Forum > Geluid

QSC PLX3402 vs. LabGruppen FP6400

(51 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Djtommie6Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 20-11-2013
Berichten: 85
1-2-2005 13:02

Victor schreef:

Als een versterker net niet clipt zit hij tegen zijn maximum. Ga je daar overheen, en clipt de versterker dus, dan worden de signaaltoppen afgeplat en ontstaat er abnormale vervorming (bovenop de normale vervorming die er natuurlijk altijd is).
Ik weet wat clippen is, maar hoe verklaar je dat de plx en de lab gelijktijdig in de clip zaten, er uit de identieke luidsprekers exact evenveel geluid kwam???
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
1-2-2005 13:25
Ik was er niet bij, maar op sommige amps (ook deze LabGruppen) zit een schakelaar waarmee je de ingangsgevoeligheid kan kiezen. Als die op standje "gevoelig" staat clipt de versterker al bij een lage ingangsspanning. Als dan bovendien de power-begrenzing op een laag niveau staat levert hij dan ook nog eens niet zijn volle vermogen.

Samengevat kan ik me voorstellen dat de Lab verkeerd stond ingesteld.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
1-2-2005 14:28
Djtommie6: Als je nou eens even de moeite neemt om de handleiding erbij te pakken nadat meerdere malen gesuggereerd is dat het aan de instellingen kan liggen.

Na 10 sec: https://www.labgruppen.com/media/fP6400_UserMan_1v1.pdf

Conclusie: MSL max. ingeschakeld zorgt voor minder max. vermogen en zal dus eerder clippen, maar geeft wel meer headroom op lage impedanties en gaat minder snel in thermal protection. Dit zou je dus best goed kunnen gebruiken om bijvoorbeeld je hoog mee aan te sturen (van een KF set bv).
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
1-2-2005 15:10
Als je de amp zo instelt dat ie maar 840 watt levert zal ie snel in de clip komen ja.. omdat ie dan maar 840 watt kan uitsturen... Dus: koop een snellere auto: zet dat knopje om tot 0db en hij levert zn volle vermogen.. hij zit nu pas aan zn max bij 2300 watt en gaat dan dus ook pas in de clip..
Daarbuiten dan nog es de ingangsgevoeligheid, dat heeft niks ermee te maken bij welk vermogen ie gaat clippen, maar bij welk ingangsniveau hij dat doet (als je dat ding netjes instelt is dat 0 db, stel je hem fout in kan dat al bij -10 zijn of bij +10 of....)
En die ampracken is maar wat je makkelijk vindt. Daar is nu ook wat discussie over over die funktione racks: ofwel 4-5 amps in 1 rack of wel laten zoals het nu is... En dat hangt maar net af van de configuratie. Een paar losse rackjes is universeel, 1 groot rack is handig als je altijd vaste configuraties werkt. Zet je weinig neer sleur je een lading amps teveel mee, leg je een paar losse subjes extra naast een standaard configuratie loop je ook alsnog met losse ampies te slepen.

Foutje van mijn kant overigens: die labracken waar ik het over heb zijn voor een 760 systeem, en daar heb je wel 4 amps nodig voor een top.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
1-2-2005 16:29
Wat een oeverloos gelul over de grootte en inhoud van een rack, helemaal als mensen niet eens de moeite nemen om te lezen. (omdat het speakerfreak is zal ik geen namen noemen)
Mijn punt twee pagina's terug is gewoon duidelijk.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
1-2-2005 17:25
jaaaaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zeg dr al nix meer over wink ;)
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
1-2-2005 17:41

speakerfreak schreef:

jaaaaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zeg dr al nix meer over wink ;)
Ik deed anders ook naar hartelust mee hoor met die rack-configuartie praat,
maar leek me nou gewoon genoeg over gezegd. wink ;)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 13459
1-2-2005 19:30

Victor schreef:

Ik was er niet bij, maar op sommige amps (ook deze LabGruppen) zit een schakelaar waarmee je de ingangsgevoeligheid kan kiezen. Als die op standje "gevoelig" staat clipt de versterker al bij een lage ingangsspanning. Als dan bovendien de power-begrenzing op een laag niveau staat levert hij dan ook nog eens niet zijn volle vermogen.
Bij de Lab.Gruppens zet je met de MLS schakelaars LETTERLIJK de voedingsspanning waarmee de eindmodule moet werken. Zet hem dus op -6dB en je HEBT ook een versterker die maximaal 1/4 van z'n gespecificeerde vermogen kan leveren. MLS heeft NIETS maar dan ook NIETS met gain instellingen te maken.

<<<<<

Elke Lab gebruiker (geldt trouwens algemeen) zou zich eerst in een apparaat moeten verdiepen alvorens te klagen of waarde oordelen te gaan hangen aan observeringen. Als ik in een donkere ruimte zou gaan staan dan zou ik kunnen denken dat de zon niet bestaat. Maar ik neem aan dat een ieder het volledig met me eens is als ik zeg dat ik dan wel een erg grote oetlul zou moeten zijn...
Samengevat kan ik me voorstellen dat de Lab verkeerd stond ingesteld.
Yep.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
1-2-2005 19:43
Kijk, Dré, heeft hier gelijk laugh :D
Bekijk de eindtrap, verdiep je erin enz... enz... enz...
Daarna mag je een oordeel vellen !!!
verdomme , hoe is dat toch mogelijk om zo te lullen over de beste lichtgewicht eindtrap ter wereld angry shocked 8O
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
1-2-2005 19:46

Dré] schreef:

Elke Lab gebruiker (geldt trouwens algemeen) zou zich eerst in een apparaat moeten verdiepen alvorens te klagen of waarde oordelen te gaan hangen aan observeringen.
Niemand is heiliger dan de paus...

Er is een zware versterker nodig, het verhuurbedrijf beschikt over Lab's, vanwege de goede verhalen dus maar eens proberen. Dingetje achter de subs gehangen, en niet noemenswaardig meer output dan een PLX.
Dat het verhuurbedrijf het ding daarbij verkeerd heeft ingesteld, en wij geen boekje hebben gelezen, zijn (vermoedelijk) waarheden. Maar om daar nu zo overtrokken over te doen?

Tot voor dit weekend wist ik niet anders dan dat je een versterker aanzette, volumeknoppen open, en je hebt het max. vermogen tot je beschikking...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)