Forum > Newbie Forum

geluidset

(209 reacties. Pagina 14 van 21)
Moderator(s): Dré
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
14-3-2005 19:33
1 x bewerkt. Laatst door Djmarkje op 14-3-2005 19:41
18" hoorn dan sleep je eige helmaal suf(er was er 1tje die uit 2secties bestond geloof ik)

Punishers zo 2perkant stacken dat je de hoorn koppelt kom je ergens op de 45hz das laag zat.
zou ik iets moeten zoeken wat tusse de punisher en de lab zit.(15"hoorntje ofzoiets)
Maar ik denk dat een punsihers beter kan doen denk ik ik hoef niet persee die maagbas houw van strake bas. niet van dat gewapper.

michiel stel dan eens andere speaker/ontwerpen voor.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
14-3-2005 19:37

djmarkje schreef:

houw van strake bas. niet van dat gewapper.
Dan kan ik je bij deze melden dat je met de punishers goed zit!
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
14-3-2005 19:47

Luc schreef:

[Punishers te klein? Valt wel mee dacht ik zo, en als het dan toch zo is: ik zie het probleem niet?! Diepgang? 1 per kant vind ik persoonlijk laag genoeg gaan, tot net iets onder 50 hz. Zet er 2 per kant neer en je gaat er nog effe onder zitten. Labs vind je te groot/log, maar je moet wel liters hebben om lekker laag te kunnen gaan? wat is er DAN verkeert aan labs?
Zoals ik al zei vind ik 450 liter nog mooi en goed handelbaar.
De punsiher heb ik op de submeeting gehoord en was zeker onder de indruk van de output... Maar de diepgang vind ik te kort schieten.

Lab klinkt werkelijk geweldig! Maar het kan ook TE groot worden. Een lab gaat toch wel een stikkie over de 450 liter heen.

als je kijkt naar LAB vs punisher dan heb je het over een gruwelijk grote 30 Hz hoorn en een lekker compact 50 Hz hoorntje. Kiezen tussen die twee doe ik niet, wel ben ik voorstander van de tussen maat. Mooi 450 liter voor een 40 Hz hoorn met verlgijkbare output. Dat moet haalbaar zijn (volgens simulaties)

Natuurlijk kon ik weer niet stil zitten en ben ik al een tijdje bezig geweest met het kastje wat tussen de LAB en punisher in past.

Eerste tekening (ondertussen al lichtelijk aangepast):
https://groups.msn.com/luidsprekers/surf.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=262

Afmetingen zijn overgenomen van de mach ballister waar ik af en toe mee mag slepen, en waarvan ik dnek dat ze nog een goed handelbaar formaatje hebben (vooral met de wielen op de 45 graden hoek).

Dit kastje lijkt me beter dan de lab kwa handelbaarheid en beter dan de punisher kwa diepgang en misschien zelfs output.

Een 18" hoornis zeker niet meer gesleept als een LAB!!! Een LABhorn is gewoon ultiem groot. Weet je zeker dat je je niet verkijkt op de afmeting? Een beetje normal 18" hoorntje kan veel kleiner uitgevoerd worden. (de boven genoemde mach ballister is een 18" bandpass hoorn welke ook goed hard gaat en lekker klinkt en zoals gezegt een mooi formaat heeft)
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
14-3-2005 19:49
Hier trouwens een 18" hoorn die een stuk kleiner is dan de lab: https://www.speakerplans.com/index.php?id=1850horn

Er zijn veel goede verhalen te vinden over dit kastje.
TlMStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2004
Laatste: 21-12-2005
Berichten: 4
14-3-2005 19:51
1 x bewerkt. Laatst door TlM op 14-3-2005 20:01
Nu het toch offtopic gaat.

Ik heb met het idee zitten spelen om een extra hoorn extensie voor de punisher te maken, krijg je toch aardig wat extra diepgang van(afhankelijk van de extra lengte), dat kan een kast zijn die ongeveer dezelfde maat heeft als een puniser.

Dit bestaat al voor de labsub en funktion one gebruikt ook zoiets voor hun infra bass kasten.
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
14-3-2005 19:53
Andere ontwerpen zijn welkom hoor.

michiel dat ontwerp van jouw wat zit daarin 2x12"?
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
14-3-2005 19:53

Janbo schreef:

Da's waar Ivo, én goed gebouwd. Ben met griepje thuis en moet zeggen dat ik me erg goed vermaak zo deze middag laugh :D allemaal dankzij Markje...
Hahaha Jan, waren de paracetamol op de PA Markt ookal verkocht razz :p..maaruhm beterschap jonge
[..It's the size of you horn that counts!..]
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
14-3-2005 19:54
Tja, wat is te groot? Wij zijn inmiddels al een aantal keren met de punishers op stap geweest. Met de vermeende beperkingen in diepgang nooit problemen gehad. Een stack van twee stopt net boven de 40 hz. Voor disco's en alles wat daar op lijkt: ruim voldoende. Als je een hoorn wilt wegvouwen van meer dan 2,30 en dat met een 18" kom je automatisch in een fors grotere kast, formaat fysiotherapie.

Het grootste nadeel van de punisher vinden wij juist de beperkte handelbaarheid. In je eentje vernaggel je je rug gegarandeerd. Zou liever kleiner willen maar dit is een goed compromis.

Ben het met je eens Michiel dat je eerst moet luisteren voordat je ook maar een keuze kunt maken. Het heeft weinig zin om over de klank en diepgang te praten als je het nog nooit hebt gehoord. En er zijn veel meer wegen die naar Rome leiden dus ook meer kastontwerpen, alle met voor- en nadelen.
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
14-3-2005 20:01
voor een lab die hoef ik niet eerst te horen dat kan ik wel inschatten zou graag bij iemand thuis iets van een hoorntje komen beluisteren iemand omgevind breda?
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
14-3-2005 20:02

michiel schreef:

Hier trouwens een 18" hoorn die een stuk kleiner is dan de lab: https://www.speakerplans.com/index.php?id=1850horn
Maar volgens het grafiekje is dit ook gewoon een 50 Hz hoorntje. Wat is hier dan het voordeel van t.o.v. een punisher?
Door internet beperkt

Terug naar forum Afgesloten topic