Forum > Newbie Forum

Eerste optreden: praktische zaken

(111 reacties. Pagina 8 van 12)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
21-10-2004 21:37
Ik bedoelde dus dat er blijkbaar een hoop mensen op die manier tegen aankijken

Zoal's Lukas dus tot voor kort een Dj alleen maar associëerde met trance. Mijn vertaling daarvan was 'dj = boem boem' (vandaar ook die smiley erachter)

Nu duidelijk?

hoop 't wel, anders krijg ik straks nog mail van de mods dat ik een aardige offtopic-prestatie aan 't neerzetten ben hierzow wink ;)

terug naar het keyboard-show uitversterken verhaal dan maar happy :)
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
21-10-2004 21:39
ok sorry ashamed :$ inderdaad
beetje traag van begrip wink ;)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
21-10-2004 23:20
Edit Mod: De mod's doen niets aan deze discussie, ze laten hem gewoon staan!
ik vind het wel eens goed dat men er achter komt dat een dj niet makkelijk in een vakje te stoppen is.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
21-10-2004 23:34

Lukas schreef:

P.s. ik heb nog een leuk filmpje opgenomen over de F-80z rookmachine: home.tiscali.nl/~vdpluijm/antarif80z.wmv
Aaahh, the good old days...
*komen herinneringen boven borrelen*
Ik weet nog wel dat ik het ''vet koel'' vond om op mijn slaapkamertje de ramen en deuren dicht te doen om vervolgens de baby fucker aan te zetten, je zag helemaal niks meer.... na een minuut of 10 laugh :D
Ik kan het me niet meer herinneren maar als ik dat zo bij jou zie komt er ontzettend dunne rook uit.
Ben ik toch blij dat we gekozen hebben voor een iets machtiger apparaat happy :)
En toch blijft zo'n mini geval wat hebben, alleen al de herinneringen razz :p
Darth Crossfader
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-10-2004 23:43
Nou, en dan nu de keyboard speler. sneaky :V

Er komt nog wel wat bij kijken. (voor in de toekomst...)
Een groot gedeelte werkt tegenwoordig met midi files, niet omdat ze lui zijn maar omdat ze bepaalde nummers gewoonweg niet perfect, of helemaal niet na kunnen spelen (te complex). Al die losse diskettes zijn natuurlijk een probleem dus bied de miditemp met harde schijf de oplossing.(tevens kan je hier ook je tweede stem op inzingen) Bovendien een stapje verder, kan je je dmx licht via midi mee laten lopen(denk dus bij aanschaf van je licht dat er midi opzit)

Voor het mengpaneel heb je in principe niet veel kanalen nodig, wel moet je er voor zorgen dat er een goede galm en echo in zit of een losse effectenbak erbij nemen.

Kwa geluid is Lem een aanrader. (Het merk is denk ik zelfs mede door de keyboard speler "groot" gemaakt.)

Martin.
kvm entertainment
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
22-10-2004 09:21

kvm schreef:

Nou, en dan nu de keyboard speler. sneaky :V

Er komt nog wel wat bij kijken. (voor in de toekomst...)
Een groot gedeelte werkt tegenwoordig met midi files, niet omdat ze lui zijn maar omdat ze bepaalde nummers gewoonweg niet perfect, of helemaal niet na kunnen spelen (te complex). Al die losse diskettes zijn natuurlijk een probleem dus bied de miditemp met harde schijf de oplossing.(tevens kan je hier ook je tweede stem op inzingen) Bovendien een stapje verder, kan je je dmx licht via midi mee laten lopen(denk dus bij aanschaf van je licht dat er midi opzit)

Voor het mengpaneel heb je in principe niet veel kanalen nodig, wel moet je er voor zorgen dat er een goede galm en echo in zit of een losse effectenbak erbij nemen.

Kwa geluid is Lem een aanrader. (Het merk is denk ik zelfs mede door de keyboard speler "groot" gemaakt.)

Martin.
Inderdaad, Midi is een zeer gemakkelijk systeem! Op de PC klinken midi songs echt brak, maar op een keyboard heb je in principe geen kwaliteitsverlies. Ik heb een keyboard (eigenlijk alle keyboards maar goed) met Midi in/out en met disk drive. Alleen een harde schijf is ietswat overbodig, op 1 diskette kunnen ongeveer 25 midifiles van 3 minuten, behoorlijk veel dus, en mij maakt het niet uit dat ik een extra doosje met disks mee moet nemen hoor wink ;).

Ik heb eens goed gekeken naar wat leuke modellen mixers, de typische studio live mixers:
- De MG10/2 van Yamaha, Klik hier...
- De UB1204FX-PRO van Behringer MET effecten, www.behringer.com/UB1204FX/index.cfm?lang=ENG
- De UB1204PRO zonder effecten, www.behringer.com/UB1204/index.cfm?lang=ENG
- DE RD82 van Lem Audio, www.lemaudio.com

En als speaker:
- De D400 van Lem actief www.new-line.nl/v/12737
- De X300, als de D400 maar passief www.new-line.nl/v/12806

Om het licht te sturen:
- Showtec Light Jockey www.new-line.nl/v/3632

En voor de (eventuele) effecten het schakelpaneel wat ik heb.
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
22-10-2004 09:27

DJ.T schreef:

Lukas schreef:

P.s. ik heb nog een leuk filmpje opgenomen over de F-80z rookmachine: home.tiscali.nl/~vdpluijm/antarif80z.wmv
Aaahh, the good old days...
*komen herinneringen boven borrelen*
Ik weet nog wel dat ik het ''vet koel'' vond om op mijn slaapkamertje de ramen en deuren dicht te doen om vervolgens de baby fucker aan te zetten, je zag helemaal niks meer.... na een minuut of 10 laugh :D
Ik kan het me niet meer herinneren maar als ik dat zo bij jou zie komt er ontzettend dunne rook uit.
Ben ik toch blij dat we gekozen hebben voor een iets machtiger apparaat happy :)
En toch blijft zo'n mini geval wat hebben, alleen al de herinneringen razz :p
Ze zijn zo goedkoop, daarom is het leuk als 'speeltje'. Deze heb ik meegenomen van de plaatselijke electronica winkel voor 39.00 Euro. Tis overigens buiten (nee we hebben geen klinkers binnen wink ;)) en er stond veel wind, rook was zo weg.

Bij optredens denk ik aan de Z1000. MAAR... eerst audio, is ff wat belangrijker...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-10-2004 17:21

Lukas schreef:

Inderdaad, Midi is een zeer gemakkelijk systeem! Op de PC klinken midi songs echt brak, maar op een keyboard heb je in principe geen kwaliteitsverlies. Ik heb een keyboard (eigenlijk alle keyboards maar goed) met Midi in/out en met disk drive. Alleen een harde schijf is ietswat overbodig, op 1 diskette kunnen ongeveer 25 midifiles van 3 minuten, behoorlijk veel dus, en mij maakt het niet uit dat ik een extra doosje met disks mee moet nemen hoor wink ;).
Even wat rechtzetten, op de pc kunnen midifiles ook goed klinken, het ligt er aan welke geluidskaart je gebruikt.
ook is er natuurlijk de mogelijkheid om een soundmodule aan te sluiten. (v.b. met een SC88 van Roland heb je absoluut een top orkest)
Op 1 diskette krijg ik geen 25 (pro)midi files (uit mijn hoofd plm. 7 songs per diskette),
bovendien zal je repetoire na enige tijd behoorlijk uitbreiden dus is in de toekomst zeker een Miditemp met HD aan te raden.
Erg lang zoeken of continu wisselen van diskette is niet nodig je hoeft alleen maar het gewenste nummer op de miditemp in te toetsen.

Martin.
kvm entertainment
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
22-10-2004 17:53

kvm schreef:

Lukas schreef:

Inderdaad, Midi is een zeer gemakkelijk systeem! Op de PC klinken midi songs echt brak, maar op een keyboard heb je in principe geen kwaliteitsverlies. Ik heb een keyboard (eigenlijk alle keyboards maar goed) met Midi in/out en met disk drive. Alleen een harde schijf is ietswat overbodig, op 1 diskette kunnen ongeveer 25 midifiles van 3 minuten, behoorlijk veel dus, en mij maakt het niet uit dat ik een extra doosje met disks mee moet nemen hoor wink ;).
Even wat rechtzetten, op de pc kunnen midifiles ook goed klinken, het ligt er aan welke geluidskaart je gebruikt.
ook is er natuurlijk de mogelijkheid om een soundmodule aan te sluiten. (v.b. met een SC88 van Roland heb je absoluut een top orkest)
Op 1 diskette krijg ik geen 25 (pro)midi files (uit mijn hoofd plm. 7 songs per diskette),
bovendien zal je repetoire na enige tijd behoorlijk uitbreiden dus is in de toekomst zeker een Miditemp met HD aan te raden.
Erg lang zoeken of continu wisselen van diskette is niet nodig je hoeft alleen maar het gewenste nummer op de miditemp in te toetsen.

Martin.
7 midifiles op 1 disk shocked 8O. Doe je waarschijnlijk wat verkeerd, ik krijg er minstens 15 op met nog wat stylefiles!

Ik orden gewoon alles op stijl. 1 disk voor Latin, 1 disk voor Dance, enzovoort. Meer als 25 nummers voor 1 stijl zal ik niet snel hebben, zegmaar een stuk of 15 stijlen/groep is toch al 15 x 25 songs per disk = 375 songs, echt meer dan zat!

Tsja, uiteraard kunnen ze goed op een PC klinken (wat is er niet mogelijk tegenwoordig) alleen ik ga optreden met m'n keyboard en niet met m'n PC razz :p.

En overigens: ik heb geen synth he, dat dat duidelijk mag zijn.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-10-2004 12:35

Lukas schreef:

7 midifiles op 1 disk shocked 8O. Doe je waarschijnlijk wat verkeerd, ik krijg er minstens 15 op met nog wat stylefiles!
Klopt, plm 12/15 midifiles per disk. Maar geen 25 dus wink ;)
Tsja, uiteraard kunnen ze goed op een PC klinken (wat is er niet mogelijk tegenwoordig) alleen ik ga optreden met m'n keyboard en niet met m'n PC razz :p.
Mijn opmerking was naar aanleiding van hetgene wat jij zei. Dat midifiles slecht klinken op een pc is dus onzin. Toetsenisten zie je inderdaad niet optreden met pc maar de midifiles worden thuis vaak wel bewerkt met een pc.
En overigens: ik heb geen synth he, dat dat duidelijk mag zijn.
Yamaha PSR serie ken ik wel, een eventuele aanvulling van een goede soundmodule van een ander merk is niet verkeerd. De genoemde SC88 van roland benaderd het orginele geluid behoorlijk.

Voor het licht zou ik als toetsenist kiezen voor,
www.new-line.nl/v/3663
(ook via midi aanstuurbaar)
En aan te sluiten op
www.new-line.nl/v/29

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)