Forum > Newbie Forum

Eerste optreden: praktische zaken

(111 reacties. Pagina 6 van 12)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 13459
21-10-2004 09:33

Lukas schreef:

Natuurlijk kan een DJ ook een langzame ballad spelen (of iets anders) maar in mijn beeld hoort een DJ te scratchen, mixen, enzovoort, en dat vind ik wat minder geschikt voor een bruiloft/diner.
Je vergist je... HEEL ERG!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
21-10-2004 09:44
Scratchende dj's kom ik uberhaupt weinig tegen. Gelukkig maar. Het is alleen leuk als (1) de betreffende dj dat goed kan en (2) het vooral niet al te lang duurt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
21-10-2004 09:46
Dan neem ik dat oordeel weg, maar zeg eerlijk, een DJ draait wat meer moderne muziek dan trage muziek wink ;).

Inderdaad, muzikanten zijn hele typische mensen. Veel pauze, lang opbouwen wat vaak traag gaat, eerst eten, soms ook oude appratuur, maar als ze eenmaal bezig zijn vind ik het altijd wel leuk.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 9476
21-10-2004 09:50

Lukas schreef:

Dan neem ik dat oordeel weg, maar zeg eerlijk, een DJ draait wat meer moderne muziek dan trage muziek wink ;).
Ja ja, en is zeker ook altijd 16 jaar......
Je maakt je niet populair met dit soort opmerkingen, spreek je überhaubt uit ervaring? En gezien de snelheid waar je mee post, kan ik niet geloven dat je de link hebt bekeken.
maar als ze eenmaal bezig zijn vind ik het altijd wel leuk.
Vaak genoeg helaas ook niet.....Ik heb niet voor niets zoveel boekingen voor bruiloften.
En kom nou niet met dat het goedkoper is om een driv-in te nemen, want goedkoper dan een duo ben ik zeker niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
21-10-2004 10:03

Tom schreef:

Lukas schreef:

Dan neem ik dat oordeel weg, maar zeg eerlijk, een DJ draait wat meer moderne muziek dan trage muziek wink ;).
Ja ja, en is zeker ook altijd 16 jaar......
Je maakt je niet populair met dit soort opmerkingen, spreek je überhaubt uit ervaring? En gezien de snelheid waar je mee post, kan ik niet geloven dat je de link hebt bekeken.
maar als ze eenmaal bezig zijn vind ik het altijd wel leuk.
Vaak genoeg helaas ook niet.....Ik heb niet voor niets zoveel boekingen voor bruiloften.
En kom nou niet met dat het goedkoper is om een driv-in te nemen, want goedkoper dan een duo ben ik zeker niet.
Laat ik het zo zeggen: zo is mijn beeld. Het beeld is echter niet verkeerd van DJ's, gewoon nette mensen, DJ's drinken heel wat minder dan een gemiddelde muzikant denk ik haha.

Drive-in prijzen verdiep ik me niet zo in, ik maak gewoon een prijs die voor klant en voor mij rendabel is en financieel haalbaar. Ik ga geen 5 euro per uur vragen maar bijvoorbeeld 150 euro voor een avondje om te beginnen. Ik probeer gewoon de mensen een heel leuk avondje te geven, en in elke branche zijn er wel marktverziekers die maar 1 ritme gebruiken enzovoort.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
21-10-2004 10:36
Zinloze vooroordelen.

Er zijn dj's die zuipen en coke snuiven. Er zijn muzikanten die nooit een druppel alcohol drinken. En omgekeerd.

Er zijn goedkope dj's en dure muzikanten. Saaie dj's, slechte muzikanten. Goede dj's, muzikanten die sfeer kunnen brengen. Dj's die scratchen en mixen en toch hun publiek niet vermaken. Muzikanten die niet best spelen maar wel hun publiek vermaken. En omgekeerd. Enzovoort.

Get the picture?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-10-2004 12:09

Lukas schreef:

wanneer ik een bruiloft/etentje of iets dergelijks had zou ik een keyboard speler inhuren, die kan in principe alle stylen spelen. Heb ik een klassenfeest zou ik natuurlijk een DJ uitnodigen, daar is een keyboard gewoon wat minder voor.
Fout 1: een keyboardspeler kan alle stijlen spelen, een dj niet.
Fout 2: op een klassefeest hoef je geen verschillende stijlen ten gehore te brengen.

Lukas schreef:

Scheelt wel, terwijl ik ook de hele show geef en een behoorlijk bandje uit die ''computer'' (tis een soort computer ) kan halen.
Fout 3: iemand kan in zijn eentje een show van een hele band evenaren.

Lukas schreef:

Natuurlijk kan een DJ ook een langzame ballad spelen (of iets anders) maar in mijn beeld hoort een DJ te scratchen, mixen, enzovoort
Fout 4: dj's doen alleen maar freaken.

Lukas schreef:

Dan neem ik dat oordeel weg, maar zeg eerlijk, een DJ draait wat meer moderne muziek dan trage muziek.
Fout 5: trage muziek is niet modern.
Fout 6: dj's draaien geen langzame nummers.

Lukas schreef:

Het beeld is echter niet verkeerd van DJ's, gewoon nette mensen, DJ's drinken heel wat minder dan een gemiddelde muzikant denk ik haha.
Fout 7: zie de opmerking van Victor.

Ik vind je keyboard-plannen echt een heel erg leuk initiatief, en zie het ook zo voor me. Origineel ook in een tijd waarin de meesten mensen juist dj willen wezen.

Wel jammer dat je zoveel vooroordelen hebt jegens dj's dat je eigenlijk geen flauw benul hebt hoe je je eigen optredens zult moeten gaan verkopen. Je hebt duidelijk nog maar weinig (geen enkele?) professionele allround dj's aan het werk gezien op bruiloften, verjaardagen en bedrijfsfeesten.

Misschien dat er klanten zijn die in je 'waarom is een keyboard-speler beter voor een bruiloft dan een dj'-verhaal trappen, maar in weze is het helemaal nergens op gebaseerd. Als je het goed aanpakt, kun je denk ik een hoop leuke klusjes binnenhalen, maar dan moet je wel weten wie je 'concurrenten' zijn en waarin jij je van hen onderscheidt. Dat weet je nu duidelijk nog niet.

O, enne wees je ervan bewust dat 99% van de mensen die jou hier in dit topic adviseert dj is. wink ;)
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
21-10-2004 17:22
Fout 6: dj's draaien geen langzame nummers.
daar ben ik het niet helemaal mee eens als je voor groep acht staat is dat bijna het enige wat je draait laugh :D je kan natuurlijk ook zeggen dat je dan geen dj bent
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
21-10-2004 17:26
Daarom is het ook een fout.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
21-10-2004 17:29
Komt heel wat los hier.
verbaasd me echt hoe sommigen denken over een dj.

dj = dreun dreun laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)