Forum > Algemeen Forum

Te doen bij brand

(149 reacties. Pagina 7 van 15)
Moderator(s): Dré
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
22-1-2004 22:21

djpattim schreef:

TEgenwoordig hebben wij een branddeken. In gevall van brand jan die eroverheen. Ik denk dat dat het beste is coor je app.
Alleen heb je dan kans dat de boel nog langere tijd blijft doorsmeulen waardoor de schade dus toch groter is dan de boel met een CO2 blusser te lijf gaan
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-1-2004 00:34

DJ.T schreef:

Klopt, er is er dan 1 minder (meestal hangen er wel 2 of 3), heb alleen geen zin als er brand is dat degene die in het publiek staat dat ding grijpt en dan nog de handleiding moet gaan lezen, grootste risico is overigens ook bij de apparatuur natuurlijk, dus liever daar eentje en ik probeer ook altijd de dichtsbijzijnde te nemen zodat als er wat in het publiek gebeurd ik er meteen met het apparaat bovenop kan staan.
Deze opmerking is welliswaar een tijdje geleden geplaatst maar ik wilde hier toch even wat over zeggen.
Een brandblusser weghalen en bij je neerzetten mag nooit! De blussers horen te hangen onder de rood met witte brandblusser bordjes. Ik durf zo niet te zeggen of voortijdig weghalen van de blusser strafbaar is, maar stel dat de brand nou net uitbreekt waar jij de blusser hebt weggehaald. Dan heb je toch wel een groot probleem.
De blussers hangen meestal op plaatsen die door de brandweer toegewezen zijn.

Electronica blus je het beste met CO2, indien je zelf zo'n ding aanschaft zorg dan dat de spuitmond heel blijft en laat hem ieder jaar keuren.
Tevens zie je bij sommige ook nog wel poederblussers, gebruik deze nooit voor electronica.

Mede dankzij volendam is alles aangescherpt, zo mogen er ook geen balonnen meer boven de menigte hangen en moet alle slingers e.d. brandvrij/vertragend zijn.

Martin.
kvm entertainment
SmartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 9-11-2011
Berichten: 5
7-5-2004 18:43
Ik denk ook dat je een probleem krijgt met de kroegbaas (of wie dan ook). die is verantwoordelijk voor dat die brandblussers daar ook daadwerkelijk hangen.
je eigen spul mee lijkt me wel het verstandigst
:)
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
7-5-2004 19:15
Het is mijn persoonlijke mening dat een professionele drive-in, maar ook een reguliere licht en geluidsboer een CO2 blusser als standaarduitrusting mee moet nemen, alsmede een verbanddoos. Iedere seconde gewonnen is er een die telt. Het is misschien een dooddoener, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.

John
I am a TimeDriver!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
7-5-2004 19:18
Ik vind het net zo arrogant als gevaarlijk. Je brengt anderen in mogelijk levensgevaar omdat jij jezelf en je apparatuur wilt beschermen.
Laat die blussers lekker hangen waar ze hangen. Ze hanger daar niet voor niets!
Volgende keer Peter!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
7-5-2004 19:35
Lees: zelf meenemen, niet uit de gelegenheid plukken waar je draait, dan klopt daar de vergunning niet meer. Dus gewoon met Ajax bellen, CO2 blusser en verbanddoos bestellen, en in flightcase meenemen. Zo weet je dat de brandbestrijingsappratuur altijd in goede staat is, omdat het dan je eigen verantwoordelijkheid is.

John
I am a TimeDriver!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
8-5-2004 20:41

ideedeluxe schreef:

Zo weet je dat de brandbestrijingsappratuur altijd in goede staat is, omdat het dan je eigen verantwoordelijkheid is.
Wel jaarlijks laten controleren dan he!
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
SvenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2004
Laatste: 9-7-2006
Berichten: 4
11-1-2005 18:53
Wij hebben bij de Drive in show iemand laten opleiden als BHV'er. Ook kunnen al onze leden reanimeren.

Is ook een optie laugh :D ashamed :$
Geen fratsen dat scheeld!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-1-2005 20:24
Laatst wat maf's meegemaakt, we hadden een dansavondje en ik en een maat van mij achter de knoppen. Was in een kroeg waar ik vaker kom en vaker dingen doe daar, ik kan daar dus redelijk wat maken.

Goed, meisje en jongen, allebei goed dronken, hadden sterke drank gekocht, en begonnen dus te kutten met een aansteker in het glas. Maar goed je weet nooit wat erin zit. Maarja de aansteker dee het dus niet. Mooi denk ik. Loopt m'n maat naar hun toe, ik dacht die gaat er wat van zeggen, nee wat doet ie? Geeft ie hun ZIJN aansteker...

Heb ´m later even bij me geroepen en duidelijk gemaakt dat dat niet helemaal de bedoeling was. sneaky :V
Vergeet niet te lachen
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-1-2005 00:06
@Sven, hoezo zo'n giga kick? :S Maarja, Mark voegt wel leuk verhaaltje toe.

Zelf nog nooit brand meegemaakt, en wil dat ook zo houden. En aangezien ik toch erg goed ben met elektriciteit, zal dat nooit gebeuren.

Edie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)