Forum > Geluid

Gemini CDJ 02. Gemini's nieuwe cdj-speler.

(107 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
12-6-2004 13:31

Nico schreef:

Mocht 'ie nou toch voor 380,- verkocht worden kun je inderdaad beter de PSX aanschaffen, zoals Dré beveelt wink ;)
nou, dat liever niet hoor... wink ;)
Gemini's cd spelers waren in het begin behoorlijk ruk, de cdj 20 is innidergeval wel goed gelukt.
Ik moet het nog zien wat dit ding kan hoor....

de verschillen:

1. psx heeft scratch, gemini volgens mij niet.
2. psx heeft fader start, gimini niet dacht ik.
3. En de flash buttons, flanger, echo, trans en bop?
*Quukske*
NicoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2003
Laatste: 19-3-2007
Berichten: 15
12-6-2004 17:54
1 x bewerkt. Laatst door Nico op 12-6-2004 18:02

Patrick van Vugt] schreef:

nou, dat liever niet hoor... wink ;)
Gemini's cd spelers waren in het begin behoorlijk ruk, de cdj 20 is innidergeval wel goed gelukt.
Ik moet het nog zien wat dit ding kan hoor....

de verschillen:

1. psx heeft scratch, gemini volgens mij niet.
2. psx heeft fader start, gimini niet dacht ik.
3. En de flash buttons, flanger, echo, trans en bop?
Je hebt helemaal gelijk. Ik wacht 't ook nog ff af. Maar voor die 297 euro ben ik allang tevreden met een seamless-loopje. Stel dat ik twee PSX-en koop, dan ben je dus zo'n 800 euro kwijt (met de huidige aanbieding). Twee CDJ-02 (mits ze dus kwalitatief goed zijn) apparaatjes kosten je dan 600 euro. Het verschil vind ik persoonlijk dan wel die 4 effectjes, de fader start en de scratch functie wel waard. Voor 200,- heb je namelijk bijvoorbeeld ook al een leuk mengpaneeltje...
Kijk, ik zie me gewoon nog niet staan scratchen met de muziek die ik wil draaien (trance, prog en techno). Fader start is leuk, maar kun je ook zonder. Effectjes ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, behalve flanger dan. Maar daar kan je ook een creatieve oplossing voor vinden: een mengpaneeltje met de functies.

Volgens mij moet je ds goed kijken naar wat je wilt en wat je wordt aangeboden. De CDJ-02 ziet er goed uit en heeft prima functies zonder al te veel gedoe. De prijs klopt dus gewoon. De PSX is een fantastisch apparaat met inspirerende mogelijkheden, maar is dan ook zo'n 100,- duurder (met de huidige prijs). Het apparaat is ook al weer zo'n anderhalf jaar ouder dus qua techniek is er misschien sprake van een hogere kwaliteit bij de CDJ-02...?
Ga je dus voor kwantiteit of kwaliteit... ik kies het laatste. Ik zeg trouwens niet dat de PSX kwalitatief niet goed zou zijn, maar in vergelijking met de CDJ-02 zitten er meer toeters en bellen op (kwantiteit).
Maar goed, nu nog ff afwachten of het spelertje inderdaad niet gewoon verschrikkelijk zuigt laugh :D

Aardige argumenten zo, toch?
What we do now... echoes in eternity!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
12-6-2004 17:59

Nico schreef:

Patrick van Vugt]nou, dat liever niet hoor... wink ;)
Gemini's cd spelers waren in het begin behoorlijk ruk, de cdj 20 is innidergeval wel goed gelukt.
Ik moet het nog zien wat dit ding kan hoor....

de verschillen:

1. psx heeft scratch, gemini volgens mij niet.
2. psx heeft fader start, gimini niet dacht ik.
3. En de flash buttons, flanger, echo, trans en bop?

Je hebt helemaal gelijk. Ik wacht 't ook nog ff af. Maar voor die 297 euro ben ik allang tevreden met een seamless-loopje. Stel dat ik twee PSX-en koop, dan ben je dus zo'n 800 euro kwijt (met de huidige aanbieding). Twee CDJ-02 (mits ze dus kwalitatief goed zijn) apparaatjes kosten je dan 600 euro. Het verschil vind ik persoonlijk dan wel die 4 effectjes, de fader start en de scratch functie wel waard. Voor 200,- heb je namelijk bijvoorbeeld ook al een leuk mengpaneeltje...
Kijk, ik zie me gewoon nog niet staan scratchen met de muziek die ik wil draaien (trance, prog en techno). Fader start is leuk, maar kun je ook zonder. Effectjes ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, behalve flanger dan. Maar daar kan je ook een creatieve oplossing voor vinden: een mengpaneeltje met de functies.

Volgens mij moet je ds goed kijken naar wat je wilt en wat je wordt aangeboden. De CDJ-02 ziet er goed uit en heeft prima functies zonder al te veel gedoe. De prijs klopt dus gewoon. De PSX is een fantastisch apparaat met inspirerende mogelijkheden, maar is dan ook zo'n 100,- duurder (met de huidige prijs). Het apparaat is ook al weer zo'n anderhalf jaar ouder dus qua techniek is er misschien sprake van een hogere kwaliteit bij de CDJ-02...?
Ga je dus voor kwantiteit of kwaliteit... ik kies het laatste. Nu nog ff afwachten of het spelertje inderdaad niet gewoon behoorlijk zuigt laugh :D

Aardige argumenten zo, toch?
Daar heb je gelijk in ja, maar voor die 200 waar jij dan een mengpaneeltje voor wilt/gaat kopen heb je er ook geen met effecten hé wink ;) , dus zul je dan een duurder mengpaneel moeten kopen wil je effecten hebben.
Beetje fatsoenlijk, dan zit je toch rond de 400 (Denk ik) en dan ben je het verschil weer kwijt.
Maar ieder moet gewoon voor zichzelf weten, ik ga gewoon voor de psx, en mocht er nog een betere speler voor dat geld komen dan neem ik die gewoon.
Simpel zat wink ;)
*Quukske*
NicoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2003
Laatste: 19-3-2007
Berichten: 15
12-6-2004 18:03
Haha. Zo simpel is het inderdaad. Je kunt het jezelf ook ontzettend moeilijk maken. Welk mengpaneel had je in gedachten trouwens?

PS. ongelofelijk snelle reactie btw... razz :p
What we do now... echoes in eternity!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
12-6-2004 18:07

Nico schreef:

Haha. Zo simpel is het inderdaad. Je kunt het jezelf ook ontzettend moeilijk maken. Welk mengpaneel had je in gedachten trouwens?

PS. ongelofelijk snelle reactie btw... razz :p
Ik kan wel type wink ;) , ik ga in de loop van de week de synQ halen, die heeft effecten...
maar er zullen wel meerdere mixer met effecten selectie zijn onder die 400 en met minder kanelen.
[edit] deze b.v. www.new-line.nl/v/11689 [edit schreef:

*Quukske*
JansenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 2-1-2011
Berichten: 24
17-12-2004 12:31
FF vraagje, ik zit er wel over te denken om de Gemini CDJ-02 te kopen. Maar zie je op het display ook het aantal BPM staan?
Verder lijkt het me een goede cd speler uit reacties die ik gelezen heb
SHIBBY ! ! !
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-12-2004 12:39
neen, geen bpm counters.

greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
JansenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 2-1-2011
Berichten: 24
17-12-2004 12:43
Dankje voor de snelle reactie, toch jamer dat die er niet op zit dan
SHIBBY ! ! !
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
17-12-2004 12:46
je hebt die dingen helemaal niet nodig man gewoon de ouderwetse manier leren en dan kan je overal op mixen :)
JansenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 2-1-2011
Berichten: 24
17-12-2004 12:50
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in,maar soms toch gewoon makkelijk, ik blijf toch soms lui :)

maar ik kreeg net een mailtje had het ook al ergens anders gevraagd maar nog geen antwoord gekregen en nu wel dan, die zei dat er wel BPM counter op het display zit :s raarrrrr
SHIBBY ! ! !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)