Forum > Newbie Forum

Goede keuze?

(60 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
Timmekuh87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 25-8-2009
Berichten: 33
12-3-2005 17:54
Ik heb de RW-155's van dap en ik kan je vertelle dat die zeer goed klinken voor het geld en zullen vooral in het hoog stukke beter klinken dan die piezo rommel van gemini.

Ik zou alleen wel een zwaardere versterker nemen,
want de p-700 is "maar" 2maal 350 bij 4ohm.
Terwijl ik er mijn Behringer ep-2500 opzet (2maal 750W @4ohm).
Ik laat hem dikwijls tot net onder de clip spelen en de speakers hebben daar geen moeite mee.

Wanneer je een versterker koopt zorg er dan voor dat hij 1,5 tot 2maal het RMS vermogen van je speaker kan leveren.

Een beetje reserve is altijd "prettig", want een clippende versterker worden je boxen niet vrolijk van.happy :)

Tip: Neem op zijn minst de P-1200 (maar vermogen kun je nooit teveel hebben)
www.new-line.nl/v/11480

Groeten
1 jaar op het forum!:)
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
12-3-2005 18:24
Ik denk toch dat ik voor 2x Dap K-115 ga gaan met ofwel 1x Dap Palladium P-1200 ofwel P-1600.
Voor de speakers met de P-1200 kost mij dat bij een andere winkel slechts 457 euro en met de P-1600 487 euro.
GRTZ
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
12-3-2005 18:52
Ik heb het al wel eens vaker hier gepost, maar als ik jou was zou ik eens gaan kijken voor een setje Peavey pro15's, met een dap p1200 en je heb een prima set voor370 (speakers)+ 263(versterker)= 633 euro.

Dan heb je een erg lekkere set kan ik je vertellen
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
Berichten: 101
13-3-2005 09:11

Xplod schreef:

Weet je eigelijk waar er erges op het internet prijzen staan voor die luidsprekers van Funktion One?
GRTZ
Met het budget van jou kan je van Funktion One alleen een wielplaat kopen...
(520 euro) wink ;)

prijslijst: https://www.think-audio.nl/Think%20Audio%20F1_prijslijst_okt.pdf
tja...?
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
13-3-2005 12:47

Timmekuh87 schreef:

Wanneer je een versterker koopt zorg er dan voor dat hij 1,5 tot 2maal het RMS vermogen van je speaker kan leveren.

Een beetje reserve is altijd "prettig", want een clippende versterker worden je boxen niet vrolijk van.happy :)
Vergeet niet dat er bij de 2 x rms regel vanuit wordt gegaan dat de gebruiker over voldoende kennis van zaken beschikt EN dat bij de gebuikte speakers een eerlijk rms getalletje opgegeven is. Waarom en wat de gevolgen kunnen zijn kan je prima met de zoekfunctie vinden, maar ik heb het idee dat beide factoren hier niet optimaal aanwezig zijn...
Door internet beperkt
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
13-3-2005 14:30
De DAP Palladium heeft een beetje een kleine voeding, verder is het altijd zo dat alle waar naar zijn geld presteert. Misschien goed uitbreiden en op den duur vervangen voor beter spul. Je bent er nu alleen wel op de harde manier achter gekomen.
De K-115 van DAp is een hele redelijke speaker mocht je nog over uitbreiden nadenken.

Heel veel succes gewenst,

Skip
** Progressive with Raw African Influences **
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
13-3-2005 14:53

Skiptag schreef:

De DAP Palladium heeft een beetje een kleine voeding,
Vind je??? Als je dat nou gezegd had van de Behringer versterkers dan had ik volmondig ja kunnen zeggen. Maar de Palladiums een kleine voeding??? Misschien wat weinig buffering (maar de trafo is een bovengemiddend geproportioneerd).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
13-3-2005 16:47
Gho,ge brengt mij nu allemaal aan't twijfele...
Wat is nu volgens jullie het beste wat ik mij kan aanschaffeen als ik een budget heb van ongeveer 600 euro?
GRTZ
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
13-3-2005 18:36

Xplod schreef:

Ik zou ze gewoon eerst willen gebruiken voor thuis op men kamer enz en ev ook bij de sportclub en jeugdbeweging bij gelegenhede.Maar ik ben onlangs hier in bree naar de GSM-1550 van Gemini gaan luistere en die gaf toch zeker een goed geluid.Zoiwel het hoog als laag was dik in orde.En de GT-3002 kan een lagere frequentie aan en voor zover dat ik er iets van ken wilt dat dan toch ook zeggen meer of beter bas.
Weet je eigelijk waar er erges op het internet prijzen staan voor die luidsprekers van Funktion One?
GRTZ
Nu kom ik misschien uit een hele rare hoek iets vertellen maar ik wil het toch even weten. Velen willen namelijk beginnen met speakers waar ze ook voor publiek mee kunnen spelen (ik ook) maar zien een paar jaar later dat thuis mixen met een goed monitorsysteem eigenlijk veel leuker is (ik spreek voor mezelf, geen veralgemening). Ik zou zeggen.. als je dus eigenlijk echt gewoon wil lekker leren mixen en zo, en misschien later ergens gaat draaien (waar overigens materiaal staat), dan moet je toch echt eens kijken voor Syrincs monitorsysteem (zie webshop). Die dingen zijn topkwaliteit en liggen min of meer wel in je budget.

Sorry als dit vreemd klinkt, want ik weet dat het niet logisch is om van pa luidsprekers opeens over te schakelen op een monitorsysteem, maar met dat de OP hier nog maar een paar dagen is weet ik ook niet precies waarmee hij bezig is of wat zijn precieze plannen zijn.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
13-3-2005 18:48

teknoknights schreef:

Xplod schreef:

Ik zou ze gewoon eerst willen gebruiken voor thuis op men kamer enz en ev ook bij de sportclub en jeugdbeweging bij gelegenhede.Maar ik ben onlangs hier in bree naar de GSM-1550 van Gemini gaan luistere en die gaf toch zeker een goed geluid.Zoiwel het hoog als laag was dik in orde.En de GT-3002 kan een lagere frequentie aan en voor zover dat ik er iets van ken wilt dat dan toch ook zeggen meer of beter bas.
Weet je eigelijk waar er erges op het internet prijzen staan voor die luidsprekers van Funktion One?
GRTZ
Nu kom ik misschien uit een hele rare hoek iets vertellen maar ik wil het toch even weten. Velen willen namelijk beginnen met speakers waar ze ook voor publiek mee kunnen spelen (ik ook) maar zien een paar jaar later dat thuis mixen met een goed monitorsysteem eigenlijk veel leuker is (ik spreek voor mezelf, geen veralgemening). Ik zou zeggen.. als je dus eigenlijk echt gewoon wil lekker leren mixen en zo, en misschien later ergens gaat draaien (waar overigens materiaal staat), dan moet je toch echt eens kijken voor Syrincs monitorsysteem (zie webshop). Die dingen zijn topkwaliteit en liggen min of meer wel in je budget.

Sorry als dit vreemd klinkt, want ik weet dat het niet logisch is om van pa luidsprekers opeens over te schakelen op een monitorsysteem, maar met dat de OP hier nog maar een paar dagen is weet ik ook niet precies waarmee hij bezig is of wat zijn precieze plannen zijn.

Groetn
Maar ik wil eig nog niet direct leren mixen ofzo,ik wil gewoon gans goeie luidsprekers voor men budget hebben.En weet eigenlijk iemand of heeft er iemand de K-115 en geeft zo'n luidspreker goede bas?of toch wat te weinig?
GRTZ
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)