Forum > Newbie Forum

Eerste optreden: praktische zaken

(111 reacties. Pagina 3 van 12)
Moderator(s): Dré
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
18-10-2004 19:36

massive schreef:

Lukas schreef:

en ten tweede moet ik er wel wat aan over houden.
De beste manier waarop je er 'wat' aan overhoudt is door die paar euro'tjes te steken in het huren van een goede set. Wie weet hou je er dan een vervolgopdracht aan over.

Eerst vertel je dat het je alleen gaat om de ervaring en om het spelen. Nu wil je er opeens aan verdienen. Nou tegen de tijd dat je het zover geschopt hebt dat er iets aan valt te verdienen heb je al héél wat optredens achter de rug die qua verdiensten niet verder komen dan het vergoeden van de op die avond gemaakte kosten en wat afschrijving.

Daarom is het ook hobby. Sparen voor nieuwe dingen werkt zéker in het beginstadium beter via een bijbaantje wink ;)

Mark.
Sparen kan naar mijn mening veel beter met een bijbaantje, geen kosten ook natuurlijk.

Maar wat ik wil zeggen: ik wil eerst een jaartje ofzo een goed centje verdienen, zodat ik een redelijk setje kan kopen, dan kom ik wat professioneler uit de hoek. Hieronder wat ik wil aanschaffen:

- 2 x DAP K115, leuke speakertjes voor het budget lijkt me
- K&M audio statieven
- Palladium versterker (ik moet nog even kijken welke)
- Live mixer (behringer waarschijnlijk)
- Sennheiser 825s microfoon

- 8 x par 56 300 watt
- 2 x Botex t4 DMX bar
- 4 mtr. Truss met 2 wind-up statieven
- Derby
- 3000 watt DMX strobo
- DJ Mingle van Botex

Lukas.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
18-10-2004 19:53
Ehm, wat jij nu opnoemt moeten bepaalde mensen hier soms wel een aantal jaren voor sparen, en dan is het geld wat verdient wordt met draaien meegerekend... je moet langzaam opbouwen. gewoon eerst spare voor een leuk speakersetje, en zo kom je steeds verder
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
18-10-2004 20:01

DJ Jus schreef:

Ehm, wat jij nu opnoemt moeten bepaalde mensen hier soms wel een aantal jaren voor sparen, en dan is het geld wat verdient wordt met draaien meegerekend... je moet langzaam opbouwen. gewoon eerst spare voor een leuk speakersetje, en zo kom je steeds verder
Ik koop het ook niet in 1 keer wink ;). Kan nooit op m'n fiets laugh :D.

Ik ga dus eerst sparen voor die speakers met versterker, ik heb al een superMINI mixertje dus die vervang ik daarna en vervolgens het licht.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
18-10-2004 20:11

Lukas schreef:

Ik koop het ook niet in 1 keer wink ;). Kan nooit op m'n fiets laugh :D.

Ik ga dus eerst sparen voor die speakers met versterker, ik heb al een superMINI mixertje dus die vervang ik daarna en vervolgens het licht.
Je wilt niet weten wat ik al op me fiets heb vervoert laugh :D van par spots, tot speakers, tot statieven, tot partytenten, maja, beetje offtopic laugh :D

Maar zoals je het nu zegt is natuurlijk prima, ik heb geen id hoe oud je bent, maar probeer anders een krantewijkie te lope, heb je in 2/3 maanden een prima geluidsset bij elkaar. (helaas vrees ik alleen dat dat je voor de kerst niet lukt wink ;) ). Plus dat je dan een eigen budget hebt, zodat je spullen kan huren, en op die manier via je optredens kan verdienen

[edit] met een krantewijk heb je ook een mooie fietstas, dus kan er nog meer met je fiets vervoerd worden razz :p
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
18-10-2004 20:27

DJ Jus schreef:

Lukas schreef:

Ik koop het ook niet in 1 keer wink ;). Kan nooit op m'n fiets laugh :D.

Ik ga dus eerst sparen voor die speakers met versterker, ik heb al een superMINI mixertje dus die vervang ik daarna en vervolgens het licht.
Je wilt niet weten wat ik al op me fiets heb vervoert laugh :D van par spots, tot speakers, tot statieven, tot partytenten, maja, beetje offtopic laugh :D

Maar zoals je het nu zegt is natuurlijk prima, ik heb geen id hoe oud je bent, maar probeer anders een krantewijkie te lope, heb je in 2/3 maanden een prima geluidsset bij elkaar. (helaas vrees ik alleen dat dat je voor de kerst niet lukt wink ;) ). Plus dat je dan een eigen budget hebt, zodat je spullen kan huren, en op die manier via je optredens kan verdienen

[edit] met een krantewijk heb je ook een mooie fietstas, dus kan er nog meer met je fiets vervoerd worden razz :p
Ik dacht dat ik zeldzaam was met een rookmachine op de fiets maar dat valt dus mee laugh :D.

Ikzelf ben (pas) 14, maar ik voel me wel ouder. Tenslotte kun je er niet vroeg genoeg mee beginnen en eer ik m'n eerste optreden heb met die nieuwe set ben je ook al een tijdje verder.

Ik heb een paar weken geleden bij mijn oom zijn slijterij gewerkt, een middagje glazen spoelen, verdiende 25 Euro. Als ik dat 40 weken per jaar doe is dat 1000 euro, daar kun je wel 2 speakers en een versterkertje mee kopen.

Als ik 15 ben kan ik bij een supermarkt vakken vullen volgens mij, dat tikt wat sneller door.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
18-10-2004 20:39
Opzich zeg ik, haal mijn spullekes en je hebt iig al aardig geluid.. Maar Breda is beetje erg ver sad :( wink ;)
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
18-10-2004 20:50
ik kan je zegge dat tenzij je hele dage wilt ploegen in de supermarkt, je beter verdient met een krantewijk, maar daar hebbe we het al vaker over gehad op dit forum.

Een jaar sparen is soms erg lastig, je vergist je in hoelang een jaar is. mijn advies is dus echt werken voor je geld, en uiteraard zoveel mogelijk opzij zette, maar dan met geld watje verdient steeds huren en iets meer als de huurprijs vragen. zo kom je steeds verder.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
LukasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-11-2004
Berichten: 69
18-10-2004 21:01

DJ Jus schreef:

ik kan je zegge dat tenzij je hele dage wilt ploegen in de supermarkt, je beter verdient met een krantewijk, maar daar hebbe we het al vaker over gehad op dit forum.

Een jaar sparen is soms erg lastig, je vergist je in hoelang een jaar is. mijn advies is dus echt werken voor je geld, en uiteraard zoveel mogelijk opzij zette, maar dan met geld watje verdient steeds huren en iets meer als de huurprijs vragen. zo kom je steeds verder.
Krantenwijk begin ik niet aan, kan amper om 9 uur uit bed komen razz :p. Ik wil wel folders rondbrengen, verdiend zo'n 15-20 euro per week heb ik gelezen.

Verder hoef ik niets te kopen, woon ook niet op mezelf ;-). Maar een basis setje zou echt ideaal zijn, dan kan je groeien!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 9476
18-10-2004 21:58
Mijn beste bron van inkomsten was vroeger:
Auto's wassen!
€ 5,- tot 7,50 per auto verdien je makkelijk, en als je het een beetje goed kan, doe je zo'n ding in een half uurtje.
En als je het netjes doet, mag je iedere twee weken terug komen wink ;)
Dus als je een stuk of 15 auto's vind, die je twee keer per maand kan wassen,
hebje tussen de 150 en de 200 per maand erbij met een uurtje werk per dag.
Veel tips staan in dit topic:
www.new-line.nl/forum/read/?t=8802
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 1207
18-10-2004 22:02
Wat kost zo'n geval voor de wasserette tegenwoordig?
Ik denk dat mensen liever hun auto daar doorheen gooien dan de kans hebben dat jij er krassen in maakt.
Als je ook niet goed laat drogen droogt het op met vlekken en kan je opnieuw beginnen.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)