Forum > Licht

verlengsnoeren

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
5-10-2004 23:46
gaffa gebruik je eigelijk alleen als je geen goede bevestigings mogelijkheid hebt,
bijvoorbeeld op de grond.
Wel altijd alle stukken tape weer weghalen voor de zaalhouder!
Is wel zo netjes.
En niet de ballen tape in een hoek gooien, maar netjes in de vuilnisbak.
Stelt de zaalhouder zeer op prijs!
En hij stelt het niet op prijs als hij later alles zelf van de vloer moet peuteren sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ErpulStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 8-3-2006
Berichten: 21
6-10-2004 14:39
of ze op je kabels laten zitten... doen dr ook wel eens omdat ze gauw gauw weg willen en dan zit je erna weer met je rotzooi opgescheept :P
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
6-10-2004 17:24

Victor schreef:

Een Willempie (inderdaad ook wel Jan-Willempje genoemd, maar ik heb een baas gehad die Jan-Willem heet, en daar wil ik liever niet aan herinnerd worden...) werkt best goed.

Zelf gebruiken we hiervoor de hersluitbare tie-wrap. Licht inhangen, bekabelen (kabels laten hangen) en als je klaar bent de kabels aan de truss vastzetten met een paar van deze tie-wraps. Sneller kan volgens mij niet. Gaffa vind ik hiervoor niet zo handig.
wij noemde ze altijd stikkies
postelastiek met stukje rondhout van +- 5mm doorsnee
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
6-10-2004 20:34
De elastiekjes met langs de ene kant het ankertje heten gewoon T-fix
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
6-10-2004 21:25
Wij noemen ze ook Jan Willempies of wel JW´tjes... Blijkbaar heeft iedereen wel z´n eigen naam ervoor. We gebruiken ze in het theater en dat werkt wel perfect, zeker als het netjes moet en je niet superveel haast hebt; anders gewoon tape! (en ook de nichiban laat geen resten achter! (tenzij je ´t heel lang laat zitten op een verwarmde plek wil het nog wel ´s hard worden en resten achter laten shocked 8O shut up :X ) En wat is dat zogenaamde "flashlight tape" dan? Is dat niet ook gewoon gaffa?
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
6-10-2004 21:40
t-fix, dat is het! www.avl.be//dutch/t-fix.htm
 
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
7-10-2004 00:33

larzzzie schreef:

En wat is dat zogenaamde "flashlight tape" dan? Is dat niet ook gewoon gaffa?
het is geen gaffa want dat is gewoon te duur om als kabeltape te gebruiken, het is gewoon een rolletje plastic-tape wat eigenlijk (bijna)nergens goed blijft op plakken, alleen goed op zichzelf. En er staat het logo en flashlight op gedrukt (wij gebruiken paarse logo en letters, de nederlanders geel, en ampco en metam hebben ook zo hun tape). Het gemakelijke aan de tape is dat hij rap scheurt als je er aan trekt, wat zeer rap werkt bij het afbreken, je hoeft namelijk maar aan de kabel(s) te trekken en ze zijn los. voor bedrijfsfeesten en andere gebruiken we dan weer nitto tape in alle geuren en kleuren om mooier af te werken want dan kies je de kleur die bij de truss past of een andere reden.

oja in welk theater werk je? als flashlight ooit passeert zal je de tape wel (leren) kennen. (Of ook niet want in sommige theaters mogen we ze niet gebruiken.)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)