Forum > Algemeen Forum

Stel je even voor...

(355 reacties. Pagina 16 van 36)
Moderator(s): Dré
Djtommie6Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 20-11-2013
Berichten: 85
23-9-2004 22:17
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 24-9-2004 09:44
Ik ben Tom
heb een drive-in show: Master Music
Heb als licht-technicus bij diverse grote bands gewerkt en!

draai ongeveer iedere week!

De merken die we gebruiken zijn:
EAW martin MA denon dateq enz
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
5-10-2004 00:18
Hallo Iedereen

Op zo'n gezapige maandagavond wil ik me dan ook wel even voorstellen:

Mijn Naam is Jurjen Helmus en mijn alias MutZ
(dat komt van een verbastering van Helmus -> Helm en muts en dan maak je er natuurlijk MutZ van, da's logisch)

Ik ben 24 jaar en studeer/werk aan de universiteit. Verder werk ik als applicatieprogrammeur voor een groot IT bedrijf in Nederland.

Nu het belangrijkste, de muziek.
Heb op het moment staan:
2x Gemini PT 1000 mk II
1x JB system Classic 3
(zeer binnenkort Roland DJ-2000)
phillips CDR-775 (voor live opnemen van cd's)
Sony MDR-V700
Sennheiser Vm-450
2x belt drive TT's
Korg synthesizer
GEM CD-30 Keyboard
teveel platen(+/- 1500)

Ik draai nu ongeveer 8 jaar, waarvan ooit in een grijs verleden 2 jaar betaald en regelmatig.

Op dit moment gaat mijn interesse uit naar effecten en loops en live remixes. In combinatie met een digerdidoo en een egyptische waterpijp kom ik tot ongekende hoogtes qua inspiratie.

Ik ben graag actief op dit forum en probeer indien mogelijk de helpende hand te reiken,.. maar ben nog een groentje hier dus eerst de kat of appel uit de booom kijken.

allen veel forumplezier gewenst

groet'n oet grunnen

Jurjen
niet nodig
DJ MichaelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 14-2-2010
Berichten: 8
8-10-2004 19:57
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum dus ik stel me ook even voor
IK ben Michael 29 jaar en ik ben vader van een anderhalf jaar zoontje Mike en ik woon in Heerde (ligt tussen Zwolle & Apeldoorn)
Ik had altijd al intresse voor muziek (m.n vader heeft nog een foto van mij dat ik als kind een koptelefoon op had) zo'n 15 jaar geleden heb ik bij een lokale omroep een opleiding techniek gevolgd en later programma's geschoven later ben ik naar een jongerencentrum gegaan en ik heb toen zelf professionele cd spelers aangeschaft want ik wou leren beatmixen later ben ik ook vinyl gaan draaien bij veel oefenen heel veel oefenen kan ik het nu vlekkeloos en het is nog steeds m,n grootste hobby
Ik heb zelf ook al kameraden & vrienden geleerd om te mixen en later ben ik ook een drive-inn show begonnen
Maar ik kan niet alleen draaien maar ook kabels solderen en kleine reparaties verrichten uit geluidsapperatuur enz.
Ik denk dat jullie nu wel genoeg over mij weten tot slot is dit m'n dj setup:

2x Technics SL 1210 mk2
2x Pioneer cdj 500 II
en sinds een half jaar een Dateq GPM 8.3
my DJ gear: Dateq GPM8.3 2x Pioneer CDJ800MKII 2x Technics SL1210MKII
Dj-marcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 21-10-2012
Berichten: 35
4-11-2004 17:48
Hallo Ik ben Marc Hulsebos en ik woon in zwolle.
Ik heb zoals vele hier ook een "drive in" loopt niet super, maar heb wel laatst een openings feest mogen draaien voor 200 man, zeer leuke ervaring happy :) , ik draai wel eens bij mij op school maar daar verdien ik helaas niets mee.
Ik ben nog een beetje opzoek naar een werk plek in het licht en geluid om wat te leren en ook wat verdienen natuurlijk, zeer dure business dat draaien.
mijn hobby's zijn draaien, basketbal en new-linen razz :p
Ook heb ik nog een site : www.dj-marc.nl niet echt veel informatie, moet nog veel aangebeuren.

nou dat was het dan wel een beetje
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
9-11-2004 09:25
Ik zal me ook eens een keer voorstellen.

Mijn naam is Teun en ben inmiddels al 45. Dus Tom, we zullen zo'n beetje de oudste Dj's zijn.
Helaas heb ik geen technische opleidig gehad en weet dus ook niet zo heel veel van electronica.
Ik ben op mijn 12e begonnen met een pickup met een kiste er om heen waarop kerstboomverlichting was geprikt met pinaises. Deze liet ik flikkeren door de stekker er in en uit te doen.
Op mijn 17e ging ik samen met een vriend onze eerste discotafel maken. De oude pickup werd er ingebouwd en er werd nog een andere voor 15 gulden (een wereld uitgave in die tijd) aangeschaft. Van iemand kreeg ik een oude lampen versterker van 2 x 30 watt en een paar boxen flanste ik zelf in elkaar. Nou, het begon er op te lijken. We kregen ons eerste optreden. Maar we hadden geen vervoer. Toen hebben we zelf een kar gebouwd welke achter de fiets kon. (Het was maar 500 meter van huis af gelukkig.) Het feest werd een succes en ik was meteen verslaafd. De terugweg naar huis moest in de stromende regen. Gelukkig hadden we een dekkleed om onze 'kostbare apparatuur' te beschermen. Zo af en toe werd er wat ander materiaal aangeschaft en werd er een nieuwe discotafel gebouwd. We gingen zelf disco's organiseren in het buurtgebouw en zo langzamerhand werden we in de buurt aardig bekend. Toen ging ik verhuizen en kreeg een buurjongen die op de MTS zat en electronica deed. Hij was ook helemaal gek van het disco-werk. En hij werd mijn nieuwe compagnon. Mijn vorige compagnon stopte er mee omdat hij niet mee wilde investeren. In eerste instantie werden er 2 nieuwe basboxen geboud. Het type was Voice of the Theatre. Hele lompe kasten, maar ze deden het prima. Hierop werden een paar piezo's gezet en klaar was kees. Toen bouwde mijn maat een versterker uit de Electuur. 2 x 100 watt geloof ik. Volgens hem was dat ding levensgevaarlijk voor de boxen, maar we hebben er ongeveer een jaartje mee gedraaid. Met het geld wat we verdienden bouwden we later nog een paar eliminators na en kochten een paar goede tweeters. Ook bouwde mijn maat 3 nieuwe versterkers en een x-over en zie daar. We hadden een behoorlijk goede drive-in. Ook werd er natuurlijk het nodige licht gemaakt. We kregen op een gegeven moment een vast adres in Hooghalen, in het dorpshuis. Misschien kennen mensen dit uit het noorden van het land. Hier hebben we maar liefst 13 jaar iedere 3 weken gedraaid. Meestal waren er tussen de 300 en 400 man in de zaal, 1 keer waren er zelfs 600. Het was altijd dik feest. Ook draaiden we natuurlijk op andere plaatsen. Gemiddeld waren we toch wel 1 keer in de week op pad. In 1993 zijn we er mee gekapt. We werden echt te oud. We moesten house draaien, en dat vonden we verschrikkelijk. We hebben het nog een poosje weten te rekken, maar als je muziek moet draaien die je zelf verschrikkelijk vind hou je het niet lang vol. 5 Jaar later vroeg iemand mij eens of ik niet wilde draaien op de feestavond van de badmintonclub, waar ik lid van was. Eerst wilde ik niet, maar dacht, ach waarom ook niet. Het meeste van de installatie is er nog, en zo kwam het dat ik na 5 jaar weer de kriebels kreeg. Het feest werd een groot succes, en ik was weer helemaal verlieft op het drive-in gebeuren.
Ik belde een andere vriend op, die al heel vaak mee ging, en samen hebben we de boel weer opgepakt. Bijna alles werd nieuw gebouwd. Alleen een paar boxen en 1 versterker werd weer hergebruikt. De boxen kregen nieuwe speakers. En zo draaien we nu op bruiloften en partijen. Meestal draaien we alleen jaren 70,80 en 90 muziek. Verbazendwekkend hoe zelfs de jeugd dit kan waarderen. We hebben er nog steeds heel veel plezier in en gaan lekker door. Blijf je jong bij. wink ;)
Groeten Teun razz :p
KahaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 18-8-2006
Berichten: 29
24-11-2004 14:15
ik ben kaha aka Kamiel.
19 jaar.
ben altijd geinterreseerd geweest in het dj gebeuren, heb toen ik 14/15 was met 2 vrienden wat begonnen om op verjaardags feestje te draaien, maar dat werd uiteindelijk niks.
een maand geleden had ik wat geld bij mekaar gespaard en dacht ik van kom laat ik het weer oppakken en bedacht me toen draaitafels te gaan kopen, mengpaneel had ik nog.
Ik heb nu 1 tafel een Numark TT-1100 als ik me niet vergis, kon ik 2e hands krijgen van een vriend lekker goedkoop.
ondertussen ben ik aant zoeken naar een 2e...
mijn stijl: darkcore/industrial vooral laugh :D
het is me toch wat
Lj_SamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2004
Laatste: 8-12-2004
Berichten: 2
8-12-2004 18:28
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 10-12-2004 09:42
He ik ben Sam Vermeerssen A.K.A Lj_Sam.
Ik heb samen met Dj chris een drive-in-show.
https://www.cs-light-sound.nl
Bovenstaande is onze site.
Begin de dag met een ..... boterham met pindakaas ( of chocoladepasta )
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
12-1-2005 15:29
Ik loop alweer een aantal maandjes mee hier op het forum en zal daarom dan ook maar ff wat over mezelf vertellen.

Ik ben Niels de Boer, op het forum beter bekent als Groovelover. Ik ben 19 jaar jong en woon in Hilversum.
1,5 jaar geleden heb ik m'n Havo diploma gehaald en volg sindsdien een sportopleiding.
Buiten school om tafeltennis ( laugh :D razz :p ) ik al weer 10 jaar.

Ben ongeveer 3 jaar geleden begonnen met het slaapkamer-dj'en. Ben in die tijd begonnen met het simpelste JB-systems mixertje dat er bestond en 2 Pioneer huis-tuin en keuken-cdspelers. Verder werkte ik met een Hifi-versterker van Pioneer en een surroundsetje van Jamo. Voor toen was ik er heel gelukkig mee. Dacht dat het een onschuldige hobby zou blijven. Toen bleek dat ik het toch wel leuk begon te vinden heb ik een nieuw mengpaneel gekocht. Weer later heb ik een nieuwe versterker (Koda sad :( ) en topjes (Koda sad :( ) gekocht. Uiteraard in de tussentijd wat feestjes gedaan en gemerkt dat alleen topjes niet echt een succes zijn en dat hifi cd-spelers al helemaal een ramp zijn om mee te werken als dj. Was toen inmiddels ook hier op het forum aanbeland en ben toen druk op zoek gegaan naar een setje cd-spelers met minimaal pitch-control. Uiteindelijk 2 leuke spelertjes (Gemini CDJ 20) gekocht. Maar met een paar leuke cd-spelers ben je er niet. Zodoende heb ik sinds enkele maanden 2 Behringers B1800 x in mijn bezit. Deze worden aangestuurd door een DAP Palladium P2000. Ben op het moment redelijk tevreden over m'n setje, hoewel het allemaal budget-spul is.
Ik hoop in de nabije toekomst op z'n minst een zwaardere versterker aan te schaffen voor m'n topjes. Beter is eigenlijk nog om m'n toppen gewoon te vervangen. Verder hoop ik binnenkort te beginnen met de aanschaf van licht.

Zo, nu weten jullie ook een beetje wie ik ben.

M.v.g.
Niels de Boer.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-1-2005 21:33
Ik heb er nooit de tijd voor genomen mij voor te stellen. Bij deze dan maar even happy :)

Op het moment van schrijven ben ik 17 (geb. op 01-10-1987). Ik ben ergens heel lang geleden begonnen met geklooi met licht en geluid. Dat heb ik langzaam uitgebreid tot een drive-in show met een (toen nog) klasgenoot. Hier ben ik tot 2 jaar geleden ongeveer mee doorgegaan. Toen besloot ik te stoppen met de samenwerking, omdat ik toch andere ideeën over boekingen, apparatuur en kwaliteit leek te hebben.

Na een tijdje miste ik echter de klussen, dus ben ik gaan bedenken hoe ik weer "aan de bak" zou kunnen komen. Toen dus besloten om langzamerhand een serieus bedrijf op te richten. Belastingtechnisch etc. ga ik dit waarschijnlijk officieel maken zodra ik 18 ben. Ik probeer me vooral te richten op (licht)producties, met natuurlijk de standaard discootjes ernaast. Aanschaf van apparatuur gaat wat langzamer in m'n eentje, maar ik kies nu direct voor kwaliteit, en hoop er ook wel te komen happy :)

Ik ben begonnen met 4,5 jaar Gymnsasium (in 3e klas blijven zitten), en ben midden in het 4e jaar naar een andere school gegaan, om daar Havo te gaan volgen. Dit omdat ik dan meer tijd voor zowel bedrijf, als mijn muziekhobby wilde krijgen, wat ook prima is gelukt happy :) Nu zit ik in 5 Havo, en doe ik dit jaar (als het goed is) eindexamen happy :)

Naast licht en geluid ben ik veel bezig met de productie van (voornamelijk) dancemuziek, waarvoor ik ook al meerdere (hardware)synthesizers etc. heb aangeschaft, en daar blijf ik ook nog wel mee bezig (met het aanschaffen laugh :D). Veel goede reacties op mijn muziek gehad, ook van (bekendere) artiesten. Ik hoop dus nog steeds stiekem op een geinteresseerd platenlabelwink ;)

Ik heb een aantal basis- en vervolgcursussen op het gebied van theatertechniek gevolgd, heb theatertechniek voor vrij veel school-voorstellingen etc. gedaan, en ben een aantal jaren bij Visual Productions (o.a. Orion Drive-in Show) werkzaam geweest. Eerst voor op- en afbouwwerk, daarna ook als LJ, en ook af en toe als DJ op discoklusjes. Hier heb ik de interesse voor (licht)producties ook gekregen, en dit was eigenlijk mijn eerste stap in de professionele licht- en geluidswereld. Dit bedrijf is echter gestopt met het on-the-road-werk, om verder te gaan met de development van VisualDMX (DMX-software en interface-hardware). Hier ben ik voor aan het werk gegaan, onder andere met het maken van personality-files van nieuwe fixtures, en wat grafisch ontwerp. Ook wel eens meegeweest naar beursjes (DJ-Expo wink ;) )

Laatste belangrijke hobby (en nu werk) is grafisch ontwerp en webdesign. Die hobby voer ik nu ook uit als bijbaan bij een IT-bedrijf in Utrecht.
Light Image
DENNISWAGNERStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2004
Laatste: 29-11-2020
Berichten: 22
12-1-2005 22:36
Ik zal me ook even voorstellen, zoals in het profiel staat ben ik Dennis Wagner en kom uit Almere. Ben 25 jaar en weer druk bezig een drive in show op te bouwen.
Alweer een jaar of 12 geleden begonnen de eerste ideeën voor een drive in show op te komen met een vriendje op school, maar natuurlijk werd dit niks want er was geen geld.
Toen we 2 jaar later verhuisden we naar Almere en nam alles een andere wending.
Ik zat net wat te bladeren in oude facturen en in november 1994 kocht ik m´n eerste lichtset,
8 X par 56 met een touch panel en een rookmachine. Vanaf toen ging alles snel en behoorden we uiteindelijk tot de grotere drive in shows van almere totdat een paar onverlaten het nodig vonden om in te breken en voor €25.000 aan spullen meeroofden. Gelukkig was het verzekerd maar toch doet het wel pijn. Toen kregen we het druk met studeren, werk enz. dus dan heb je een keuze en wij maakte die om te stoppen en de rest te verkopen, dat komt ook wel van pas als je net een huis heb. Maargoed nou begint het dus te kriebelen en ga ik weer draaien.
De eerste boekingen zijn alweer binnen alleen moet ik nu heel snel achter de verlichting aan.
En 1 voordeel heb ik nu wel je heb de ervaring van de eerste keer en alles kan dus net een stukje beter. Dus nu maar weer 17000 mp3tjes uitzoeken, wat is het toch leuk zo´n drive in show….
See the Light - Feel the Beat

Terug naar forum Reageer (zonder quote)