg koeling. Met ventilatie roosters ervoor belemmer je toch weer x% aanvoer of afvoer luchtstroom. Het ligt er deels aan hoe jij je indeling maakt.

Gewoon versterkers vol open, voorkant bereikbaar.
Tja, en als het moet limiter en aansluitingen op de achterkant van de versterkers onbereikbaar.

Martin.
kvm entertainment
DJ SnufStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2003
Laatste: 14-4-2018
Berichten: 75
16-3-2005 21:10
Ik denk, als je meerdere amps in 1 rack hebt, dat je ook nog wel door de 16 A automaat heen knalt als je ineens de volle spanning op alles zet, want je krijgt dan toch behoorlijke inschakelpieken.
Gaan met die banaan!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
16-3-2005 21:24
Heb je hier al eens aan gedacht:

https://www1.nl.conrad.com/m/3000_3999/3000/3000/3005/300570_RB_00_FB.EPS.jpg

Een 19" 3HE SAFETY PANEL volgens de beschrijving. (Jammer dat ik 'm bij Dré niet kon ontdekken). Deze mik ik ook in m'n effect-cases, voor de x-over, de driverack en eventueel nog iets waar anderen vanaf hebben te blijven.

Nog steeds niet hufter-proof maar toch ga je minder gauw zo'n plaat eraf schroeven om wat instellingen te verkutten. Die plaat valt natuurlijk wél te verzegelen wink ;)
Vergeet niet te lachen
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-3-2005 21:44
Je zou verbaasd zijn hoeveel je nog voor elkaar krijg met een paperclip, maar het is beter dan niks.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)